تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/10/27 - 21:45
کد خبر: 493638

نهضت سینماسازی به اراک رسید؛ افتتاح پردیس سینمایی پروین اعتصامی

نهضت سینماسازی به اراک رسید؛ افتتاح پردیس سینمایی پروین اعتصامی

پردیس سینمایی پروین اعتصامی مجتمع تفریحی هتل امیرکبیر اراک افتتاح شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، پردیس سینمایی پروین اعتصامی مجتمع تفریحی هتل امیرکبیر اراک با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور، استاندار مرکزی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و جمعی از مسئولان این استان امروز (۲۷ دی‌ماه) افتتاح شد.

در ابتدای این آیین، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن خیر مقدم به معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه، گفت: در راستای امیدآفرینی در جامعه نیاز است خدمات ارزنده دولت مردمی سیزدهم که در مدت دو سال گذشته در راستای کسب رضایتمندی مردم ارائه شده به جامعه اطلاع رسانی شود.
وی خاطر نشان کرد: برخی پروژه‌های فرهنگی سطح استان از سال ۸۴ به صورت نیمه‌کاره باقی مانده بود این در حالی است که با اقدامات جهادی از سوی متولیان فرهنگ دولت سیزدهم برخی از پروژه‌ها تکمیل و در اختیار مردم و اصحاب هنر قرار گرفت در همین راستا مجتمع فرهنگی شهرستان‌های آشتیان ، خنداب ، محلات و غیره تکمیل و تجهیز شد و انشاله در دهه فجر سال جاری نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
 محمودی‌فر عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر سال‌جاری در پردیس سینمایی پروین اعتصامی واقع در مجتمع تفریحی هتل امیرکبیر اراک برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه پروژه بزرگ تالار مرکزی اراک ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گام‌های بزرگی در راستای ساخت، تکمیل و تجهیز این مجموعه بزرگ فرهنگی که در منطقه بی‌نظیر است، برداشته شده است.
در ادامه رئیس سازمان سینمایی ضمن قدردانی از خدمتگزاران حوزه فرهنگ و هنر استان به جهت افتتاح پروژه فاخر پردیس سینمایی پروین اعتصامی گفت: توسعه و تجهیز اماکنی چون سالن‌های سینمایی در راستای اهداف فرهنگ و ارشاد اسلامی و کسب رضایتمندی مردم به خصوص نسل جوان تاثیرگذار است. 
وی افزود: امروز ۸۳۰ امین سالن سینمایی کشور افتتاح شد و نشان از این دارد که توسعه فرهنگی کشور با آهنگ و سرعت بیشتری در حال پیشرفت است.
محمد خزاعی ادامه داد: صنعت سینما در توسعه فرهنگ جامعه از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است به همین جهت لازم است که متولیان فرهنگ در استان‌ها به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: امسال در عرصه تولید، ۱۷ فیلم تاثیرگذار در حوزه خانواده، دفاع مقدس، ایثار و شهادت،کودک و نوجوان و غیره را در بنیاد سینمایی فارابی با موضوعات مختلف تولید کرده‌ایم.
رئیس سازمان سینمایی کشور از راه‌اندازی سالن سینما ظرف یکسال آینده برای شهرهای بالای ۷۰هزار نفر خبرداد و تاکید کرد: کسانی که در حوزه فرهنگ، سرمایه‌گذاری می‌کنند در بلند مدت نتیجه خواهند گرفت. این درحالی است که حوزه فرهنگ می‌تواند در سازندگی بخش‌های مختلف اقتصادی ،اجتماعی، اعتقادی و غیره نقش‌آفرینی کرده و تاثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه سینما رتبه دهم منطقه را به خود اختصاص داده است،گفت: مردم شریف ایران اسلامی لایق ارائه بهترین خدمات هستند و ما نیز در راستای تعهدات و انجام وظایف خود از اقدامات استان‌ها حمایت خواهیم کرد.
وی با اشاره به رکورد فروش ۱۰۰۰ میلیاردی سینماها در روز گذشته عنوان کرد: این رکورد با اعتماد مردم ‌و هنرمندان به سینماها رقم خورده است و باید قدر این اعتماد را بدانیم و برای ارتقای بیشتر محصولات سینمایی تلاش کنیم.
وی اضافه کرد: سینما، نقش به‌سزایی در اصلاح امور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارد و با زبان سینما و تصویر می‌شود رابطه بین مردم با مردم، دولت با مردم و دولت با دولت‌ها تقویت کرد. سینما بهترین ابزار دیپلماسی‌در عصر ارتباطات سینما و تصویر است ‌‌ما باید قدردان هنرمندان کشور در اقصی نقاط این مرز و بوم باشیم.
خزاعی با بیان اینکه‌ باید تلاش کنیم در فضای ایجاد شده در پرتو امید و همدلی امروز جامعه،  همه هنرمندانی‌که کنج عزلت گزیده‌اند خود را برای تولیدات هنری جدید آماده سازند، ادامه داد: سینما برای مردم است و تا زمانی که ‌مردم ‌سینما و سینماگر را دوست داشته باشند سینما پویاتر و زنده‌تر به مسیر رشد خود ادامه خواهد داد.
وی ادامه داد: تمام‌کشورهایی که امروز در عرصه اقتصاد و حوزه های نظامی قدرتمند هستند، سینمایی قوی دارند همانند: آمریکا، چین، ژاپن، کره جنوبی، روسیه و غیره. چرا که دولت‌ها واقف به تاثیرگذاری سینما هستند و می‌دانند که ابزار سینما می‌تواند جلوه‌گری بزرگی از دستاوردهای آن‌ کشورها را روایت کند و تاثیر مضاعفی بر افکار و اندیشه‌های مردم جهان داشته باشد.برای ایران قوی باید سینمای قدرتمندی داشته باشیم.
گفتنی است، در این آیین یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان سینمایی و مدیر کل روابط عمومی سازمان، محمدرضا سوقندی مدیرکل حقوقی و استان‌های سازمان سینمایی، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر، محمودی‌فر سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، رئیس سازمان سینمایی کشور را همراهی کردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top