تاریخ انتشار: شنبه 1402/10/30 - 12:57
کد خبر: 493835

انصارالله به عربستان و امارات هشدار داد

انصارالله به عربستان و امارات هشدار داد

سخنگوی جنبش انصارالله با تأکید بر موضع یمن در ادامه عملیات‌های آن در دریای سرخ ضد رژیم صهیونیستی تا زمان توقف تجاوزات این رژیم علیه غزه اعلام کرد: هدف آمریکا نگهبانی از اسرائیل است نه جهان و ما به موضع خود در پاسخگویی به هر تجاوزی پایبندیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن در سخنانی، تجاوزات آمریکا علیه مواضع یمن را غیرقابل توجیه خوانده بر ادامه پاسخگویی یمن به این تجاوزات تأکید کرد.

آمریکا به‌دنبال نگهبانی از اسرائیل است نه جهان

عبدالسلام در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت، نیروهای مسلح یمن فقط کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که به‌سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند هدف قرار می‌دهند اما ورود آمریکا به این خط موجب تشدید تنش‌ها شده است و حملات آمریکا غیرموجه است.

سخنگوی انصارالله در ادامه گفت، موضع آمریکا در این زمینه نگهبانی از اسرائیل است نه جهان. حملاتی که آمریکا انجام می‌دهد نقض آشکار حاکمیت یمن و تجاوزی خطرناک به کشور ماست، کاری که ابتدا مردم یمن انجام دادند هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی بود که به‌سمت فلسطین اشغالی حرکت می‌کردند. عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در راستای همبستگی با ملت فلسطین انجام می‌شود که از بیش از 3 ماه قبل در معرض تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه قرار دارند.

به جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی ادامه می‌دهیم

وی تصریح کرد: انصارالله به‌دنبال تشدید تنش‌ها نیست. ما یک سری قواعد درگیری وضع کرده‌ایم که در آن حتی یک قطره خون هم ریخته نشد و خسارات مادی زیادی هم به وجود نیامد. این قواعد صرفاً با هدف تحت فشار قرار دادن اسرائیل بود نه فشار بر کشورهای جهان. یمن همچنین بر پاسخگویی به تجاوزات دشمن و پایبندی به موضع خود در ممانعت از حرکت کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به‌مقصد فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند تأکید دارد و این وضعیت تا زمان توقف حملات آمریکا (علیه یمن) و نیز تجاوزات صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه خواهد داشت.

تصمیم یمن برای حمایت از مردم فلسطین تصمیمی مستقل است

محمد عبدالسلام در ادامه به روابط یمن و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و گفت: ما انکار نمی‌کنیم که با جمهوری اسلامی ایران رابطه داریم و از تجربیات این کشور در زمینه ساخت و زیرساخت‌های نظامی، دریایی، هوایی و ... استفاده کرده‌ایم اما تصمیمی که یمن برای حمایت از مردم فلسطین اتخاذ کرده یک تصمیم مستقل بود. این تصمیم بعد از فشارهای زیاد مردمی، نه‌تنها در یمن بلکه کل مردم منطقه، گرفته شد؛ مردمی که از دولت‌ها و سران منطقه خواسته بودند در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی در غزه و قتل‌عام مردم فلسطین، موضع جدی بگیرند.

تا زمانی که عربستان و امارات از حملات آمریکا حمایت نکنند اقدامی ضد آنها انجام نمی‌دهیم

این مسئول جنبش انصارالله یمن ابراز کرد: موضع ما در پاسخگویی به تجاوزات دشمن ثابت است و ما موضع‌گیری برخی کشورها را که خواستار ثبات در منطقه هستند و تنش‌زایی را محکوم می‌کنند، مثبت می‌دانیم و یمن نیز از کشورهایی است که از عدم گسترش دامنه جنگ حمایت می‌کند. تا زمانی که عربستان و امارات هم به این اصل پایبند باشند، خارج از دایره جنگ خواهند بود و تا زمانی که در حملات آمریکا علیه یمن شرکت و یا از این حملات حمایت نکنند ما نیز اقدامی ضد آنها انجام نمی‌دهیم.

محمد عبدالسلام تصریح کرد: از عربستان و امارات می‌خواهیم که موضعشان را در راستای رد نظامی‌سازی دریای سرخ و یا عدم حضور نیروهای نظامی در منطقه تنظیم کنند. دیدیم که کشورهای حوزه دریای سرخ نیز هیچ یک در ائتلاف آمریکا شرکت نکردند. این ائتلاف را غرب وارد منطقه ما کرده است و بنابراین ما بر این باوریم که این ائتلاف تهدیدی است برای همه کشورهای منطقه و عربستان و امارات و... نیز از جمله همین کشورها هستند.

یمن به موضع خود در حمایت از امنیت و ثبات منطقه پایبند است

وی تأکید کرد: انصارالله به موضع خود در حمایت از امنیت و ثبات منطقه پایبند است و ما تنها پاسخ تجاوزات آمریکا و انگلیس را خواهیم داد. درباره مشارکت بحرین در ائتلاف آمریکا نیز باید بگوییم که ما معتقدیم بحرین به‌عنوان یک رژیم یا یک شرکت‌کننده در این ائتلاف نقش مهمی ندارد و اگر قرار باشد پاسخی به آن بدهیم، تنها پایگاه‌های آمریکا در بحرین هستند که هدف قرار خواهند گرفت.

سخنگوی انصارالله در پایان سخنان خود به آتش‌بسی که میان یمن و عربستان برقرار شده است، اشاره و اعلام کرد: این آتش‌بس همچنان ادامه دارد و ما روابط مثبتی با مقامات سعودی داریم. آتش‌بس میان یمن و عربستان دائمی و مستمر است و ما به تلاش‌هایمان در این راستا ادامه خواهیم داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top