تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/11/04 - 10:30
کد خبر: 494319

سوغات خطرناک مسافران ترکیه برای ایران

سوغات خطرناک مسافران ترکیه برای ایران

مینو محرز گفت: واکسن‌های موجود کرونا در کشور ما به‌روزرسانی نشده‌اند و کشورهایی هم که آن را به‌روزرسانی کرده‌اند بیشتر با هدف کسب درآمد بوده و تاثیر چندانی بر زیرسویه‌های جدید اومیکرون ندارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی درباره شیوع سویه جدید اومیکرون در کشور ترکیه و احتمال ورود آن به کشور ما گفت: مسافرت‌های سال نو میلادی موجب افزایش انتشار زیرسویه جدید کرونا در دنیا شده و به نظر می‌رسد این ویروس در کشور ما هم باشد.

وی ادامه داد: مجددا با اوج‌گیری کرونا در کشور مواجه هستیم و مراجعه به مراکز درمانی و موارد ابتلا به کووید بیشتر شده است. این سویه جدید یکی از زیرسویه‌های اومیکرون است و قدرت سرایت بالایی دارد و در افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند موجب درگیری ریوی و بستری می‌شود.

محرز با اشاره به اینکه در حال حاضر با بیماری آنفلوآنزا و انواع ویروس‌های سرماخوردگی نیز مواجه هستیم، ادامه داد: کودکان در مدرسه از یکدیگر بیماری‌های عفونی را می‌گیرند و به خانواده‌هایشان انتقال می‌دهند و از این رو با افزایش موارد ابتلا به کووید، آنفلوآنزا، آدونو ویروس، رینو ویروس و انواع سرماخوردگی مواجه هستیم.

این پزشک متخصص با بیان اینکه طبق توصیه سازمان جهانی بهداشت بهترین راه پیشگیری از این بیماری‌ها استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی مناسب است، افزود: توصیه ما نیز به مردم این است که حتما دوباره استفاده از ماسک را در مکان‌های عمومی و فضاهای بسته از جمله مترو و اتوبوس آغاز کنند و اگر خود و یا فرزندشان دچار علائم سرماخوردگی شدند حتما چند روز در خانه استراحت کنند تا بیماریشان به کسی منتقل نشود و انتشار ویروس کاهش یابد. افرادی که دچار کووید می‌شوند لازم است ۵ روز در خانه بمانند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تزریق هیچ واکسنی برای مقابله با سویه جدید کرونا توصیه نمی‌شود، بیان کرد: واکسن‌های موجود در کشور ما به‌روزرسانی نشده‌اند و کشورهایی هم که واکسن کرونا را به‌روزرسانی کرده‌اند بیشتر با هدف کسب درآمد بوده و تاثیر چندانی بر این سویه ندارند.

محرز یادآور شد: ثابت شده که واکسن‌های جدید نمی‌توانند مانع اومیکرون شوند و سازمان بهداشت جهانی نیز تزریق واکسن را در حال حاضر توصیه نمی‌کند و به ۳ اصل استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی مناسب تاکید دارد.

وی توضیح داد: البته واکسن‌های آنفلوآنزا در کشور موجود هستند و تاثیرگذارند و لازم است هر سال با آغاز فصل سرما تزریق شود. بسیاری از مردم امسال به دلیل گران شدن این واکسن و تبلیعات ضد واکسن آن را تزریق نکردند و به همین دلیل شیوع آنفلوآنزا زیاد شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top