تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/10/25 - 14:54
کد خبر: 493354

ایجاد فضای باز سیاسی در ایام انتخابات در دانشگاه‌ها

ایجاد فضای باز سیاسی در ایام انتخابات در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: اولین دستورالعمل در زمینه انتخابات به دانشگاه ها ابلاغ شد در این ابلاغیه خواستار ایجاد فضای باز سیاسی از روسای دانشگاه ها بوده ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عبدالحسین کلانتری صبح امروز در نشست مطبوعاتی که در محل وزارت‌ علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد با تشریح برنامه‌های فرهنگی در آستانه انتخابات افزود: سامانه فرنما جایگاه ویژه‌ای در حیات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها دارد.

وی ادامه داد : سومین کارنامه فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها صادر شده‌است شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس سامانه فرنما بدست آمده‌است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: هشتاد هزار فعالیت فرهنگی در سال هزار و چهارصد و دو در سامانه فرنما ثبت‌شده است که تصویر دقیقی از میزان فعالیت‌های فرهنگی ،هنری، راهیان پیشرفت و کرسی‌های آزاداندیشی و همه حوزه‌ها ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: بر همین اساس حمایت نظام‌مند و مبتنی بر عملکردی از این مجموعه‌ها خواهیم داشت.

وی تأکید کرد : از این‌ پس در نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی لحاظ می‌شود و درصد قابل‌توجهی از رتبه‌های دانشگاهی به‌همین حوزه تخصیص می‌یابد.

کلانتری با اشاره به برنامه‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها افزود: از زمان تأکید مقام معظم رهبری به بحث انتخابات از ابتدای امسال جلسات مفصلی در مجموعه وزارت علوم در این خصوص برگزار شد تا بتوانیم متناسب با انتظارات رهبری انتخابات پرشور و مشارکتی داشته باشیم و دانشگاه‌ها بتوانند نقش خود را ایفا کنند در همین زمینه کارگروهی در وزارت علوم تشکیل و ابلاغیه‌ای تدوین شد و اولین ابلاغیه در حوزه انتخابات به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: در این ابلاغیه ایجاد فضای باز سیاسی از مدیران و روسای دانشگاه ها مطالبه شده است تا تشکل ها و دانشجویان بتوانند کنشگری داشته و شور و نشاط را به دانشگاه‌ها تزریق کنند .

وی ادامه داد: همچنین ستادی در معاونت فرهنگی ایجاد شد جلساتی در سطح مناطق دانشگاه‌ها برگزار شد و به این موضوع پرداختند و ممانعت‌های احتمالی احصا شده‌ و در جهت رفع آن قدم هایی برداشته شده است.

وی ادامه داد :سعی ما این است که با توجه به نقش دانشگاه‌ها در فضای کلان کشور این نقش‌آفرینی در انتخابات را بیشتر کنیم و با توجه به تأکید وزیر علوم به بحث انتخابات این موضوع در دستور کار قرار گرفته است .

کلانتری ادامه داد : شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در دانشگاه‌ها در سراسر کشور فردا در وزارت کشور برگزار می‌شود و همه کنشگران عرصه فرهنگی دانشگاه ها در این برنامه حضور خواهند داشت تا در سطح کلان در خصوص دهه فجر و انتخابات برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: براساس نظرسنجی‌ها اثرگذارترین گروه های اجتماعی در فضای انتخابات دانشگاهیان به ویژه اساتید هستند.

کلانتری افزود: هیچ سلیقه‌ای برای ما ارجحیت ندارد همه سلایق در چارچوب قانون حمایت می‌شوند و تمام کاندیداهای مورد تأیید می‌توانند از امکانات دانشگاه‌ها استفاده کنند و دانشگاه‌ها می‌توانند به برنامه محوری در مجلس کمک کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top