تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/11/15 - 14:26
کد خبر: 495486

چگونه دیجیتال مارکتینگ به توسعه کسب‌وکار شما کمک می‌کند؟

چگونه دیجیتال مارکتینگ به توسعه کسب‌وکار شما کمک می‌کند؟

دیجیتال مارکتینگ، نوعی رویکرد استراتژیک در حوزه تبلیغات و بازاریابی است. در این علم، از ابزارها و پلتفرم‌های دیجیتال برای کارهایی همچون ارتقاء شناخت برند، جذب مشتریان جدید و ارتباط مفید و موثر با مشتریان فعلی استفاده می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیجیتال مارکتینگ، هنر استفاده از ابزارهای نوین و تکنولوژی‌های جدید برای بازاریابی است. فرقی نمی‌کند کجای جهان باشد و کسب و کار شما در چه حوزه‌ای باشد؛ به هر حال این دانش جذاب و کاربردی می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی روی رشد شما بگذارد. این روزها، کسب و کارهایی که از این علم استفاده نمی‌کنند، خیلی زود محکوم به شکست خواهند شد؛ زیرا رقبا هر روز در حال توسعه با کمک دیجیتال مارکتینگ هستند. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید با بازاریابی دیجیتال به موفقیت برسید، حتما با این مقاله همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟  

دیجیتال مارکتینگ، نوعی رویکرد استراتژیک در حوزه تبلیغات و بازاریابی است. در این علم، از ابزارها و پلتفرم‌های دیجیتال برای کارهایی همچون ارتقاء شناخت برند، جذب مشتریان جدید و ارتباط مفید و موثر با مشتریان فعلی استفاده می‌شود.

در این فرایند ممکن است از بخشی از ابزارهای زیر یا تمامی آن‌ها استفاده شود:

  •  وب‌سایت‌ها
  • شبکه‌های اجتماعی
  • ایمیل یا پیام‌های متنی مختلف
  • تولید محتوا در شکل‌های گوناگون (متنی، تصویری و صوتی)

نخستین و البته مهم‌ترین هدف دیجیتال مارکتینگ، برندسازی مفید و موثر است. در همین راستا، برای کارهایی همچون جلب ترافیک وب‌سایت یا جذب دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی، تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری، افزایش فروش محصول و کسب سود بیشتر تلاش می‌کند.

استفاده از دیجیتال مارکتینگ به کسب‌وکارها کمک می‌کند با بهره‌گیری از ابزارهای هوشمند دیجیتال، ارتباط موثرتری با مخاطبان خود برقرار کرده و در نهایت، بهبود عملکرد و افزایش سودآوری را تجربه کنند.

در ادامه با این ابزارها آشنا می‌شویم. اگر می‌خواهید  کسب و کارتان در این بازار رقابتی رشد کند، حتماً در یک دوره تخصصی دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید تا استفاده از ابزارهای دیجیتال را یاد بگیرید. شرکت Novin از با سابقه‌های این حوزه است که دوره‌های حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ غیرحضوری برگزار می‌کند.

مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

چگونه دیجیتال مارکتینگ به توسعه کسب‌وکار شما کمک می‌کند؟

هر کاری، ابزارها و روش‌های خاص خود را دارد. همانطور که اشاره کردیم، ابزارهای دیجیتال و تکنولوژی‌های نوین، مهم‌ترین وسیله برای دیجیتال مارکتینگ هستند. کسانی که می‌خواهند در این حوزه فعالیت داشته باشند و کسب‌وکار خود را با استفاده از این دانش، توسعه ببخشند، باید با ابزارها و روش‌های زیر آشنایی داشته باشند:

وبسایت‌ها

یکی از اولین ابزارها برای دیجیتال مارکتینگ و توسعه کسب و کار، وبسایت‌ها هستند. ماهیت سایت می‌تواند به شکل فروشگاهی، شرکتی، وبلاگی یا ترکیبی از تمام موارد باشد. در هر صورت، داشتن یک سایت معتبر و منظم، برای موفقیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ قدمی بسیار مهم است.

شبکه‌های اجتماعی

این روزها انسان‌ها درست به همان اندازه که در دنیای واقعی حضور دارند، در شبکه‌های مجازی هم فعال هستند. به همین دلیل اگر می‌خواهید از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید، بهتر است از این مورد غافل نشوید. داشتن اکانت فعال در اینستاگرام، لینکدین، توییتر و یوتیوب، می‌تواند به جذب مخاطبان بیشتر بسیار کمک کند.

پیام‌رسان‌ها

روش‌هایی همچون ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ، با وجود اینکه مدت‌هاست استفاده می‌شوند، اما هنوز هم قدیمی نشده‌اند و می‌توان آن‌ها را بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ به شمار آورد. در صورتی که می‌خواهید موفقیت چشمگیری در زمینه بازاریابی دیجیتال کسب کنید، بهتر است فعالیت در پیامرسان‌ها را در اولویت خود قرار دهید.

