تاریخ انتشار: جمعه 1402/11/06 - 10:17
کد خبر: 494478

مصوبات مجلس در هفته گذشته برای بودجه سال۱۴۰۳

مصوبات مجلس در هفته گذشته برای بودجه سال۱۴۰۳

مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه ۱ بهمن‌ماه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور را در دستور کار خود قرار دادند و به مدت ۴ روز که دو روز آن جلسات در سه نوبت برگزار شد، به بررسی لایحه بودجه سال آینده پرداختند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه ۱ بهمن‌ماه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور را در دستور کار خود قرار دادند و به مدت ۴ روز که دو روز آن جلسات در سه نوبت برگزار شد، به بررسی لایحه بودجه سال آینده پرداختند.

نمایندگان مجلس در این چهار روز تا پایان بند الف تبصره ۱۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه‌ای را بررسی کردند که در بند مذکور با تصویب نمایندگان مالیات طرح‌های مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره)، رزمندگان و جانبازان برای سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۳، ۳۰۰ هزار تومان برای هر واحد تعیین شد.

مصوبات به تصویب رسیده نمایندگان در خانه ملت در هفته گذشته به شرح ذیل است:

مصوبات مجلس در روز اول بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳

در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در اولین روز، یکشنبه ۱ بهمن ماه، نمایندگان مردم در مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی موارد زیر را به تصویب رساندند.

۱- با تصویب بند الف تبصره یک بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳ نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،  شرکت‌های دولتی را مجاز کردند در سال ۱۴۰۳ تا سقف ۱۵ درصد سرمایه‌گذاری مصوب در بودجه سنواتی خود اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین و بازپرداخت اصل و سود منتشرکنند.

۲- نمایندگان مردم با تصویب جزء یک بند ب تبصره یک بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، ‌ به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آن مجوز انتشار ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی دادند.

۳- با تصویب نمایندگان در مجلس در بند ث تبصره یک بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، ‌کارمزد تعهد پذیره‌نویسی و کارمزد معامله‌گران اولیه اوراق مالی اسلامی دولت، منتشرشده در سال ۱۴۰۳ مشمول مالیات به نرخ صفر می‌شود.

۴- با تصویب نمایندگان مردم در بندهای خ و د تبصره یک بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، کلیه شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی - مهندسی که برای استفاده از منابع بین‌المللی برای اجرای طرح در خارج از کشور با مشکل ضمانتنامه مواجه هستند، با تأیید سازمان توسعه تجارت ایران مشمول تسهیلات خواهند شد.

۵- نمایندگان مجلس با تصویب بند الف و اجزای تبصره ۲ منابع مالی حمایت از اشتغال در سال ۱۴۰۳ را تعیین کردند.

۶-  نمایندگان در مجلس با تصویب بند الحاقی تبصره ۲ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، ۲ درصد از منابع حاصل از فروش کالای قاچاق را در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار دادند.

۷-  نمایندگان مردم با تصویب بند چ تبصره ۳ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳،  بانک مرکزی را مکلف کردند معادل ریالی مسدودی‌های ارزی استفاده نشده حساب ذخیره ارزی را به حساب ردیف درآمدی بودجه واریز کند.

۸-نمایندگان در مجلس با تصویب بند الحاقی ۱ تبصره ۳ سازوکار لازم برای تسویه بدهی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی، خصوصی و تعاونی که در چارچوب قوانین و مقررات تا پایان سال ۱۴۰۲ فراهم کردند؛ همچنین مطالبات نهادهای عمومی غیردولتی در سال آتی را تعیین کردند.

۹- نمایندگان مردم با تصویب بند الحاقی ۲ تبصره ۳ و اجزای آن از بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، سازوکاری را برای تسریع در تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تعیین کردند.

۱۰-نمایندگان در مجلس با تصویب بند ب تبصره ۴ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، سازوکاری برای تقویت بنیه دفاعی تعیین کردند.

۱۱- نمایندگان مردم با تصویب بند پ تبصره ۴ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، به وزارت نفت مجوز دادند تا در سال ۱۴۰۳ نسبت به خرید، معاوضه و یا تهاتر فرآورده های نفتی وارداتی با فرآورده‌های نفتی صادراتی تا سقف ۸۰۰ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

۱۲- نمایندگان در مجلس با تصویب بند الحاقی ۲ تبصره ۴ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، وزارت نفت  را مکلف کردند از محل منابع حساب سرمایه‌گذاری نفت و گاز کشور نسبت به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اولویت‌دار اقدام کند.

