تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/11/15 - 01:27
کد خبر: 495424

در دیدار ضرغامی با سفیر عربستان چه گذشت

در دیدار ضرغامی با سفیر عربستان چه گذشت

ضرغامی در ادامه گفت: علاوه بر سفر ایرانیان در قالب حج، برخی از شرکت‌های خدمات مسافرتی ما نیز این آمادگی را دارند که تحت قوانین و مقررات عربستان، مقدمات سفر زائران و گردشگران به عربستان را فراهم کنند و در همین حال امید داریم و در تلاش هستیم تا موانع سفر مردم عربستان به ایران نیز برداشته شود و آن‌ها هم بتواند به ایران سفر کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر امروز شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ در دیدار با عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در ایران که در محل دفتر وزیر میراث‌فرهنگی برگزار شد با اشاره به اهمیت روابط بین دو کشور اظهار کرد: امیدوارم با حضور سفیر جدید عربستان در ایران شاهد تقویت همکاری‌ها و جهش در حوزه گردشگری باشیم.

او در ادامه به نقش سفیر عربستان در تقویت روابط بین دو کشور تاکید کرد و افزود: آقای سفیر در مرحله جدید روابط بین ایران و عربستان، مسئولیت مهمی دارد؛ اما باید توجه داشته باشید که گردشگری با همه چیز متفاوت است چرا که موضوع گردشگری مستقلا اقتصادی، خدماتی و فرهنگی است و می‌تواند نقش مقوم داشته باشد و سایر حوزه‌ها را نیز تقویت کند و قوام دهنده تمام بخش‌ها است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه صحبت‌های خود گفت: برای این که رابطه دو دولت تقویت شود باید روابط بین مردم و ملت‌ها تقویت شود. اگر ما زمینه تقویت روابط بین دو ملت را فراهم کنیم سایر بخش‌ها حتی بخش‌های مهم مانند امنیت نیز تقویت می‌شود.

او به اهمیت تقویت روابط بین دو کشور اشاره کرد و افزود: در دیدار با وزیر گردشگری عربستان، پیشنهاد امضای تفاهم‌نامه همکاری ارائه داده شد که البته این تفاهم نامه تقدیم شده و منتظر اقدامات نهایی آن هستیم.

ضرغامی در ادامه گفت: علاوه بر سفر ایرانیان در قالب حج، برخی از شرکت‌های خدمات مسافرتی ما نیز این آمادگی را دارند که تحت قوانین و مقررات عربستان، مقدمات سفر زائران و گردشگران به عربستان را فراهم کنند و در همین حال امید داریم و در تلاش هستیم تا موانع سفر مردم عربستان به ایران نیز برداشته شود و آن‌ها هم بتواند به ایران سفر کنند.
او یادآور شد: همه مردم عربستان می‌توانند به ایران سفر کنند و از زیبایی‌ها و طبیعت ایران بازدید کنند. مردم عربستان مردم متدینی هستند و به خاطر ناهنجاری‌ها و مسائل اخلاقی، سفر به بعضی از کشورها مورد پسند و اقبال آن‌ها نیست و بهترین کشور برای سفر مردم عربستان، ایران است.

ضرغامی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: مایل هستم در این دیدار بار دیگر همدردی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کنیم و می‌دانم که شما نیز این موضوع را توجه دارید و امیدوارم با تلاش همه کشورها و همکاری یکدیگر، به این نسل‌کشی خاتمه دهیم و آن چه که حق مردم فلسطین است به آن دست یابند و خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند.

ایران کشور همسایه و برادر ما است

عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در ایران نیز در این نشست با ابراز خرسندی از ملاقات با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشورمان، گفت: پیش از این دو دیدار با شما داشتم که نشست‌های خوبی بود.
سفیر عربستان در ایران گفت: حوزه گردشگری در چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان اولویت بالایی دارد. تسهیلات بسیار زیادی در عربستان برای گردشگران تخصیص داده شده است که تا سال ۲۰۳۰ سالانه میزبان ۱۰۰ میلیون گردشگر باشیم.

عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان ادامه داد: ما در عربستان مولفه‌های مختلفی را برای رونق گردشگری داریم. کشوری صاحب تمدن هستیم و تنوع بسیار خوب فرهنگی، تمدنی و میراث‌فرهنگی ارزشمندی را داریم و هر منطقه تاریخ و تمدن ویژه خود را دارد.

او یادآور شد: عربستان تسهیلاتی را برای گردشگران در نظر گرفته که در این زمینه ویزای گردشگری چندسفره را در نظر گرفته‌ایم.

عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان اضافه کرد: ایران و عربستان دو کشور همسایه و برادر هستند که ظرفیت‌های فراوانی دارند و همین ظرفیت‌ها می‌تواند فرصتی برای رونق گردشگری بین دو کشور باشد و از طریق دفاتر خدمات مسافرتی آمادگی داریم گردشگری بین دو کشور را توسعه دهیم.

او افزود: حوزه گردشگری بسیار مهم است و یکی از اهرم‌هایی است که می‌تواند باعث رونق اقتصادی هر کشور شود.
عبدالله بن سعود العنزی افزود: روابط کشور در مسیر درست و در سایه دستورات رهبران دو کشور مسیر خوبی را طی می‌کند.

عبدالله بن سعودالعنزی ادامه داد: ما از ایرانی‌ها به‌عنوان برادران خود میزبانی می‌کنیم و هیچ مانعی برای توسعه گردشگری در این باره نداریم.

سفیر عربستان در ایران خاطرنشان کرد: به قم سفر کردیم و اماکن زیارتی و تاریخی قم را دیدیم و مشکلی نداشتیم. نسبت به همکاری‌های گردشگری خوشبین هستیم و آینده روشنی خواهیم داشت.

در پایان این دیدار هدیه صنایع دستی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به سفیر عربستان اهدا شد.
همچنین عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در ایران پیش از ملاقات با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی و نیز پژوهشکده هنرهای سنتی در محل این وزارتخانه بازدید به عمل آورد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top