تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/11/08 - 18:20
کد خبر: 494758

آزار کلامی مادران باردار در بیمارستان‌ها تخلف شناخته می‌شود

آزار کلامی مادران باردار در بیمارستان‌ها تخلف شناخته می‌شود

رئیس مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت از تهیه منشور کرامت مادری و تایید آن در قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت خبر داد و گفت: آزارهای کلامی علیه مادران باردار مصداق تخلف شناخته می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، صابر جباری فاروجی از تهیه منشور کرامت مادری و تایید آن در بیست و یکمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت خبر داد و اظهار کرد: به زودی این منشور در سطح کشور ابلاغ می‌شود. هدف از تهیه این منشور، کرامت مادران باردار در مراکز بهداشتی و درمانی یا آموزشی و پژوهشی رعایت شود.

وی تصریح کرد: برخی گزارش‌ها از آزارهای کلامی در برخی بخش‌های درمانی حکایت دارد که به پیشنهاد معاون درمان وزارت بهداشت مقرر شد آزارهای کلامی علیه مادران باردار در مراکز درمانی، مصداق تخلف شناخته شده و به هیات‌های رسیدگی به تخلفات ارسال شود.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به تشویق بهورزان و مراقبان سلامت در موضوع جوانی جمعیت، یادآور شد: بهورزان و مراقبان سلامت که در مشاوره فرزندآوری، نقش دارند، مورد تقدیر واقع می‌شوند که برخی از آنها در نمازهای جمعه و برخی دیگر توسط روسای دانشگاه‌ها مورد قدردانی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در آستانه دومین سالگرد تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و همچنین دومین جایزه ملی قرار داریم، گفت: در اردیبهشت ماه سال آینده جایزه ملی جمعیت به دستگاه‌های برتر اهدا می‌شود؛ وزارت بهداشت در سال جاری به عنوان دستگاه برتر شناخته شد و تمام معاونان و مدیران وزارت بهداشت برای دریافت این جایزه، تلاش خواهند کرد.

به گفته وی از سال گذشته، کارنامه جوانی جمعیت برای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهیه و به آنها اعلام شده و تا پایان اسفندماه نیز ارزیابی دانشگاه‌ها انجام می شود و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر در زمینه کارنامه جوانی جمعیت، نشان‌های طلا، نقره و برنز دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: جایزه ملی جمعیت دو مرحله دارد؛ یک مرحله استانی است که دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در سطح استان‌ها ارزیابی می شوند و یک مرحله هم ملی و کشوری است که دستگاه‌های اجرایی، ارزیابی می‌شوند. تاکید وزیر بهداشت این است که دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در سطح استان‌ها و وزارت بهداشت در سطح ملی بتواند برای دومین بار جایزه ملی جمعیت را کسب کند.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از جوانی جمعیت به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین اولویت‌های وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: همه معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت نیز جوانی جمعیت را اولویت خودشان می‌دانند.

جباری ادامه داد: پرداخت کارانه پلکانی مبتنی بر مشاوره فرزندآوری منجر به تولد زنده نیز جزو تاکیدات وزیر و معاون بهداشت وزارت بهداشت است که دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال پرداخت آن هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top