۱۳- نمایندگان مردم با تصویب بند الحاقی ۳ تبصره ۴ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، وزارت نفت را مکلف کردند تا سهمیه اعتباری نفت و گاز کلیه وسایل نقلیه برون شهری را بر اساس میزان پیمایش هر وسیله نقلیه در دوره زمانی مشخص و متناسب با شرایط اقلیمی در سال ۱۴۰۳ محاسبه کند.

۱۴- نمایندگان در مجلس با تصویب بند الحاقی ۴ تبصره ۴ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، دولت را مکلف کردند تا در سال ۱۴۰۳ یک درصد از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی، خالص صادرات گازی طبیعی و پنج درصد از سود شرکت‌های تابعه وزارتخانه‌های نفت و نیرو را به صورت ماهانه به حساب بهینه سازی مصرف انرژی واریز کند.

۱۵-  نمایندگان مردم با تصویب بند ت تبصره ۵ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، دولت را مکلف کردند تا مبلغ ۷۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳ به حساب صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان واریز کند.

۱۶- نمایندگان در مجلس با تصویب بند الحاقی یک تبصره ۵ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، کلیه واحدهای آموزشی و پرورشی را  تا سقف الگوی مصرف از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز در سال ۱۴۰۳ معاف کردند.

۱۷-  نمایندگان مردم با تصویب بند پ تبصره ۵ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، به دولت اجازه دریافت ۲ میلیارد یورو کمک‌های بلاعوض بین‌المللی دادند.

مصوبات مجلس روز دوم بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳

در جریان بررسی  بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در دومین روز، دوشنبه ۲ بهمن ماه، نمایندگان مردم در مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی موارد زیر را به تصویب رساندند.

۱۸-نمایندگان در مجلس با تصویب بندالحاقی ۲ تبصره ۵ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳  از سال  آینده یک درصد از عوارض خرید و فروش خودروها و موتورسیکلت‌های داخلی و وارداتی برای خرید آمبولانس اختصاص پیدا می‌کند.

۱۹- نمایندگان مردم با تصویب بند ب تبصره ۶ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، معافیت مالیاتی ناظر بر درآمد ابرازی شرکت‌ها و اشخاص حقوقی در سال آتی را به ازای هر ۴۰ درصد افزایش درآمد ابرازی تعیین کردند.

۲۰- نمایندگان در مجلس با تصویب بند پ تبصره ۶ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، آن بخش از کالاها و خدمات شرکت‌های ایرانی طرف قرارداد با شرکت‌های خارجی که کالا و خدمات مورد نیاز شرکت‌های پیمانکاری خارجی را در طرح‌های مورد تعهد طرف خارجی، تأمین می‌کند از پرداخت مالیات و عوارض معاف کردند.

۲۱- نمایندگان مردم با تصویب بند ت تبصره ۶ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، واردات خودروی آمبولانس را در صورت عدم امکان تأمین از محل تولید داخل از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی در سال آینده معاف کردند.

۲۲-  نمایندگان در مجلس با تصویب بند د تبصره ۶ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳،  مالیات را برای خودروهایی که قیمت روز آنان بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باشد، لحاظ کردند.

۲۳- با تصویب نمایندگان مردم در بند ح تبصره ۶ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، مراکز درمانی مکلف شدند ماهیانه ۱۰ درصد از حق‌الزحمه و حق‌العمل پزشکان را به عنوان مالیات علی‌الحساب کسر کنند.

۲۴- با تصویب  نمایندگان مجلس در بندهای (ر) و (ز) تبصره ۶ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، یارانه پرداختی دولت به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران،  بابت جبران زیان ناشی از فروش کالاهای اساسی به قیمت مصوب، مشمول مالیات به نرخ صفر خواهد شد.

۲۵- با تصویب نمایندگان مردم در جز ۱ بند ژ تبصره ۶ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، مالیات زمین‌ها، واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای لوکس در سال ۱۴۰۳ تعیین شد.

۲۶- با تصویب  نمایندگان مجلس در اجزای ۴ و ۵ بند ژ تبصره 6 بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف به پرداخت مالیات سالانه مربوط به هر یک از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۳ شدند.

