تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/11/04 - 14:59
کد خبر: 494351

روسیه می خواهد آلاسکا را از آمریکا پس بگیرد؟

روسیه می خواهد آلاسکا را از آمریکا پس بگیرد؟

وزارت امور خارجه آمریکا درباره فرمان جدید رئیس جمهور پوتین برای بررسی اموال و املاک روسیه در خارج تاکید کرد که آلاسکا در دست آمریکا باقی خواهد ماند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وزارت امور خارجه آمریکا گزارش‌هایی مبنی بر اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به دولتش دستور داده تا «اموال» و زمین‌های سابق این کشور را در خارج از محدوده روسیه جهت بازپس‌گیری مورد بررسی قرار دهند، رد کرده و عنوان کرد ایالت آلاسکا در دست آمریکا باقی خواهد ماند.

به گزارش «هیل» اظهارات وزرات خارجه آمریکا پس از آن مطرح می‌شود که پوتین هفته گذشته فرمان جدیدی را برای تخصیص بودجه جهت آغاز تحقیقات مرتبط با ثبت اموال روسیه در خارج از این کشور، از دوران مربوط به قلمروهای سابق امپراتوری روسیه و اتحاد جماهیر شوروی امضا کرد.

با این حال، در این فرمان هیچ اشاره خاصی به ایالات آلاسکا نشد. اگرچه برخی استدلال کردند که این فرمان پوتین جهت غیرقانونی اعلام کردن فروش آلاسکا به عنوان بخشی از سرزمین‌های روسیه در سال ۱۸۶۷ به ایالات متحده بوده است.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جریان نشست مطبوعاتی با تاکید بر این موضوع عنوان کرد: فکر می‌کنم می‌توانم به جای همه‌ در دولت ایالات متحده صحبت کنم و بگویم مطمئنا پوتین روسیه را پس نمی‌گیرد.

موسسه مطالعات جنگ در آمریکا نیز هفته گذشته خاطر نشان کرد: پارامترهای دقیقی برای مشخص کردن دارایی‌های فعلی و تاریخی روسیه وجود ندارد.این موسسه عنوان کرده است: روسیه قصد دارد از این موضوع جهت پیشبرد قدرت نرمش با هدف نفوذ به دیگر کشورها استفاده کند.

«دیمیتری مدودف»رئیس‌جمهور سابق روسیه نیز به پاسخ وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داده و به شوخی گفته است: به گفته یکی از نمایندگان وزارت خارجه، روسیه آلاسکا را که در قرن نوزدهم به آمریکا فروخته شد، پس نمی‌گیرد. وی در ادامه با یک علامت خنده نوشته است که هر روز منتظر برگشتنش بودیم. اکنون جنگ اجتناب ناپذیر است.

پوتین پیشتر در جریان صحبت‌هایی فروش آلاسکا به عنوان بزرگ‌ترین ایالت آمریکا را در سال ۱۸۶۷ «ارزان» توصیف کرده بود. پس از این «سرگئی میرونوف» سیاستمدار اهل روسیه هم عنوان کرده بود که در آینده سرزمین‌های قبلی خود را پس می‌گیریم.

ماجرای مربوط به آلاسکا زمانی آغاز شد که یک وبلاگ نویس نظامی ادعا کرد، روسیه می‌تواند به موجب قانون مذکور، آلاسکا و بخش‌هایی از اروپای شرقی، قفقاز و آسیای مرکزی را باز پس گیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top