تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/11/11 - 13:47
کد خبر: 495137

معرفی تفریحات دونفره در مشهد

معرفی تفریحات دونفره در مشهد

در این مقاله قصد داریم به معرفی تفریحات دونفره در مشهد بپردازیم. با ما همراه باشید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیاری از زوج‌های تازه عروس و داماد، مشهد را به‌عنوان مقصد ماه‌عسل خود انتخاب می‌کنند تا ارادت و احترام خود را در آغاز زندگی مشترک به امام رضا (ع) نشان دهند. جدای از زیارت حرم امام رضا (ع)، زوجین با سفر به مشهد می‌توانند از دیگر جاذبه‌های مشهد نیز دیدن کنند. مکان‌های دیدنی متعددی در مشهد وجود دارد که مناسب سفر دونفره است.

در این مقاله قصد داریم به معرفی تفریحات دونفره در مشهد بپردازیم. با ما همراه باشید.

چگونه به مشهد برسیم؟

دسترسی به مشهد با ماشین شخصی آسان است، اتوبان‌های منتهی به مشهد کیفیت مطلوبی دارند؛ بااین‌حال سریع‌ترین و آسان‌ترین راه سفر، خرید بلیط هواپیما مشهد است. تقریباً از تمام فرودگاه‌های کشور به مقصد مشهد پروازهایی صورت می‌گیرد. اگر سفر ریلی را انتخاب کنید، از تمام ایستگاه‌های راه‌آهن ایران، به‌ویژه از تهران روزانه چندین قطار به مقصد مشهد حرکت می‌کنند. شما می‌توانید قیمت بلیط قطار کوپه دربست فدک و سایر قطارها را در پلتفرم‌های خرید بلیط قطار مشاهده کنید.

بهترین زمان سفر به مشهد چه زمانی است؟

نمی‌توان زمان دقیقی را برای سفر به مشهد تعیین کرد؛ یکی از اصلی‌ترین علت سفر گردشگران به مشهد بازدید از حرم امام هشتم شیعیان است که محدود به زمان خاصی از سال نیست؛ در تمام طول سال میلیون‌ها زائر به سمت حرم مطهر روانه می‌شوند. همه ساله زائران در اعیاد و مناسب‌های مختلف برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد مراجعه می‌کنند. شهر مشهد در نیمه‌ی دوم سال آب‌وهوای بسیار سردی دارد، بنابراین اگر در فصلی غیر از تابستان به مشهد می‌روید، توصیه می‌شود لباس‌های گرم با خود ببرید.

رزرو اقامتگاه

وقتی صحبت از اقامت در مشهد به میان می‌آید، اجاره سوئیت‌ها و هتل‌آپارتمان‌های ارزان‌قیمت در نزدیکی حرم یک گزینه مناسب برای زوج‌ها است. علاوه بر این، هتل‌های مدرن و مجهزی برای اقامت مسافرین در این شهر خدمات ارائه می‌دهند. شما می‌توانید بر اساس بودجه و نیاز خود یک اقامتگاه مناسب برای خود رزرو کنید. هنگام مشاهده قیمت بلیط قطار تهران مشهد رجا یا بلیط سایر شرکت‌ها، می‌توانید اقامتگاه موردنظر خود را نیز به‌صورت آنلاین رزرو کنید.

اولین روز سفر به مشهد و زیارت حرم امام رضا

در اولین روز سفرتان به مشهد، برنامه سفر خود را با زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز کنید. فضای معنوی خاص بارگاه ملکوتی امام رضا و معماری جذاب حرم علاقه‌مندان زیادی را به سمت آن می‌کشاند. قبل از مراجعه به سمت جاذبه‌های دیگر وقت خود را به بازدید از حرم اختصاص دهید.

موزه آستان قدس رضوی

موزه‌های آستان قدس رضوی که در مجموعه‌ی حرم قرار دارند از بزرگترین موزه‌های ایران هستند. این موزه‌ها شامل ۱۶ گنجینه تخصصی در چهار ساختمان از جمله موزه قرآن، موزه مرکزی، موزه فرش و موزه مردم‌شناسی هستند. آثار نفیس متعددی در این موزه‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند.

مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد واقع در حرم مطهر، یک مسجد قدیمی است که واقعاً در سفر دونفره، ارزش بازدید دارد. این بنا که در زمان تیموریان توسط گوهرشاد بیگم ساخته شده است، دارای معماری و کاشی‌کاری‌های ارزشمند و زیبایی است. این مسجد یکی از شلوغ‌ترین مساجد ایران است که به سبک مساجد چهارایوانی با صحنی مربع‌شکل طراحی شده است.

