تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/11/16 - 10:19
کد خبر: 495569

افزایش ۱.۵ میلیون لیتری تولید بنزین

افزایش ۱.۵ میلیون لیتری تولید بنزین

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران از افزایش ۱.۵ میلیون لیتری تولید بنزین روزانه این پالایشگاه با اجرای پروژه سی‌سی‌آر (واحد بنزین‌سازی) خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حامد آرمان‌فر اظهار کرد: با اجرای پروژه ارتقای کیفی نفت‌کوره پالایشگاه تهران، مقدار گوگرد مازوت از ۳.۵ درصد به نیم درصد خواهد رسید که در شرایط ناترازی گاز و استفاده نیروگاه‌ها از سوخت دوم بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

وی افزود: کل فضای شرکت پالایش نفت تهران ۴۷۰ هکتار است که از این مقدار ۲۰۰ هکتار مربوط به فضای صنعتی و ۲۸۰ هکتار مربوط به فضای سبز است که با استفاده از پساب کلانشهر تهران آبیاری می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران تصریح کرد: فضای سبز پالایشگاه نفت تهران در سال‌های گذشته وضع مطلوبی نداشت، اما با استفاده از پساب تصفیه‌شده پالایشگاه برای آبیاری درختان شرایط آن بسیار مناسب شده است.

وی افزود: امروز کاشت ۳ هزار اصله نهال در پالایشگاه نفت تهران کلید خورد که از این مقدار ۱۰۰۰ اصله مربوط به درختان زیتون، ۳۰۰ اصله سنجد و هزار اصله توت و ۲۵۰ اصله بادام و… است که امروز به‌صورت نمادین چند نهال کاشته شد.

آرمان‌فر با اشاره به اینکه کل پروژه‌های در حال اجرای این شرکت محیط زیستی است، بیان کرد: همه این پروژه‌ها برای بهبود کیفیت هوا، خاک و محیط زیست اجرایی می‌شود.

وی از اجرایی شدن پروژه تصفیه روزانه ۵۲ هزار مترمکعب پساب پالایشگاه نفت تهران خبر داد و گفت: بخشی از این پروژه راه‌اندازی شده و امیدواریم به‌زودی تکمیل و وابستگی ما به آب لوله‌کشی به‌طور کامل برطرف شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران تأکید کرد: پروژه سی‌سی‌آر (واحد بنزین‌سازی) در این پالایشگاه به‌منظور افزایش کیفیت بنزین در حال اجراست که با راه‌اندازی آن، بنزین تولیدی پالایشگاه از بنزین پاک به یورو ۴ و یورو ۵ تبدیل خواهد شد و افزون بر آن مقدار بنزین تولیدی از روزانه ۶.۵ میلیون لیتر به ۸ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

بر اساس اعلام وزارت نفت، با اجرای تفاهم‌نامه بین جهاد کشاورزی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال در صنایع پالایشی کشور به‌صورت همزمان اجرایی خواهد شد که این عدد در پالایشگاه تهران ۳ هزار اصله، بندرعباس ۲۰۰ هزار اصله، در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ۱۲۰ هزار اصله، در پالایشگاه لاوان ۱۳۰۰ اصله، در پالایشگاه شیراز ۱۰۰۰ اصلی، در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ۲۰۰ هزار اصل، در پالایشگاه کرمانشاه ۱۰۰ هزار، در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ۱۸ هزار و ۲۰۰ اصله، در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ۲۲ هزار و ۵۰۰ اصله، در پالایشگاه آبادان ۳۲ هزار و ۵۰۰ اصله، در پالایشگاه اصفهان ۴۰ هزار اصله و در پالایشگاه شازند ۵۰ هزار اصله خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top