مصوبات مجلس روز سوم  بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳

در جریان بررسی  بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درسومین  روز، سه شنبه ۳ بهمن ماه، نمایندگان مردم در مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی موارد زیر را به تصویب رساندند.

۲۷- با تصویب بند س تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، نمایندگان با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

۲۸- نمایندگان در مجلس با تصویب بند الحاقی یک تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، سازمان اموال تملیکی را موظف کردند تا ماشین آلات و اقلام دپو شده مورد نیاز بسیج سازندگی در گمرکات کشور را به صورت رایگان تا سقف ۲ هزار میلیارد تومان برای امر سازندگی و محرومیت‌زدایی با اولویت مناطق کم برخوردار، در اختیار سازمان بسیج سازندگی قرار دهد.

۲۹- نمایندگان مردم با تصویب بندهای الحاقی ۲ و ۳ تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، منابعی جهت اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان تعیین کردند.

۳۰-  نمایندگان مجلس با تصویب بند ب تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، سازوکاری جهت اخذ عوارض از چاه‌های مجاز فاقد و دارای شمارشگر (کنتور) هوشمند توسط شرکت‌های آب منطقه‌ای استانی و سازمان آب و برق خوزستان تعیین کردند.

۳۱- نمایندگان مردم با تصویب بندهای پ، ت و ث تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، سازمان انرژی اتمی را مکلف کردند مواد معدنی و محصولات جانبی همراه با مواد پرتوزا را به فروش رسانده و درآمد حاصل از آن را پس از کسر هزینه‌ها و با پرداخت حقوق دولتی به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

۳۲- نمایندگان در مجلس با تصویب بند ج تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی،  قیمت برق تولیدی مازاد نیروگاه اتمی بوشهر را تعیین کردند.

۳۳- نمایندگان مردم با تصویب بند چ تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی به دولت اجازه دادند تا با استفاده از الگوی سرمایه‌گذاری خارجی، تأمین مالی خارجی (فاینانس) و داخلی، منابع عمومی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نسبت به تأمین مالی طرحهای نیروگاه‌های برق اتمی اقدام کند.

۳۴- نمایندگان مجلس  با تصویب بندهای (ز) و (ژ) تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی به شرکت دولتی تابعه ذیربط وزارت نفت اجازه دادند فراورده‌های نفتی تولیدی پالایشگاه آبادان را مازاد بر برنامه مصوب تولید تا سقف ۲۳۰ میلیون یورو، به فروش برساند.

۳۵- نمایندگان مردم با تصویب بند س تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، منابع مالی تامین قیر رایگان در سال آینده را تعیین کردند.

۳۶- نمایندگان در مجلس با تصویب بند د تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، وزارت نفت  را مکلف کردند تا مابه‌التفاوت بهای خوراک نفت خام، ال ‌ان ‌جی و میعانات گازی پالایشگاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی را از طریق گشایش اعتبارات اسنادی دریافت و به‌حساب تعیین‌شده نزد خزانه‌داری کل کشور واریزکند.

۳۷- نمایندگان مردم با تصویب بند ر تبصره۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، دوره بازپرداخت مطالبات بانک مرکزی و بانک‌های تجاری بابت اصل و سود تسهیلات پرداختی به شرکت ملی نفت ایران را به مدت یک‌سال امهال کردند.

۳۸- نمایندگان در مجلس  با تصویب بند ش تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، تعرفه گاز مصرفی تأسیسات گردشگری و صنایع دستی و آبدرمانی‌ها و هتل‌ها را تعیین کردند.

۳۹-  نمایندگان مردم با تصویب جزء سه بند ص تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را از پرداخت حق بیمه واحدهای مسکونی در سال آینده معاف کردند.

۴۰- نمایندگان مجلس با تصویب اجزای ۱ و ۲ بند ص تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، تعرفه برق و گاز واحدهای مسکونی و تجاری را در سال آینده تعیین کردند.

۴۱- نمایندگان مردم با تصویب جزء یک بند الف تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، منابع اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را تعیین کردند.

۴۲- نمایندگان مجلس با تصویب ردیف های چهار و پنج بندالف تبصره ۸ بانک مرکزی را موظف کردند که برای پرداخت به‌موقع مصارف هدفمندی یارانه‌ها تنخواه در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دهد.

