تاریخ انتشار: جمعه 1402/10/29 - 10:14
کد خبر: 493747

قابلیت جدیدی به گوگل اضافه شد

قابلیت جدیدی به گوگل اضافه شد

گوگل قابلیت جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به قابلیت‌های جست‌وجوی تصویری در Google Lens اضافه کرده که با بارگذاری عکس می‌توانید سوالات خودتان درباره آن را بپرسید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علاوه‌بر ویژگی جدید جست‌وجوی حرکتی در دستگاه‌های اندروید، گوگل امکان جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به قابلیت‌های جست‌وجوی تصویری خود در Google Lens اضافه کرد. از امروز به‌بعد، کاربران می‌توانند عکس یا اسکرین‌شاتی را در Lens بارگذاری کنند و سپس با پرسیدن سؤال درباره آنچه در تصویر می‌بینند، پاسخ‌هایی را ازطریق هوش مصنوعی مولد دریافت کنند.

تک‌کرانچ می‌نویسد که این ویژگی به‌روزرسانی‌ای برای قابلیت‌های جست‌وجوی چندگانه در Lens است که به کاربران وب امکان می‌دهد تا از متن و تصاویر هم‌زمان برای جست‌وجو استفاده کنند. قبلاً این نوع جست‌وجوها کاربران را به سایر موارد مشابه می‌برد؛ اما با ویژگی‌ای که امروز معرفی شد، نتایج و برداشت‌هایی از هوش مصنوعی مولد دریافت خواهید کرد.

به‌عنوان مثال، گوگل پیشنهاد می‌دهد که از این ویژگی برای شناخت گیاه استفاده شود. با گرفتن عکس از گیاه و سپس پرسیدن «کی باید به آن آب بدهم؟» به‌جای نشان‌دادن تصاویر دیگر گیاه، آن را شناسایی می‌کند و به کاربر می‌گوید چقدر باید این گیاه آب بدهید. این ویژگی بر اطلاعاتی تکیه می‌کند که از وب جمع‌آوری می‌شود؛ ازجمله اطلاعاتی که در وبسایت‌های محصولات و ویدئوها یافت می‌شود.

این ویژگی با ویژگی‌های حرکتی جدید جست‌وجوی گوگل به نام «دایره برای جست‌وجو» (Circle to Search) نیز کار می‌کند. این یعنی شما می‌توانید این پرسش‌های هوش مصنوعی مولد را با یک حرکت آغاز کنید و سپس سؤالی درباره آیتمی که دور آن دایره و خط کشیده یا به هر شکل دیگری نشان داده‌اید، بپرسید تا بیشتر درباره آن یاد بگیرید.

با ‌این‌حال، گوگل بیان کرد درحالی‌که ویژگی جست‌وجوی چندگانه در Lens اطلاعات هوش مصنوعی مولد را ارائه می‌دهد، این محصول با تجربه جست‌وجوی آزمایشی GenAI SGE (Search Generative Experience) گوگل کاملاً متفاوت است و فقط برای کسانی دردستس است که تمایل دارند در آن شرکت کنند.

هم‌اکنون برای همه کاربران در آمریکا خلاصه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌منظور جست‌وجوی چندگانه در Lens، به زبان انگلیسی عرضه می‌شود. برخلاف برخی از آزمایش‌های هوش مصنوعی دیگر گوگل، این ویژگی به آزمایشگاه‌های گوگل محدود نیست. برای استفاده از این ویژگی، فقط کافی است روی آیکون دوربین Lens در برنامه جست‌وجوی گوگل برای iOS یا اندروید یا در کادر جست‌وجوی گوشی اندرویدی خود کلیک کنید.

گوگل به‌طور خاص به‌دلیل داشتن محصولات GenAI مانند تجربه جست‌وجوی آزمایشی گوگل (Google Search Generative Experience)، به منابع خود ارجاع می‌دهد تا به کاربران اجازه دهد تا پاسخ‌های آن را بررسی و تحقیق کنند. اگرچه SGE همچنان در آزمایشگاه‌ها باقی می‌ماند، گوگل گفته است که درصورت لزوم، آن را به‌طور گسترده‌تر معرفی خواهد کرد، همان‌طورکه درحال‌حاضر با نتایج جست‌وجوی چندگانه انجام می‌دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top