پارک ملت مشهد

در پایان روز اول از پارک ملت مشهد بازدید کنید. پارک ملت، یکی از جذاب‌ترین پارک‌های مشهد است که محبوبیت زیادی در بین مسافران و ساکنان محلی دارد. امکاناتی مانند آلاچیق، باربیکیو، مسیر پیاده‌روی، زمین‌بازی و کافه برای استراحت شما در این پارک ارائه می‌شود.

روز دوم مشهد و بازدید از چالیدره

در روز دوم با بازدید از ییلاق‌‌های چالیدره واقع در نزدیکی سد چالیدره، از زیبایی‌های طبیعت مشهد لذت ببرید. فعالیت‌های مختلفی مانند بانجی‌جامپینگ، قایق‌سواری و زیپ‌لاین را در این مجموعه تفریحی می‌توانید انجام دهید. در رستوران‌ها و کافه‌های این مجموعه می‌توانید از صرف یک وعده‌غذایی خوشمزه لذت ببرید. ورودی این مجموعه برای هر نفر 10000 تومان است.

اگر بلیط اتوبوس، هواپیما یا بلیط قطار مشهد را به‌قصد سفر تفریحی خریداری کردید، توصیه می‌کنیم بازدید از چالیدره را حتماً در برنامه خود قرار دهید.

بازدید از طرقبه

زمانی که روز به پایان رسید به سمت طرقبه حرکت کنید. طرقبه منطقه باصفایی نزدیک مشهد است که در آن می‌توانید با همسر خود پیاده‌روی کنید و برای استراحت به بستنی‌فروشی‌ها یا کافه‌ها مراجعه کنید. برای شام یا عصرانه هم می‌توانید غذاهای حاضری و بین‌راهی مثل ساندویچ، بلال و آش را امتحان کنید.

بازگشت به سمت حرم

پیشنهاد می‌کنیم که آخر شب به سمت حرم بازگردید. فضای آرام و معنوی حرم هنگام شب در مقایسه با ساعات شلوغ روز تجربه‌ای بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. با همسر خود در حرم قدم بزنید و خاطراتی ماندگار بسازید.

روز سوم و مراجعه به خانه تاریخی داروغه

ماجراجویی روز سوم سفر دونفره خود به مشهد را با خانه داروغه شروع کنید. این مقصد گردشگری تاریخی در دوره قاجار بنا شده است و معماری آن از سبک روسی الهام گرفته شده است. این خانه توسط یوسف خان هراتی آخرین داروغه مشهد ساخته شده است. خانه داروغه بخش‌های منحصربه‌فردی شامل حمام، نانوایی، و سرداب دارد. فراموش نکنید که در حیاط این خانه با حوض و باغچه‌هایش عکس‌های زیبایی بگیرید. ورودی این خانه برای هر نفر 3000 تومان است.

شهر توس و بازدید از آرامگاه فردوسی

در سفر مشهد بازدید از آرامگاه فردوسی و شهر دوست‌داشتنی توس را فراموش نکنید. توس یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در مشهد است که به دلیل وجود آرامگاه فردوسی، شاعر بزرگ پارسی‌زبان، بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

باغ‌موزه نادری

در ادامه از باغ‌موزه نادری و آرامگاه نادرشاه افشار دیدن کنید و از فضای آرام این مجموعه لذت ببرید. معماری خاص این بنا در دوران قوام‌السلطنه و قاجار شکل گرفت. در تالارهای این موزه، سلاح‌های دوره‌های مختلف تاریخ از جمله دوران افشاریه به نمایش گذاشته می‌شود. هزینه ورودی برای هر نفر 3000 تومان است.

معرفی تفریحات دونفره در مشهد

روز آخر سفر و بازدید از شهربازی‌ها و پارک‌های آبی

توصیه می‌کنیم روز پایانی سفر دونفره در مشهد را به هیجان‌انگیزترین تجربیات شهر اختصاص دهید. بازدید از پارک‌های آبی و شهربازی‌های مشهد را به‌شدت توصیه می‌کنیم. اگر از ماجراجویی و هیجان لذت بیشتری می‌برید، از پارک‌های تفریحی مشهد حتماً بازدید کنید. خوشبختانه، مشهد دارای چندین شهربازی در سراسر شهر است که هرکجا از شهر که باشید می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

معرفی تفریحات دونفره در مشهد

کلام آخر

مشهد پس از تهران دومین شهر بزرگ و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور است. مشهد جاذبه‌های متنوعی از جمله طبیعت جذاب، مکان‌های تاریخی، پارک‌های تفریحی و غیره را ارائه می‌دهد که سفر دونفره شما را خاطره‌انگیزتر می‌کند. این شهر بهشتی همیشه با آغوش باز پذیرای مسافران است. در این مقاله سعی کردیم برخی از معروف‌ترین جاذبه‌ها و تفریحات مشهد را برای سفر دونفره به شما معرفی کنیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top