اپلیکیشن‌ها

این مورد، بستگی به این دارد که کسب و کار شما، دارای اپلیکیشن موبایلی اختصاصی خود باشد یا نه. پلتفرم‌هایی که دارای برنامه اختصاصی هستند، باید بخش عمده‌ای از توجه خود را صرف افزایش نصب برنامه، تبلیغات آن و همچنین فروش از طریق اپلیکیشن کنند.

سرویس‌های اشتراک محتوا

این مورد تا حدودی می‌تواند با شبکه‌های اجتماعی اشتراکاتی داشته باشد، اما این دو به صورت دقیق با یکدیگر برابر نیستند. سرویس‌های اشتراک محتوا، پلتفرم‌هایی هستند که می‌توانید در آن‌ها محتواهای متنی، ویدئویی و صوتی خود را در اختیار مخاطبان قرار دهید. پلتفرم‌هایی مثل آپارات، یوتیوب، گوگل پادکست، ویرگول، مدیوم و موارد مشابه، در این گروه قرار می‌گیرند. این سرویس‌ها، در زمینه لینک‌دهی، جذب مخاطبان جدید و افزایش ترافیک سایت بسیار اهمیت دارند.

روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای توسعه کسب‌وکارها

چگونه دیجیتال مارکتینگ به توسعه کسب‌وکار شما کمک می‌کند؟

حالا که با مفهوم دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای اصلی آن آشنا شدیم، وقت آن است که ببینیم این علم چگونه می‌تواند به توسعه کسب و کار شما کمک کند. روش‌ها و استراتژی‌های گوناگونی در این حوزه وجود دارند که هر روز، بیشتر رشد می‌کنند و به شاخه‌های کوچک‌تری تبدیل می‌شوند. اصلی‌ترین شاخه‌های این علم که این روزها در توسعه کسب و کارها از آن‌ها استفاده می‌شود، موارد زیر هستند:

۱- سئو و بهینه‌سازی وب سایت برای موتورهای جست‌وجو

یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای توسعه کسب و کار شما از طریق دیجیتال مارکتینگ این است که سئو سایت خود را بهبود ببخشید. با این کار، سایت شما در جست‌وجوهای کاربران در گوگل، به راحتی نمایش داده می‌شود و می‌توانید ترافیک طبیعی سایت خود را بهبود ببخشید.

۲- روش‌های نوین تبلیغاتی

تنوع روش‌های تبلیغاتی در بازاریابی دیجیتال، بسیار بیشتر از بازاریابی سنتی است. در این حوزه، می‌توانید از ابزارهای مختلف برای تبلیغ محصول، خدمات یا سایت خود استفاده کنید و به راحتی مخاطبان را به سمت هدف مورد نظر خود هدایت نمایید. از جمله مهم‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی در این حوزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات گوگل (Google ads)
  • تبلیغات همسان
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات از طریق پیامرسان‌ها (ایمیل، پیامک و …)
  • تبلیغات درون اپلیکیشن‌ها
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات از طریق پادکست

۳- بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

از جمله مرسوم‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتال، استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای برندسازی، جذب مخاطب و فروش محصول است. با ساخت اکانت در اینستاگرام، لینکدین، توییتر، یوتیوب و … و فعالیت مداوم در آن‌ها، می‌توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید، تبلیغات موثر انجام دهید و سوددهی کسب و کار خود را به طور قابل توجهی بالا ببرید.

۴- بازاریابی محتوایی

محتوا، کلید تمام درهای موفقیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. با تولید محتواهای جذاب می‌توانید سایت بهتری داشته باشید و شبکه‌های اجتماعی را بهتر مدیریت کنید و در نتیجه، مخاطبان توجه بیشتری به شما نشان خواهند داد. همچنین، تبلیغات از راه محتواهای متنی، ویدئویی و صوتی روشی بسیار مرسوم و موثر در حوزه دیجیتال مارکتینگ است.

۵- طراحی Ui/Ux

اگر سایت یا اپلیکیشن اختصاصی خود را دارید، باید به حوزه رابط کاربری و تجربه کاربری توجه ویژه نشان دهید. سایت‌ها و برنامه‌های موبایلی که ساختار خوبی داشته باشند، می‌توانند توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند و همچنین، احتمال بازگشت مشتری را افزایش دهند. بنابراین، برای موفقیت بیشتر حتما سایت و اپلیکیشنی طراحی کنید که استفاده از آن برای مخاطب، ساده و بدون دردسر باشد.

سخن پایانی

همگام با رشد تکنولوژی در جهان، شیوه‌های بازاریابی نیز تحول یافته‌اند. برای موفقیت کسب و کار خود در این دنیای جدید، بهتر است هرچه سریع‌تر با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و شیوه استفاده از آن‌ها آشنا شوید. این دانش، به برندسازی بهتر، جذب مخاطبان بیشتر و در نهایت کسب درآمد بالاتر بسیار کمک خواهد کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top