۴۳-  نمایندگان مردم با تصویب جزء ۶ بند الف تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها را موظف  کردندبه حذف یارانه خانوارهای غیرمشمول، همچنین تجدیدنظر درباره افرادی که یارانه آن‌ها قطع شده است.

۴۴- با تصویب نمایندگان مجلس در  جزء ۳ بند الف تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، مقرر شد که مابه‌التفاوت قیمت بنزین در سال ۱۳۹۸ مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده نشود.

۴۵-با تصویب نمایندگان مردم در بندهای (ب، پ و ت) تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، منابع حاصل از فروش داخلی و صادرات ۶ فرآورده اصلی (بنزین، نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هوایی) به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز می شود.

۴۶- با تصویب  نمایندگان مجلس در جزء یک بند الف تبصره ۹ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی به دولت اجازه داده شدتا حقوق گمرکی کلیه ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد اولیه و واسطه‌ای تولیدی را به ۲ درصد کاهش دهد.

۴۷- با تصویب نمایندگان مردم در  جز ء۲ بند «الف» تبصره ۹ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی،  حقوق گمرکی واردات شیرخشک مخصوص اطفال و مواد اولیه آنها را به یک درصد برای سال آینده کاهش داده شد.

۴۸- با تصویب  نمایندگان در مجلس در بندهای (ب)  و (پ) تبصره ۹ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی،  ارزش خرید مواد معدنی برای واحدهای فرآوری مواد معدنی در صورت ارائه صورتحساب الکترونیکی هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

۴۹-  نمایندگان مردم با تصویب بند الحاقی ۱ تبصره ۹ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، واردات انواع خودروهای سواری برقی نو و  کارکرده به داخل کشور را در سال ۱۴۰۳ مجاز کردند.

۵۰- نمایندگان در مجلس با تصویب بند الحاقی ۲ تبصره ۹ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، دولت را مکلف کردند تا ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن را در حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور منظور کند و سهم هر استان و شهرستان دارای معادن را به نسبت پرداختی هر استان و شهرستان را بر اساس قانون واریز کند.

۵۱- نمایندگان مردم با تصویب بند الف تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، مالیات پروژه‌های مسکن مهر بابت هر واحد مسکن مهر و واحدهای احداثی موضوع قانون جهش تولید مسکن برای سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۳ مشخص کردند.

۵۲- نمایندگان مجلس با تصویب بند پ تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل  را مکلف به واریز سود قابل تقسیم خود به صندوق توسعه حمل و نقل کردند.

۵۳-  نمایندگان مردم با تصویب بند الف تبصره ۱۱ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، تمام دستگاه‌های اجرایی را که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، مکلف کردند تا حداقل نیم درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را به ارتقای سطح امنیت شبکه‌ها و سامانه‌های خود اختصاص دهند.

۵۴- نمایندگان مجلس با تصویب بندهای ب و ت تبصره ۱۱ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، کسب و کارهای اشخاص حقیقی در سکوهای داخلی مورد تأیید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که تا پایان سال ۱۴۰۲ فاقد پرونده مالیاتی بوده‌اند، مشمول نرخ صفر مالیاتی کردند.

۵۵-  با تصویب نمایندگان مردم در بند ب تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، ۱۰۰ درصد وجوه اداره شده پرداختی از محل بازپرداخت وام‌های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۴۰۲ به خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.

۵۶-با تصویب نمایندگان مجلس در بند الف تبصره ۱۳ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز داده شد تا فضاهای فرهنگی و هنری در اختیار خود را به صورت رایگان در اختیار متقاضیان بگذارد.

۵۷-  نمایندگان مردم با تصویب  در بند ب تبصره ۱۳ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، شرکتهای دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت را مکلف کردند که یک درصد (۱%) از هزینه‌های خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی، هنری و ورزشی از قبیل موضوعات قرآنی، ازدواج و خانواده، جوانی جمعیت، توانمندسازی بانوان و آسیب زدایی از زنان و خانواده، به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.

۵۸- نمایندگان مجلس با تصویب بند الحاقی ۲ تبصره ۱۳ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، در سال ۱۴۰۳ وزارت راه و شهرسازی  را مکلف کردند تا یک قطعه زمین به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.

۵۹-  نمایندگان مردم با تصویب جز ۲ بند الف تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی را موظف کردند تا مبالغی را جهت دیه محکومان معسر جرائم غیرعمد ناشی از تصادف با اولویت زنان معسر پرداخت کند.

