تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/11/12 - 13:31
کد خبر: 495212

نیروگاه اتمی بزرگ‌تر از نیروگاه بوشهر در هرمزگان ساخته می‌شود

 نیروگاه اتمی بزرگ‌تر از نیروگاه بوشهر در هرمزگان ساخته می‌شود

رئیس‌جمهور کشورمان از ساخت یک نیروگاه هسته‌ای ۵ هزار مگاواتی در منطقه سیریک استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از همشهری آنلاین؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح ۱۵۷ پروژه صنعتی ستان هرمزگان با اشاره به گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان داشت: هر روز شاهد رشد و شکوفایی و گام های بلندی در کشور عزیزمان هستیم و این پیشرفت ها و گام های بلند توانسته ایران اسلامی را ایران پیشرفته و فن آور کند.

وی افزود: امروز ایران اسلامی لایق عنوان پیشرفته و فن آور است و جوانان این میهن توانسته اند با دانش، توانایی های خود را در عرصه اجرا نشان دهند. یعنی ضمیمه شدن دانایی ها به توانایی ها به پیشرفت و توسعه انجامیده است.

رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به افتتاح ۱۵۷ طرح در حوزه صنعتی و انرژی در هرمزگان، عنوان داشت: پروژه بزرگ نیروگاه اتمی سیریک، کار بزرگی است. یک نیروگاه اتمی ۵ هزار مگاواتی که می تواند به عنوان یک زیرساخت برای اقتصاد کشور و پیشرفت مطرح باشد و امیدوارم آغاز ساخت این نیروگاه برای کشور مبارک باشد که بدست توانای مهندسان، کارگران و فعالان این عرصه رقم می خورد.

آیت الله رییسی ادامه داد: کار بسیار بزرگ تری از آنچه در استان بوشهر در قالب نیروگاه اتمی شاهد هستیم، در هرمزگان ساخته خواهد شد.

وی همچنین گفت: امروز ۱۲۸ کارخانه صنعتی در استان هرمزگان افتتاح می شود و جا داشت که به تک تک این واحدها سر بزنم و این حضور این حق را ادا نخواهد کرد. با آقای دوستی که نفت ستاره را می ساختند درباره آلاینده های مشعل که صحبت می کردیم، درباره مدیریت مصرف مسائل و موضوعاتی مطرح می شد. پالایشگاهی که توانست نیاز کشور را برطرف کند و کشور را از وابستگی نجات دهد. البته باید همگام با رشد تولید، مصرف را مدیریت کرد.

به گفته رئیس‌جمهور، مدیریت مصرف بسیار مهم است و در کنار هر تولید اگر مصرف را مدیریت نکنیم و آنهایی که سوخت را مصرف می کنند، قیمت واقعی و مشقات تولید آن را ندانند، ممکن است نسبت به مصرف بی توجه باشند ومصرف را بالا ببرند و ما را نیازمند به خرید سوخت کند و نیاز به خروج سرمایه های کشور برای خرید سوخت باشد.

رئیسی ادامه داد: چند میلیارد دلاری که بخواهیم برای خرید سوخت از خارج بگذاریم را می توانیم در کشور سرمایه گذاری کنیم.

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین عنوان کرد: همواره به مسؤولان وزارتخانه های نفت، نیرو و جهاد سازندگی گفته ام که ضمن تولید با کیفیت و استاندارد، می بایست مدیریت مصرف را مورد توجه قرار دهند.

وی با تأکید بر ضرورت پرهیز از خام فروشی، به بازدیدهایش از بندر شهید رجایی و وجود محصولات خام فروشی در این بندر برای صادرات اشاره و تأکید کرد: باید به سمت بهینه سازی صادرات حرکت کنیم. اگر در پتروشیمی بتوانیم متانول را در حوزه پتروشیمی به کالا تبدیل کنیم، ارزش بالاتری می یابد و حتی می توان آن را به بنزین تبدیل کرد.

رئیسی از مهندسان و کارگران هرمزگانی که در گرمای سخت مشغول تولید هستند، قدردانی و سپاسگزاری کرد و گفت: قطعا بدانید این گام بزرگی در راستای استقلال اقتصادی است.

وی در پایان عنوان داشت: یکی از حوزه های مهم استقلال، استقلال اقتصادی است و کار شما، تجلی ما می توانیم است.

در این مراسم نیروگاه ۱۵۷ مگاواتی المهدی ساخته شده توسط مپنا در غرب شهر بندرعباس هم به بهره برداری رسید.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top