تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/11/04 - 19:25
کد خبر: 494405

اژه‌ای خطاب به قضات: نمایندگان مجلس و دولتی‌ها را برای دیدن مشکلات به مراکز قضایی دعوت کنید

اژه‌ای خطاب به قضات: نمایندگان مجلس و دولتی‌ها را برای دیدن مشکلات به مراکز قضایی دعوت کنید

رئیس دستگاه قضا گفت: همواره به مسؤولان ذی‌ربط قضایی تاکید دارم که نمایندگان مجلس و مسؤولان دولتی را به مراکز و مراجع قضایی دعوت کنید تا آنها از نزدیک با مسائل و مشکلات واحدهای قضایی و کمبود امکانات در این واحدها آشنا شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا عصر امروز در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان بوشهر، اظهار داشت: مسائل و مشکلات موجود و کمبود امکانات نباید سبب کاهش انگیزه برای خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به مردم شود؛ تحت هیچ شرایطی تکریم ارباب رجوع را فراموش نکنید و در امور خود، انضباط حداکثری داشته باشید.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مشکلات و مضایق موجود در مراکز و مراجع قضایی گفت: تکلیف من و مسؤولان ستادی در قوه قضاییه است که مشکلات شما کارکنان و قضات دستگاه قضایی را مرتفع سازیم و من شهادت می‌دهم که مسؤولان ستادی قوه قضاییه، تمام وُسع و تلاش خود را برای رفع مشکلات شما به کار بردند و توفیقی که حاصل شده، همین است که مشاهده می‌کنید.

قاضی‌القضات تصریح کرد: شما کارکنان واحدهای قضایی و قضات، راه‌حل‌ها و پیشنهادات خود را برای رفع مسائل و مشکلات موجود ارائه دهید؛ من همواره به مسؤولان ذی‌ربط قضایی تاکید دارم که نمایندگان مجلس و مسؤولان دولتی را به مراکز و مراجع قضایی دعوت کنید تا آنها از نزدیک با مسائل و مشکلات واحدهای قضایی و کمبود امکانات در این واحدها آشنا شوند.

اژه‌ای خطاب به کارکنان واحدهای قضایی و قضات گفت: مسائل و مشکلات موجود و کمبود امکانات نباید سبب کاهش انگیزه شما برای خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به مردم شود.رئیس دستگاه قضا به کارکنان و قضات توصیه کرد تحت هیچ شرایطی تکریم ارباب رجوع را فراموش نکنند و در امور خود، انضباط حداکثری داشته باشند.

رئیس قوه قضاییه خطاب به قضات تاکید کرد: در تنظیم پرونده‌ها به غنای محتوایی و نگارشی توجه داشته باشند و به‌ویژه این مقوله را در قبال پرونده‌های ناظر بر درخواست ماده ۴۷۷ و ماده ۴۲۸ پیرامون تفاضل دیه، بیش از پیش مدنظر داشته باشند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، «مهرانگیز» رئیس کل دادگستری استان بوشهر طی سخنانی به بیان مسائل و مشکلات مراکز و مراجع قضایی این استان پرداخت و در ادامه از کاهش تعداد ۱۹ هزار پرونده از پرونده‌های مُسن واحدهای قضایی استان بوشهر طی ۱۵ ماه گذشته خبر داد.

وی افزود: پس از بازدید مردادماه سال گذشته رئیس دستگاه قضا از انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر، اقدامات گسترده‌ای در مجموعه قضایی استان در راستای ساماندهی و تعیین تکلیف کالاهای موجود در این انبارها صورت گرفت که در نهایت تا پایان سال ۱۴۰۱ ، حدود ۴ هزار میلیارد تومان از اموال تملیکی استان بوشهر به فروش رسید؛ همچنین از آغاز سال ۱۴۰۲ تا به امروز، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اموال تملیکی استان بوشهر، فروخته شدند.

در این جلسه، نمایندگان قضات، کارکنان اداری و‌ شوراهای حل اختلاف استان بوشهر، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top