۶۰-  نمایندگان مجلس با تصویب بند ب تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، نحوه تسویه دیون ارزی داخلی و خارجی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال آتی را تعیین کردند.

۶۱- نمایندگان مردم با تصویب بند الحاقی ۳ تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی،  به قوه قضائیه مجوز فروش اموال غیرمنقول مازاد خود را از طریق مزایده عمومی دادند.

۶۲- با تصویب  نمایندگان در مجلس در بند الحاقی ۱ تبصره ۱۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، سازو کار تأدیه بدهی قطعی حسابرسی شده دولت به سازمان تأمین اجتماعی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ تعیین شد.

۶۳-  نمایندگان مردم با تصویب صدر و جز ۱ بند ث تبصره ۱۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، سقف معافیت مالیاتی و نرخ مالیات بر مجموع درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی در سال ۱۴۰۳ را ۱۴۴ میلیون تومان سالانه اعلام کردند.

۶۴-با تصویب  نمایندگان در مجلس در صدر و اجزای ۲ و ۴ بند ث تبصره ۱۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، نرخ پلکانی مالیات بر درآمد مازاد ماهانه ۱۲ میلیون تومان تعیین شد.

 آغاز رسیدگی به جزییات بودجه در بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳

۶۵- نمایندگان مردم با تصویب بند ب تبصره ۱ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ منابعی را برای نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در کلانشهرهای دچار آلودگی هوا در سال آتی اختصاص دادند.

۶۶-  نمایندگان در مجلس با تصویب بند پ تبصره ۱ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ ساز و کاری به منظور تسریع در تامین اعتبار طرح های تملک دارایی های سرمایه ای به ویژه در مناطق سردسیر در سال ۱۴۰۳ پیش بینی کردند.

۶۷-  نمایندگان مردم با تصویب بندهای ح و خ تبصره ۱ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌  ساز و کاری برای تسریع در جذب تسهیلات تصویب شده از بانک‌های توسعه‌ای خارجی تعیین کردند.

۶۸- نمایندگان در مجلس با تصویب بند ج تبصره ۱ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ مهلت واگذاری اوراق مالی اسلامی غیرنقدی منتشرشده در سال ۱۴۰۳ مربوط به دستگاههای اجرائی را تعیین کردند.

۶۹- نمایندگان مردم با تصویب بند پ تبصره ۱  به وزارت امور اقتصادی مجوز دادند تا در سال ۱۴۰۳ از کلیه روش های انتشار اولیه اوراق و پذیره نویسی در بازارها استفاده کند.

۷۰- نمایندگان در مجلس با تصویب بند چ تبصره ۱ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ نحوه هزینه کرد تسهیلات مالی خارجی برای طرح‌های دولتی و غیردولتی را تعیین کردند.

۷۱-  نمایندگان مردم با تصویب بند د تبصره ۱ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ امکان استفاده شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی - مهندسی از تسهیلات مالی خارجی را فراهم کردند.

۷۲- نمایندگان در  مجلس با تصویب بند الف تبصره ۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ منابعی را به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی در سال ۱۴۰۳ اختصاص دادند.

۷۳- نمایندگان مردم با تصویب جز ۱ و ۲ و ۳  بند ب تبصره ۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ مبلغ ۵۰ همت به هیات امنای حساب های استانی پیشرفت و عدالت در سال ۱۴۰۳ تخصیص دادند.

۷۴- نمایندگان در مجلس با تصویب اجزای ۶ الی ۱۰ بند ب تبصره ۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ مقرر کردند که تا ۳.۱ هزار میلیارد تومان(همت) اعتبار برای پرداخت تسهیلات حمایت از تولید و اشتغال جهت تأمین زیرساخت‌های تولید و اشتغال در مناطق محروم کشور اختصاص پیدا کند.

۷۵-  نمایندگان مردم با تصویب جزء ۴  بند پ تبصره ۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ منابعی را به منظور سرمایه گذاری برای تولید،  اشتغال، کارآفرینی، تکمیل طرح های نیمه تمام و ظرفیت های خالی بنگاه ها با اولویت فعالیت های صادرات محور در سال ۱۴۰۳ تخصیص دادند.

۷۶- نمایندگان در مجلس با تصویب بند ت تبصره ۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌  ساز و کار نظارت بر اجرای مصوبه حمایت از اشتغال زایی در سال ۱۴۰۳ را تعیین کردند. 

