تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/11/11 - 08:59
کد خبر: 495072

عوارض جبران ناپذیر عمل‌های زیبایی

عوارض جبران ناپذیر عمل‌های زیبایی

مردم نباید به تبلیغات فریبنده جراحی فک و صورت توسط افراد غیرحرفه‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اعتماد کنند زیرا عوارض جبران ناپذیری را برای بیمار بوجود می‌آورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ غلامرضا شیرانی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح بیست و یکمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: از مردم می خواهیم قبل از انجام جراحی فک و صورت در مورد پزشک مربوطه از طریق مراجعه به سایت سازمان نظام پزشکی و انجمن تحقیق کرده و اطلاعات پزشکی جراح را استعلام کنند زیرا این روزها عوارض متعددی از انجام اعمال جراحی توسط افراد غیرحرفه ای مشاهده می شود که به بیمار آسیب های جسمی و روانی وارد می کند.

وی با بیان اینکه رشته جراحی فک و صورت از نظر پیشرفت علمی در ایران برابر با سایر کشورها است، اظهارداشت: اقدامات گسترده دیجبتال در حوزه درمان و جراحی دهان، فک و صورت باعث شده در دو سال اخیر میزان خطاهای پزشکی و جراحی در کشور کاهش یابد و این تکنولوژی در حوزه ایمپلنت ها نیز کمک کننده است.

شیرانی ادامه داد: همچنین اکنون تصویرسازی ها و صنعت دیجیتال وارد حوزه پزشکی شده که بخشی از آن در جراحی دهان، فک و صورت کاربرد دارد بطوری که آنالیز اولیه بیمار، تشخیص درمان و ارزیابی و انجام اقدامات درمانی بصورت مجازی انجام می شود و می توان آن را روی بیمار در اتاق عمل پیاده کرد این اقدام دقت کار را بسیار افزایش داده و نتیجه درمان را ملموس تر کرده و بیمار رضایت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه پزشکان ما توانایی بسیاری از نظر آموزش و تجربه دارند و در کشور هم از نظر سیستم آموزشی مبتنی بر یک سیستم صحیح هستیم و پزشکان مجرب داریم، تاکید کرد: پیشرفت ایران در جراحی فک و صورت باعث شده که افراد خارجی و ایرانیان مقیم سایر کشورها برای درمان به پزشکان مجرب کشور مراجعه کنند و ما کمبودی از لحاظ تجهیزات و اقدامات درمانی در این زمینه نداریم.

به گفته شیرانی، در حوزه اعمال جراحی فک و صورت در خاورمیانه پیشرو هستیم و نسبت به تمام کشورهای اطراف در رده بالاتری قرار داریم، در بخش توریسم درمانی بسیار خوب عمل کرده ایم، در زمینه ایمپلنت، جراحی تصحیح ناهنجاری های فک، صورت و درمان بیماران سرطانی توریست درمانی خوبی داریم و بیمارانی از کشورهایی مانند عراق، پاکستان و کویت برای دریافت این خدمات به ایران می آیند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیست و یکمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت بر محور اخلاق در سلامت تا ۱۳ بهمن ماه برگزار شد، گفت: حدود ۳۵ تا ۴۰ مقاله در این کنگره بصورت سخنرانی ارایه می شود و در حاشیه آن کارگاههای آموزشی نیز برای دندانپزشکان، جراحان عمومی، گوش وحلق و بینی و غیره برگزار می شود و به دلیل مشکلات و بحران های خاورمیانه، تعداد سخنرانان خارجی محدود و بیشتر بصورت وبینار است.

شیرانی با بیان اینکه مباحث استفاده از تکنولوژی دیجیتال در حوزه جراحی ارتودنسی و ایمپلنت در کنگره در دو پنل مجزا مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: به عنوان مثال یکی از کارگاه‌ها در زمینه شناساندن رشته فک و صورت به دندانپزشکان عمومی و دانشجویان بوده و کارگاه‌هایی هم در حوزه نحوه شرکت در امتحانات بورد برای افراد متخصص جهت آماده‌سازی آنها برگزار می‌شود.

علی تاجرنیا رییس جامعه دندانپزشکان ایران نیز در حاشیه این کنگره گفت: با توجه به جایگاه خوب ایران از لحاظ دستاوردهای آموزش و درمانی پزشکی در سطح بین المللی، باید از هجمه هایی که برای پزشکان در جامعه وارد می شود، جلوگیری کرد، ما نخبگان زیادی در کشور داریم که دلسوزانه کار درمانی و پژوهشی انجام می دهند و شایسته نیست به آنها هجمه وارد شود.

وی تاکید کرد: مسایل و اختلافات درون رشته ای به جامعه پزشکی ضربه می زند و ضرورت دارد در این زمینه دست اندرکاران نظام سلامت مانع این اختلافات شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top