تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/10/27 - 21:18
کد خبر: 493631

واکنش هند به حمله ایران به مقر جیش‌الظلم در پاکستان

واکنش هند به حمله ایران به مقر جیش‌الظلم در پاکستان

یک سخنگوی وزارت خارجه هند امروز چهارشنبه به حمله جمهوری اسلامی ایران به مقر گروهک تروریستی «جیش‌الظلم» در پاکستان واکنش نشان داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، یک سخنگوی وزارت خارجه هند امروز چهارشنبه به حمله جمهوری اسلامی ایران به مقر گروهک تروریستی «جیش‌الظلم» در پاکستان واکنش نشان داد. 

 شامگاه سه شنبه ۲۶ دی ماه دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم در خاک پاکستان منهدم شد. گروهک تروریستی تجزیه‌طلب جیش الظلم در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مردم و نیروهای نظامی ایران را به شهادت رسانده است. اواخر آذرماه ۱۱ افسر پلیس در حمله به کلانتری راسک به شهادت رسیدند.

گروهک تروریستی جیش الظلم با صدور بیانیه‌ای حمله پهپادی و موشکی به محل استقرار نیروهای خود را تایید کرد.در بیانیه این گروهک اصابت ۶ پهپاد انتحاری و چند فروند موشک به مواضعی در کوه‌های مرزی بلوچستان تایید شده است.

«راندیر جیسوال»، سخنگوی وزارت خارجه هند در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «این مسئله موضوعی بین ایران و پاکستان است. تا جایی که مسئله به هند مربوط می‌شود موضع تزلزل‌ناپذیر ما تحمل صفر در قبال تروریسم است.»

سخنگوی وزارت خارجه هند در ادامه اضافه کرد: «ما اقداماتی را که کشورها برای دفاع از خودشان انجام می‌دهند درک می‌کنیم.»

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با «جلیل عباس جیلانی»، وزیر امور خارجه پاکستان بر احترام تهران به « به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دوست، برادر و همسایه پاکستان» تأکید کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگو، امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت که جریان موسوم به جیش‌ العدل، گروهکی تروریستی است که علیه امنیت مشترک ایران و پاکستان اقدام می‌کند. 

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد که امنیت ایران بارها توسط این گروهک تروریستی از خاک پاکستان مورد تهدید قرار گرفته و این گروهک بارها مسؤولیت اقدامات تروریستی در خاک ایران را به عهده گرفته است. 

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این تماس تلفنی با اشاره بر آرمان‌های مشترک دو کشور و سابقه ایران و پاکستان در دفاع از یکدیگر و نیز مبارزه با تروریسم، امنیت ایران را امنیت پاکستان خواند و افزود: هرگاه تهدیدی در خاک پاکستان علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشته، دولت پاکستان علیه آن اقدام کرده است. 

وی همچنین حوزه‌های فراوان همکاری دو کشور را مورد اشاره قرار داد و از طرف ایرانی خواست تا اطلاعات مربوط به گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان را در راستای همکاری‌های مشترک دو کشور در اختیار پاکستان قرار دهد.

وزیر خارجه پاکستان در پایان گفت که این کشور انتظار دارد مقابله با گروه‌های تروریستی در پاکستان توسط نیروهای پاکستان انجام شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top