۷۷- نمایندگان مردم با تصویب اجزای ۱ الی ۳ بند الحاقی تبصره ۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ بانک مرکزی را مکلف کردند تا سقف تسهیلات تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هر یک از بانک‌های کشور و دستگاه اجرایی مربوط آن را تعیین کند.

۷۸- با  تصویب  نمایندگان مجلس در جز ۵ بند ب  لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ منابعی برای حمایت از اشتغال در استانها اختصاص پیدا کرد.

۷۹-  نمایندگان در مجلس با تصویب اجزای یک الی ۳ بند پ تبصره ۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای،‌ وزارت امور اقتصادی و دارایی را موظف کردند تا حساب‌هایی تحت عنوان حساب ملی و حساب‌های استانی پیشرفت و عدالت از طریق خزانه‌داری کل کشور جهت واریزی منابع، به نام خود افتتاح کند.

۸۰- نمایندگان مردم با تصویب  بند ب تبصره ۳ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردند تا کلیه حساب‌های فرعی خود را در سال ۱۴۰۳ مسدود کنند.

۸۱- نمایندگان در مجلس  با تصویب بند الحاقی ۳ تبصره ۳ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ سازوکاری را برای توسعه زیرساخت های حوزه گردشگری، پاسگاه های نیروی انتظامی، حوزه ها، پایگاه های مقاومت بسیج و خوابگاه متأهلی تعیین کردند.

۸۲- نمایندگان مردم با تصویب  جز ۲و جز۳ بند الف تبصره ۳ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای،‌ جابجایی اعتبار هر یک از دستگاه‌های اجرائی از اعتبارات هزینه‌ای به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز دانستند.

۸۳-  نمایندگان در مجلس با تصویب بندهای ت، ث و ج تبصره ۳ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌  وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور را مرجع رسیدگی و تأیید بدهی‌ها و مطالبات دولت شامل بدهی‌ها و مطالبات دولت که مربوط به دستگاه اجرایی خاصی نباشد (اقلام فرادستگاهی)، تعیین کردند.

۸۴-با تصویب نمایندگان مجلس در بند الحاقی ۴ تبصره ۳ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ دولت مکلف به اصلاح آئین نامه انتظام بخشی شرکتهای دولتی حاوی چگونگی ارزیابی شاخص‌های بهره‌وری، بهبود نسبت‌های مالی، کاهش زیان انباشته، افزایش سودآوری،  مولدسازی دارایی های شرکت ها، چگونگی نظام پرداخت و پاداش هیأت مدیره و ارزیابی عملکرد سالانه شرکت‌ها شد.

۸۵-با تصویب نمایندگان مردم در  بند الحاقی ۵ تبصره ۳ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ کلیه مؤسسات انتفاعی دولتی، شرکت‌های دولتی از جمله شرکتهای مستلزم ذکر یا تصریح نام را در سال ۱۴۰۳ مشمول نظارت دیوان محاسبات کشور کردند.

۸۶-  نمایندگان در مجلس با تصویب  بند الحاقی ۶ تبصره ۳ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ دستگاه ها را مکلف کردند تا هر سه ماه یک بار  سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی را به روزرسانی کنند.

۸۷- نمایندگان مردم با تصویب بندهای ب و پ تبصره ۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ راهکارهایی را جهت احراز توسط وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران) به منظور تأمین فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور به تصویب رساندند. دولت مکلف است اعتبارات تقویت بنیه دفاعی مندرج در این تبصره را به صورت کامل و ۱۰۰ درصد واگذار کند. مهلت تخصیص و واگذاری نفت و میعانات گازی مندرج در این بند تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۴ است.

۸۸-  نمایندگان در مجلس با تصویب بند الحاقی ۲ تبصره ۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ وزارت نفت را مکلف به توسعه و تولید میدان‌های گازی کیش، دی، طوس، خارتنگ و ارم و گازرسانی به شهرها و روستاهای باقیمانده کشور کردند.

۸۹- نمایندگان مردم با تصویب بند الف تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ منابعی را برای مهار بیماری‌های  واگیر دامی، ارتقای کیفیت انواع واکسن، خرید و نصب تجهیزات هوشمند جهت انسداد الکترونیکی مرزها و اطفای حریق مراتع و جنگل ها در سال ۱۴۰۳  اختصاص دادند.

