تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/11/09 - 02:25
کد خبر: 494781

ایجاد مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی

ایجاد مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از جوانی جمعیت به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین اولویت‌های وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: همه معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت نیز جوانی جمعیت را اولویت خودشان می‌دانند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، صابر جباری فاروجی،رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه در آستانه دومین سالگرد تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و همچنین دومین جایزه ملی هستیم،گفت: در اردیبهشت ماه سال آینده جایزه ملی جمعیت به دستگاه‌های برتر اهدا می‌شود که وزارت بهداشت توانست در سال جاری به عنوان دستگاه برتر شناخته شد و تمام معاونان و مدیران وزارت بهداشت برای دریافت این جایزه، تلاش خواهند کرد.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری بیست و یکمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت در روز گذشته، از ابلاغ دستورالعمل «پیشگیری، تشخیص و درمان به موقع ناباروری» و همچنین آیین نامه «تاسیس مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی، ایرانی» به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در یکی دو ماه‌های گذشته خبر داد.

وی ادامه داد: جایزه ملی جمعیت دو مرحله دارد؛ یک مرحله استانی است که دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در سطح استانها ارزیابی می‌شوند و یک مرحله هم ملی و کشوری است که دستگاه‌های اجرایی، ارزیابی می‌شوند. تاکید وزیر بهداشت این است که دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در سطح استانها و وزارت بهداشت در سطح ملی بتواند برای دومین بار جایزه ملی جمعیت را کسب کند.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از جوانی جمعیت به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین اولویت‌های وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: همه معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت نیز جوانی جمعیت را اولویت خودشان می‌دانند.

 جباری از تهیه منشور کرامت مادری و تایید آن در بیست و یکمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت خبر داد و عنوان کرد: به زودی این منشور در سطح کشور ابلاغ می شود. هدف از تهیه این منشور، کرامت مادران باردار در مراکز بهداشتی و درمانی یا آموزشی و پژوهشی رعایت شود.

وی تصریح کرد: برخی گزارش‌ها از آزارهای کلامی در برخی بخش‌های درمانی حکایت دارد که به پیشنهاد معاون درمان وزارت بهداشت مقرر شد آزارهای کلامی علیه مادران باردار در مراکز درمانی، مصداق تخلف شناخته و به هیات‌های رسیدگی به تخلفات ارسال شود.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به تشویق بهورزان و مراقبان سلامت در موضوع جوانی جمعیت، یادآور شد: بهورزان و مراقبان سلامت که در مشاوره فرزندآوری، نقش دارند، مورد تقدیر واقع می‌شوند که برخی از آنها در نمازهای جمعه و برخی دیگر توسط روسای دانشگاه‌ها مورد قدردانی قرار گرفته‌اند.

جباری ادامه داد: پرداخت کارانه پلکانی مبتنی بر مشاوره فرزندآوری منجر به تولد زنده نیز جزو تاکیدات وزیر و معاون بهداشت وزارت بهداشت است که دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال پرداخت آن هستند.

به گفته وی از سال گذشته، کارنامه جوانی جمعیت برای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهیه و به آنها اعلام شده و تا پایان اسفندماه نیز ارزیابی دانشگاه‌ها انجام می‌شود و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر در زمینه کارنامه جوانی جمعیت، نشان‌های طلا، نقره و برنز دریافت می‌کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top