تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/10/25 - 09:53
کد خبر: 493308

با این گواهینامه ها مجاز به رانندگی نیستید

با این گواهینامه ها مجاز به رانندگی نیستید

لابه‌لای تمامی تبلیغ‌هایی که صفحات مجازی را پر کرده، شاید عجیب به‌نظر برسد که یک جاعل اسناد برای کارش تبلیغ کند و صفحه مجازی داشته باشد، اما اگر سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید حتما صفحاتی را می‌بینید که صاحبش جاعل اسناد است و چند صد دنبال‌کننده دارد و از مشتری هایش خواسته که به او اعتماد داشته باشند!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  از تراول‌های صاف و تانخورده و اسکناس‌های نو گرفته تا سند ملک و املاک یا خودرو، شناسنامه یا پاسپورت، یا کارت پایان خدمت و حالا هم گواهینامه رانندگی، همه اسنادی است که توسط این جاعلان به مردم فروخته می‌شود.

برخی افراد با دریافت مبالغی گواهینامه پایه یک، ۲ و ۳ صادر می‌کنند که هزینه گواهینامه پایه یک مبلغ ۱۰ میلیون، پایه ۲رقم ۸ میلیون و پایه ۳حدود ۵ میلیون تومان است. نکته جالب توجه اینجاست که این افراد حتی به شرط استعلام و صحت گواهینامه اقدام به فروش آن می‌کنند. مدت زمان صدور گواهینامه هم بین ۲۳ تا ۲۵ روز است. خیلی‌ها هم که حال و حوصله خواندن کتاب و شرکت در کلاس‌های آموزشگاه‌های رانندگی را ندارند، به راحتی گول این افراد را می‌خورند و گواهینامه تقلبی می‌گیرند.

اما رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور، آب پاکی را روی دست این افراد ریخته و اعلام کرده که با توجه به فرایند سیستمی و هوشمند، صدور گواهینامه‌های رانندگی، امکان ورود و دسترسی افراد غیرمجاز به سامانه‌های این مرکز غیرممکن است؛ بنابراین هرگونه تبلیغ در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مبنی بر امکان صدور گواهینامه با داشتن سابقه در سیستم پلیس راهور غیرممکن است. تعدادی از جاعلان بعد از گرفتن بخشی از هزینه‌های مربوطه از افراد و طعمه‌های خود، خطوط ارتباطی خود را قطع و امکان دسترسی افراد را غیرممکن می‌کنند و تعدادی نیز با گرفتن مدارک هویتی و شناسنامه‌ای اشخاص دیگر گواهینامه با مشخصات سایرین جعل می‌کنند که در سامانه‌های پلیس راهور فاقد سابقه و اعتبار است.

بنابراین اول از همه اینکه تنبلی را گنار بگذارید و با شرکت در آزمون‌های راهنمایی و رانندگی گواهینامه بگیرد تا پولتان بی‌جهت هدر نرود، دوم اینکه اگر گواهینامه دارید، به توصیه پلیس هر چند وقت یک‌بار سوابق تخلفاتی درج شده در سابقه گواهینامه خود را کنترل و بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه سابقه تخلف رانندگی که خودتان مرتکب نشده‌اید، به مرکز اجراییات و مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور مراجعه و موضوع را پیگیری کنید تا از مشخصات‌تان سوءاستفاده نشود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top