۹۰-  نمایندگان مجلس با تصویب جزء ۲ بند الحاقی ۴ تبصره ۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ دولت را مکلف به صدور گواهی صرفه‌جویی انرژی با اولویت گواهی‌های مربوط به صرفه‌جویی مردم و همچنین پروژه‌های بهینه‌سازی انرژی کردند.

۹۱- نمایندگان مردم با تصویب بند الحاقی ۳ تبصره ۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای،‌ فرماندهی نیروی انتظامی  را موظف کردند با همکاری وزارت نفت حداکثر تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ دوره تحویل کارت هوشمند سوخت به متقاضیان را کمتر از یک هفته کاهش دهد که پس از تحقق آن وزارت نفت مکلف می شود حداقل ۹۵ درصد خودروهای بنزین‌سوز، نفت و گازسوز صرفاً از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده کنند.

*مصوبات مجلس روزچهارم  بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳

در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درچهارمین روز، چهارشنبه ۴ بهمن ماه، نمایندگان مردم در مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی موارد زیر را به تصویب رساندند.

۹۲-  نمایندگان مجلس با تصویب بند پ تبصره ۵ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، به دولت اجازه دادند در سال ۱۴۰۳ تا سقف ۲ میلیارد یورو کمک های بلاعوض بین المللی از سوی مؤسسات و سازمان های بین المللی برای جبران خسارت و پیشگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل و سرمازدگی دریافت کند.

۹۳-نمایندگان مردم با تصویب بند ب تبصره ۵ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، ساز و کار پرداخت سهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۳ را تعیین کردند.

۹۴- نمایندگان در مجلس با تصویب بند الف تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، مالیات و عوارض کالاهای آسیب رسان به سلامت را جزئی از قیمت تمام شده این کالاها محسوب کردند.

۹۵-نمایندگان مردم با تصویب بند س تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه‌ای، منابعی را برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد در سال ۱۴۰۳ اختصاص دادند.

۹۶-  نمایندگان مجلس با تصویب در جزء پنج بند ژ تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای،  منابعی را به منظور ساماندهی امور جوانان و ترویج و تعمیم فعالیت بدنی و همگانی شدن ورزش اختصاص دادند.

۹۷-  نمایندگان مردم با تصویب بند ث تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، بانک مرکزی را مکلف کردند تا حسب درخواست سازمان امور مالیاتی کشور، نسبت به مسدود کردن حساب یا حساب‌های بدهکاران مالیاتی به میزان بدهی قطعی اقدام کند.

۹۸-   با تصویب نمایندگان مجلس در اجزای ۲ و ۳ بند ژ تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، اطلاعات مالکیت املاک به صورت برخط در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

۹۹- نمایندگان مردم با تصویب بند ج تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، مقرر کردند که در صورتی که جمع مبلغ و دفعات واریز به حساب‌های غیرتجاری هر شخص حقیقی در هر ماه، از جمع مبلغ و دفعات واریزی که تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ توسط شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود، بیشتر باشد، اثبات درآمدی نبودن تراکنش‌ها و ارائه اسناد و مدارک به عهده صاحب حساب است.

۱۰۰- نمایندگان مجلس با تصویب جزء ۴ بند ژ تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، نقل و انتقال املاکی که برای آنها مالیات وضع شده، قبل از پرداخت بدهی مالیاتی را ممنوع کردند.

۱۰۱- نمایندگان مردم با تصویب بند ذ تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه‌ای، معافیت‌هایی را برای فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، قرآنی و موسسات رسانه‌ای در سال آتی پیش بینی کردند.

۱۰۲- نمایندگان در مجلس با تصویب بند چ تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، سازمان امور مالیاتی را مکلف به تولید اظهارنامه برآوردی برای فراریان مالیاتی کردند.

۱۰۳-نمایندگان مردم با تصویب بندهای ح و خ تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه‌ای، به منظور تسریع و تسهیل رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی، اختیارات سازمان امور مالیاتی کشور را افزایش دادند.

۱۰۴- نمایندگان در مجلس با تصویب بند د تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، مأخذ محاسبه مالیات خودروهای سواری و وانت دو اتاق (کابین) لوکس را قیمت روز خودرو تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور قرار دادند.

۱۰۵-با تصویب  نمایندگان مردم  در  بند ج تبصره ۷ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای،  در سال آتی خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس هزینه تمام شده حسابرسی شده صورت خواهد گرفت.

