تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/11/10 - 21:05
کد خبر: 495046

سازمان ثبت به‌عنوان یک ارگان بی‌طرف در تثبیت مالکیت‌ها گام برمی‌دارد

سازمان ثبت به‌عنوان یک ارگان بی‌طرف در تثبیت مالکیت‌ها گام برمی‌دارد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه گفت: حمایت شما بسیار اثربخش بوده و موفقیت‌ها در بوشهر نتیجه حمایت‌های شماست. تقدیر شما از سازمان ثبت یک انگیزه خوب برای پیگیری جدی کارهاست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، حسن بابایی، معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نودودومین شورای تحول که با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر برگزار شد، گفت: سازمان ثبت زیر مجموعه قوه قضاییه است و به‌عنوان یک ارگان بی‌طرف میان مردم و دولت در تثبیت مالکیت‌ها و احقاق حقوق مردم گام برمی‌دارد و اگر سازمان ثبت ذیل دولت باشد آیا می‌تواند بین دولت و مردم به صورت بی‌طرف تصمیم گیری کند؟

وی با اشاره به اقدامات مطلوب سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر، افزود: در اولین سفر سال گذشته به استان بوشهر موضوع اراضی خالصه در برخی شهرستان‌های استان چالش‌برانگیز بود و مردم سالیان سال بر روی زمین کار می‌کردند، اما اراضی موات اعلام می‌شد و آرای صادره با وضع موجود متفاوت بود که پس از بازبینی، این مشکل رفع و معضلات چندین ساله با تدبیر ریاست دیوان عالی کشور در استان بوشهر مرتفع شد.

بابایی، تصریح کرد: از مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر حل مشکلات اراضی مردم بود و کاملا محرز است که هر جا روحانیت از مدیران حمایت کردند تصمیمات زودتر به نتیجه رسید و انتظار می‌رود که روحانیت مثل همیشه در نماز‌های جمعه و جماعت و نشست‌های مختلف در ترغیب مردم برای مستندسازی اراضی خود ثبت را یاری کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه گفت: حمایت شما بسیار اثربخش بوده و موفقیت‌ها در بوشهر نتیجه حمایت‌های شماست. تقدیر شما از سازمان ثبت یک انگیزه خوب برای پیگیری جدی کارهاست.

معاون رئیس قوه قضاییه، افزود: سازمان ثبت باید به سمتی پیش برود که مردم دغدغه در مالکیت نداشته باشند و هرجاکه سازمان ثبت ورود کرده شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی و کیفری هستیم.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر ضمن تقدیر از مجموعه ثبت در احقاق و اعطای حق، گفت: رئیس قوه قضاییه کار عظیم سازمان ثبت در استان بوشهر را مدیریت کرده که این امر منشا تحول دانش‌بنیان و حق‌محور در حل معضل اسناد مالکیت مردم و موجبات شادی و نشاط آنان اعم از شیعه و سنی در این استان را فراهم کرد.

وی ضمن تاکید بر روحیه خوف الهی و نهی نفس از سقوط در باتلاق گناه، افزود: ثبت در هندسه نظام کشوری دارای جایگاه والایی است به تعبیری مسئول و حاکم در عرصه سند مالکیت جغرافیایی ایران است و سند مالکیت هر قطعه کشور در ثبت اسناد است لذا در هر پستی باید تهذیب نفس و خوف الهی داشت.

آیت‌الله صفایی بوشهری، بیان کرد: برای وجب‌به‌وجب خاک ایران خون داده شده تا ذره‌ای از آن بدست دشمن نیفتد و کار سازمان ثبت کاری بنیادی و راهبردی است که در نظامات اداری از بخش‌های زیربنایی و اساسی است.

ولی فقیه استان بوشهر، گفت: اگر سازمان ثبت نباشد که این نظام مالکیتی را مدیریت کند، کشور در عرصه زمینی دچار هرج‌ومرج خواهد شد و ثبت متکفل مدیریت تنظیم حق محور سند مالکیت در جغرافیای ایران است و این کار بسیار عظیمی است.

وی در ادامه گفت: بزرگ‌ترین هدف سازمان ثبت هویت بخشی به اراضی کشور است اگر چه بخش‌های بسیاری از جغرافیای ایران توسط پادشاهان قدیم از ایران جدا شده است و عدم تنظیم سند مالکیت زمینه تعرض بر مالکیت کشور را فراهم می‌کند. مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه بر اتمام حدنگاری پهنه‌های سرزمینی تاکید کردند که با پایان بخشیدن به این امر مشکلات در عرصه مالکیت زمین حل خواهد شد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به این‌که تحول در ثبت با الکترونیکی‌شدن فرآیند‌ها و اسناد قطعا راه‌گشا در احقاق حقوق مردم خواهد بود، عنوان کرد: سازمان ثبت طی چند سال اخیر در تثبیت مالکیت‌ها اقدامی بی‌نظیر در ایران داشته است و با اتمام کاداستر باید جشن ثبت اسناد ایران را برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: سازمان ثبت باید در تثبیت مالکیت انفال، دریا‌ها و جزایر، خشکی اهتمام ورزد و با جدیت کار را به پایان برساند و کار بزرگی که در استان بوشهر انجام شد نمونه بارز احقاق و اعطای حق است که یکی از ابعاد مهم قوه قضاییه است و در بوشهر عملی شد اگر چه با تاخیر و با کمک رئیس قوه قضاییه و سازمان ثبت این کار عملی شد.

آیت‌الله بوشهری همچنین از جهاد تبیین انتخابات گفت و افزود: نظام ایران از مردم و با مردم است و با مردم حرکت می‌کند و تمام تلاش‌ها برای تحقق عدالت و پیشرفت مردم است و مدیران نیز همپای مردم هستند و حضور در انتخابات یک حکم و واژه دینی و ملی است.

در این جلسه معاونان و مدیران ستادی به صورت حضوری و مدیران کل استان‌ها به صورت وبیناری حضور داشتند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حرفهای جالب عامل حذف پرسپولیس با یکسال قرارداد!
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top