تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/10/28 - 22:33
کد خبر: 493716

قطر: جنگ غزه به اقتصاد منطقه آسیب می‌زند

قطر: جنگ غزه به اقتصاد منطقه آسیب می‌زند

وزیر دارایی قطر، علی الکواری در گفت‌وگو با رویترز هشدار داد که جنگ غزه اگر متوقف نشود، به اقتصاد خاورمیانه آسیب می‌رساند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، وزیر دارایی قطر، علی الکواری در گفت‌وگو با رویترز  هشدار داد که جنگ غزه اگر متوقف نشود، به اقتصاد خاورمیانه آسیب می‌رساند.

وزیر دارایی  قطر در حاشیه مجمع جهانی داووس گفت: «جست‌وجوی راه‌حل دائمی برای مسئله اصلی خاورمیانه، که مساله فلسطین است، ضرورت دارد. این مساله با اقدام نظامی قابل حل نیست».

وزارت بهداشت غزه امروز چهارشنبه ۱۷ ژانویه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی به ۲۴۴۴۸ تن رسیده و ۶۱۵۰۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌اند.

الکواری افزود: اگر این مشکلات را در درازمدت، حل نشده رها کنید، ما همیشه چرخه‌های خشونت و طوفان‌های ناآرامی را پشت سر می‌گذاریم که دائما موجب کند‌شدن سرعت پیشرفت و رشد اقتصاد منطقه می‌شود.

نخست وزیر پیشین قطر، حمد بن جاسم هم اخیرا ضمن انتقاد شدید از انفعال کشورهای عربی در قبال مسئله فلسطین، تأکید کرد که با کم‌کاری این کشورها، طرف‌های خارجی به خود اجازه می‌دهند منطقه ما را در راستای منافع خود، متشنج کنند.

وضعیت امنیتی دریای سرخ به دنبال حملات آمریکا و انگلیس به یمنی‌ها طی روزهای اخیر وخیم‌تر شده است.

 تعدادی از شرکت‌های کشتیرانی در جهان، از جمله شرکت‌های برجسته در بخش انرژی، مسیر کشتی‌های خود را به مسیری طولانی‌تر و گران‌تر در اطراف دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی تغییر داده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top