تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/11/02 - 17:20
کد خبر: 494116

رئیسی:

ماموریت و هدف اصلی وزارت ورزش و جوانان، سلامت و نشاط اجتماعی است

ماموریت و هدف اصلی وزارت ورزش و جوانان، سلامت و نشاط اجتماعی است

رئیس جمهور گفت: ماموریت و هدف اصلی وزارت ورزش و جوانان، سلامت و نشاط اجتماعی است که جلوه مهم آن، ایجاد و ارتقای امید در جامعه خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز دوشنبه در شانزدهمین مقصد از نظارت ستادی بر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جمع وزیر و معاونین وزارت ورزش و جوانان حضور یافت و ضمن استماع گزارش عملکرد و اقدامات بخش‌های مختلف این وزارتخانه، نکات و توصیه‌های کاربردی مهمی را در راستای ارتقای کارآمدی و بهبود عملکرد این مجموعه مطرح کرد.

وی در ابتدای سخنان خود با تبریک ولادت با سعادت امام جواد (ع) به عنوان جوان‌ترین امام، همزمانی این مناسبت با حضور در وزارت ورزش و جوانان را به فال نیک گرفت و گفت: ماموریت و هدف اصلی وزارت ورزش و جوانان، سلامت و نشاط اجتماعی است که جلوه مهم آن، ایجاد و ارتقای امید در جامعه خواهد بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به آمار قابل توجه افرادی که در زندگی خود توجه لازم به ورزش ندارند، کم‌اطلاعی از عوارض ورزش نکردن و مشکلات ناشی از کم تحرکی را از دلایل فراوانی این آمار دانست و وزارت ورزش را موظف کرد با همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین رسانه ملی، برای بهبود شاخص‌ها در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

رئیسی عدم دسترسی به امکانات ورزشی را از دیگر دلایل کم توجهی به ورزش در جامعه برشمرد و افزود: رفع کاستی‌ها در عرصه امکانات و زیرساخت‌های ورزشی براساس سند آمایش سرزمینی و همچنین تکمیل طرح‌‌های نیمه تمام ورزشی با کمک گرفتن از خیرین، نهادها و سازمان‌های انقلابی و سازمان‌های مردم نهاد، راهکارهایی است که توجه بیشتر به مناطق کم‌برخودار را در پی خواهد داشت و شاخص‌های عدالت ورزشی را ارتقا خواهد داد.

وی همچنین نقش وزارت آموزش و پرورش در کشف استعدادها، پرورش علایق و جهت دادن به ظرفیت‌های کودکان و نوجوانان در عرصه ورزش را بسیار مهم و موثر دانست و بر جدی گرفته شدن زنگ ورزش در مدارس و ساختار آموزشی و برنامه‌ریزی دقیق در این مورد تاکید کرد.

ضرورت تسهیل صدور مجوز مراکز ورزشی، تقدم ورزش بر اقتصاد ورزش، اهمیت توسعه ورزش همگانی در کنار ورزش حرفه‌ای، توجه به ورزش‌ها و بازی‌های بومی و روستایی، توجه به توسعه ورزش‌های 5 گانه پایه و توجه به ایجاد تنوع در رشته‌های ورزشی کم رونق‌تر در کنار رشته‌های پرطرفدار برای ایجاد زمینه کسب موفقیت و مدال‌آوری بیشتر در رقابت‌های ورزشی جهانی و منطقه‌ای از دیگر توصیه‌های رئیس‌جمهور در این جلسه بود.

رئیسی در ادامه با اشاره به اهمیت و اثربخشی حضور بانوان ورزشکار و مدل‌آور در ایجاد نشاط اجتماعی بر ضرورت تامین امکانات لازم و میدان دادن بیشتر به بانوان در امر ورزش تاکید کرد و گفت: به همان میزان که ورزش آقایان مورد توجه است، باید به ورزش بانوان نیز مبتنی بر عدالت جنسیتی و آمایش سرزمینی توجه داشت.

وی نظارت بر قراردادهای ورزشی را از جمله اقدامات بسیار خوب وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و بر ضرورت تنظیم پیوست رفتاری و اخلاقی برای قراردادهای ورزشکاران به عنوان الگوهای جامعه تاکید کرد.

توجه به اخلاق و فرهنگ از دیگر تاکیدات رئیس جمهور در حوزه ورزش کشور بود که رئیس‌جمهور با اشاره به شاخصه‌های مهم «فتوت و جوانمردی» در ورزش کشور، عدم رویارویی ورزشکاران با نمایندگان رژیم صهیونیستی در میادین ورزشی را متاثر از همین شاخصه‌ها و برگرفته از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم دانست و بر اهتمام ویژه برای حفظ و صیانت از شاخصه‌های اخلاقی و فرهنگی تاکید کرد.

رئیسی در ادامه دیپلماسی ورزشی را از جمله ظرفیت‌های بسیار مهم برای ارتقا و افزایش تعامل، همکاری و هم‌‌افزایی با دیگر کشورها عنوان کرد و افزود: همانگونه که در سیاست خارجی اولویت دولت توجه به سیاست همسایگی است در دیپلماسی ورزشی نیز باید توجه به کشورهای اسلامی همسایه، همسو و حوزه تمدنی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

«تمسک به روحیه تحولی، نوآوری، خلاقیت و ابتکار در ورزش و امور جوانان»، «ضرورت توجه به ثبات مدیریتی و حل سریع مشکل فدراسیون‌های بدون مدیر»، «برقراری عدالت میان قهرمانان المپیکی و پاراالمپیکی در بهره‌مندی از امتیازات قهرمانی»، «توجه ویژه به انتخاب مربیان ورزشی به عنوان پرورش دهندگان نسل آینده»، «تقدیر از افزایش میزان اختصاص کرسی‌های مدیریتی به بانوان در وزارت ورزش و جوانان»، «اهتمام ویژه نسبت به ایجاد خانه‌های ورزش در روستاها»، «تاکید بر تسهیل ازدواج جوانان با پرداخت به موقع تسهیلات ازدواج، اشتغال و مسکن» ، «توجه به آموزش مهارت‌های قبل از ازدواج یا حین ازدواج به زوج‌های جوان»، «برنامه‌ریزی برای مساعدت دولت در امر ارزان‌سازی ازدواج» و «تاکید بر اهمیت روایت امید از افتخارآفرینی ورزشکاران در ایجاد نشاط و امید در جامعه» از دیگر محورهای مهم سخنان وی در جمع مدیران وزارت ورزش و جوانان بود.

رئیس‌جمهور در پایان بر اهمیت ایجاد اتاق‌های فکر و اندیشه‌ورز برای ارتقای ورزش کشور، ارائه راهکارهای توسعه ورزش همگانی و پاسخ دادن به شبهات و گره‌های ذهنی نسل جوان تاکید کرد و بررسی موارد اشاره شده در بیانات رهبری معظم انقلاب اسلامی در دیدار با ورزشکاران و تدوین فرمایشات ایشان به عنوان منشور اقدامات، را خواستار شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top