تاریخ انتشار: شنبه 1402/11/14 - 09:06
کد خبر: 495298

آمریکا کدام هدف را در عراق بمباران کرد؟

آمریکا کدام هدف را در عراق بمباران کرد؟

یک مقام مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه به شبکه الجزیره گفت: مقر فرماندهی عملیات الانبار الحشد الشعبی در عکاشات از سوی آمریکا هدف قرار گرفته شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یک مقام مقاومت اسلامی عراق به این شبکه خبری افزود: نقاطی که از آن به سوی پایگاه نظامیان آمریکایی با موشک و پهپاد مقاومت شلیک می‌شد، در حملات هوایی ایالات متحده بمباران شده است.

ساعاتی پیش بود که منابع وابسته به مقاومت عراق از شنیده شدن صدای چندین انفجار مهیب در شهر "القائم" و "عکاشات" در غرب عراق و نزدیک مرز سوریه خبر دادند.

در گزارش اولیه این انفجارها، یک مقام عراقی اعلام کرد، انبار کوچک سلاح سبک در عکاشات در خاک عراق هدف حمله قرار گرفته است.

شبکه خبری النجباء به نقل از منابع خود همچنین اعلام کرد که تا حمله آمریکا به غرب عراق تلفات جانی به دنبال نداشته است.

این حمله دقایقی پس از حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال در حومه دیرالزور انجام شد.

در این حمله آمریکا به شرق سوریه تاکنون ۱۰ تن کشته و ۱۸ تن دیگر زخمی شده اند.

رسانه‌های سوری بامداد شنبه اعلام کردند که دستکم ۱۲ نقطه در المیادین و البوکمال و اطراف گذرگاه "القائم" در شرق سوریه هدف قرار گرفته شده است.

منابع محلی سوری به شبکه الجزیره قطر گفته‌اند که نقاط مشترک ارتش سوریه به همراه نیروهای مورد حمایت ایران در شهرک "عیاش" در حومه غربی دیرالزور سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

از سوی دیگر، منابع محلی سوری نیز به الجزیره گفته‌اند که مناطق "الحیدریه" و "الشبلی" در المیادین در حومه استان دیرالزور نیز هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

شبکه ای. بی. سی نیوز به نقل از مقام آمریکایی گفت که حملات واشنگتن در سوریه در پاسخ به حمله علیه پایگاه آمریکا در اردن آغاز شده است.

همزمان با انتشار این خبرها رسانه‌های سوری از شنیده شدن صدا چندین انفجار در پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر در حومه دیر الزور خبر دادند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام نیز با تأیید حمله آمریکا به سوریه و عراق اعلام کرد که ایالات متحده بیش از ۸۵ هدف را در حملات هوایی تلافی جویانه در عراق و سوریه و اهداف سپاه پاسداران و گروه های وابسته مورد هدف قرار داد.

سنتکام همچنین ادعا کرد که در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات (بمب) دقیق به کار گرفته شد و مراکز فرماندهی و کنترل عملیات ها، مقرها و مراکز اطلاعاتی، راکتی و موشکی، انبارهای ذخیره پهپادها و تاسیسات لجستیکی (زنجیره تامین تدارکات و مهمات ) گروههای تحت حمایت ایران هدف قرار گرفته اند.

پیش از این، شبکه های تلویزیونی فاکس نیوز و ای بی سی نیوز و سی ان ان آمریکا از آغاز حملات ارتش این کشور به مواضع نیروهای مقاومت در شرق سوریه در واکنش به حمله به نیروهای آمریکایی در اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی همزمان با تعطیل شدن بازارهای مالی و نفتی دنیا از جمله در ایالات متحده آمریکا خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» آمریکا عصر جمعه به وقت محلی به نقل از یک مقام رسمی آمریکا که نامش را بیان نکرد، آغاز حملات تلافی‌جویانه ایالات متحده در سوریه را تایید کرد.

شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا نیز گزارش داد که حملات آمریکا در منطقه خارمیانه «از چندین پلتفورم» انجام شده است و آغاز کارزاری طولانی برای هدف قرار دادن گروههای مقاومت در منطقه در روزهای آینده است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز وابسته به دموکرات ها اعلام کرد که حملات تلافی جویانه آمریکا به اهدافی در سوریه و عراق آغاز شده است.

حملات آمریکا به تلافی حمله به پایگاهش در اردن و کشته شدن سه آمریکایی و زخمی شدن دهها نفر عصر جمعه به وقت محلی در آخرین روز کاری در آمریکا آغاز شده است که بازارهای مالی دنیا و نفت تا صبح دوشنبه تعطیل هستند.

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top