۱۰۶- با تصویب  نمایندگان مجلس در بند س تبصره ۷ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، سهم هر دستگاه اجرایی از محل قیر رایگان در سال آتی را تعیین کردند.

۱۰۷-  نمایندگان مردم با تصویب جزء ۱ بند ص تبصره ۷ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، منابعی را به منظور حمایت از توسعه و نگهداری شبکه های برق روستایی و جابجایی تیر برق در معابر روستایی در سال ۱۴۰۳ اختصاص دادند.

۱۰۸- نمایندگان در مجلس با تصویب بندهای (ذ) و (ز) تبصره ۷ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، سازوکاری برای تکمیل خط انتقال اتیلن غرب تعیین کردند.

۱۰۹- نمایندگان مردم با تصویب بند خ تبصره ۷ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، نحوه هزینه کرد درآمدهای حاصل از اصلاح قیمت برق صنایع را تعیین‌ کردند.

۱۱۰-  با تصویب  نمایندگان مجلس در بند ت تبصره ۷ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، مقرر شد که منابع حاصل از فروش مواد معدنی و محصولات جانبی همراه با مواد پرتوزا از سوی سازمان انرژی اتمی ایران صرف سرمایه گذاری در طرح‌ها و ردیف‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شود.

۱۱۱-نمایندگان مجلس با تصویب بند ب تبصره ۷ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، تکالیفی برای وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو جهت کنتورگذاری هوشمند چاه‌های کشاورزی تعیین کردند.

۱۱۲- نمایندگان مردم با تصویب بندالحاقی ۲ تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، منابعی را به منظور افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۱۴۰۳ اختصاص دادند.

۱۱۳- نمایندگان مردم با تصویب بندهای ت و ث تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، سازمان برنامه و بودجه کشور را مکلف کردند، تمام اعتبار مورد نیاز برای تأمین گندم مورد نیاز کشور را با قیمت نهائی مصوب شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی حداکثر در شش ماهه اول سال (همزمان با خرید تضمینی گندم) به مجری یا مجریان خرید و تأمین کالاهای اساسی تخصیص و پرداخت کند.

۱۱۴- با تصویب نمایندگان مجلس در  اجزای ۲ و ۴ بند الف تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، مقرر شد که منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به پرداخت یارانه دارو، شیرخشک و ملزومات مصرفی پزشکی، یارانه نقدی، معیشتی، کالابرگ الکترونیک، کمک به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، یارانه نان، یارانه ملوانان و هزینه‌های سرمایه‌گذاری و کمک به شرکت‌های نفت و گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مصارف صرفه‌جویی انرژی و سایر مصارف ضروری در چارچوب «قانون هدفمند کردن یارانه‌ها» تخصیص یابد.

۱۱۵- نمایندگان مردم با تصویب در اجزای ۵ و ۷ بند الف تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، سازمان برنامه و بودجه را موظف کردند تا منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده فروش فرآورده‌های نفتی و گاز طبیعی را با تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور صرفاً برای تأمین یارانه نان و دارو هزینه کند.

۱۱۶-نمایندگان در مجلس با تصویب بند پ تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، وزارت نفت را مکلف کردند تا در صورت کاهش تولید فرآورده‌های اصلی (بنزین، نفت- گاز، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هوایی) نسبت به برنامه تولید از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط با دریافت و فروش فرآورده‌های ویژه از پالایشگاه‌های مربوط، مقادیر کسری را جبران کند.

۱۱۷- نمایندگان در مجلس با تصویب بندالحاقی ۱ تبصره ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، منابعی از حقوق ورودی خودروهای برقی وارداتی را به حمایت از تولید این نوع خودرو در داخل کشور اختصاص دادند.

۱۱۸- با تصویب نمایندگان مردم در بند پ تبصره ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، تا سقف ۵۵ میلیارد تومان جهت آموزش و تربیت کارمندان، توسعه فناوری شناسایی محاسبه دقیق حقوق دولتی و تشویق کارکنان اختصاص پیدا می کند.

۱۱۹- نمایندگان مردم با تصویب بند الف تبصره ۱۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳کل کشور در بخش هزینه ای، مالیات طرح‌های مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره) و رزمندگان و جانبازان را برای سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۳، ۳۰۰ هزار تومان برای هر واحد تعیین کردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top