تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/11/09 - 21:20
کد خبر: 494925

وزیر ارشاد: ۵۰ درصد جوانان حاضرند جانشان را برای وطن فدا کنند

وزیر ارشاد: ۵۰ درصد جوانان حاضرند جانشان را برای وطن فدا کنند

اسماعیلی : به عنوان مسئول وزارتخانه گواهی می‌دهم عامل پیشبرد این برنامه‌ها چیزی نبوده جز روحیه جهادی همکاران ما و در محضر شما به چند نکته اشاره می‌کنم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، آیین رونمایی از دستاوردهای قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در این برنامه اسماعیلی طی سخنانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: در آستانه دهه فجر، پیروزی نور بر ظلمت هستیم و توفیق نصیب شد که در این جلسه با حضور اصحاب قرآن از چهارده برنامه و طرح قرآنی رونمایی کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: به عنوان مسئول وزارتخانه گواهی می‌دهم عامل پیشبرد این برنامه‌ها چیزی نبوده جز روحیه جهادی همکاران ما و در محضر شما به چند نکته اشاره می‌کنم.

وزیر ارشاد گفت: جامعه ما یک جامعه قرآنی و زنده است. با نام قرآن و عشق و محبت اهل بیت اگر هر کسی کمترین فعالیت را انجام دهد با استقبال بالای مردم مواجه می‌شود، در واقع ما با یک زمین آماده کشت مواجه هستیم و اگر گلایه و کمبودی وجود دارد به برنامه‌ریزی ها و کار ما مسئولان باز می‌گردد.

وزیر ارشاد با اشاره به تلاش امام خمینی در راستای احیای قرآن در کشور گفت: ۶۰ سال پیش که امام پرچم نهضت را بالا برد حکومت تلاش می‌کرد جامعه را از راه راست منحرف کند، امام با زبان قرآن و معارف اهل بیت با مردم صحبت کرد و مردم هم بهترین پشتیبانی را از امام کردند و یک مجموعه مومن با دست خالی بر قدرت‌های استکباری پیروز شدند.

اسماعیلی گفت: همه آموزه‌های قرآنی و علوی و حسینی را بعد از انقلاب تجربه کردیم، در پیمایشی که انجام دادیم در دی ماه ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ درصد جوانان گفتند که حاضریم جانمان را در راه وطن بدهیم، همچنین بیش از ۸۰ درصد مردم پیرو آرمان‌های فلسطین هستند.

وی با توصیه به فعالان قرآنی وزارت ارشاد گفت: نباید به عدد و رقم اکتفا کنیم، باید این طرح‌ها به نتیجه برسد، ۴ هزار مسجد قرآنی یعنی حداقل چهارصد هزار فعال قرآنی به عنوان سرباز خط مقدم ابن عرصه.

اسماعیلی ادامه داد: در بحث دعا و موضوع عترت حتما باید معاونت ما پیشقدم باشد، بنیاد یاسین کارهایش انجام شده و بزودی جایزه بین‌المللی یاسین فراخوان می‌دهد. همچنین تجلیل از پیشکسوتان را باید انجام دهیم.

وزیر ارشاد به موضوع بانوان اشاره کرد و گفت: توجه به جریان بانوان در حوزه قرآن باید در دستور کار باشد و در این راستا، بنیاد بین‌المللی کوثر بکار کرده است. همچنین توجه به کودکان، نوجوانان و جوانان بسیار مهم است که در این زمینه باید آموزش و پرورش با معاونت قرآن و عترت ارشاد قوی‌تر کار کنند و آموزه‌های قرآنی را در روح و جان فرزندان ما جاری کنند.

وزیر ارشاد در پایان با اشاره نمایشگاه قرآن گفت: در آستانه برپایی نمایشگاه قرآن هستیم و باید دوستان بهترین برنامه را تدارک ببیند و بدانند تعطیلات نوروز بهترین فرصت است و باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top