تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/11/16 - 12:56
کد خبر: 495593

پیام مهم ایران به آمریکا رسید

پیام مهم ایران به آمریکا رسید

ناصر کنعانی گفت: پیام ما به آمریکا رسیده و ما پاسخ‌های واضحی دادیم. راهکار کاهش بحران و کاستن از سطح تنش روشن است. کانون بحران مشخص است. آمریکا بخشی از راه حل نیست بخشی از بحران است. این ارزیابی ایران به تنهایی نیست. آنچه که شاهد بودیم نتیجه حمایت آمریکا از رژیم است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

کنعانی درباره تحولات فلسطین گفت: آخرین آمار تکان دهنده منتشر شده از میزان تلفات انسانی وارده بر ملت مقاوم فلسطین را شاهد بوده‌ایم. نزدیک به ۷ هزار نفر مفقود، ۶۶۶۳۰ نفر مجروح نتیجه ۱۲۲ روز جنایت مستمر ضد بشری رژیم غاصب علیه ملت فلسطین است. امیدواریم جامعه جهانی بیش از این تحمل نکند و با جدیت هرچه تمام‌تر زمینه توقف جنایت جنگی رژیم را علیه ملت فلسطین فراهم کند.

جامعه جهانی نمی‌تواند روی نقش آمریکا برای صلح حساب باز کند

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص حملات نظامی آمریکا به عراق و سوریه و راه حل کاهش تنش‌ها گفت: نقطه کانونی بحران تداوم جنگ وحشیانه رژیم با حمایت دولت آمریکا و انگلیس علیه ملت مظلوم فلسطین است. ۱۲۲ روز جنگ و جنایت بدیهی است، کانون بحران در فلسطین است و راه حل پایان دادن به جنایت جنگی و نسل کشی توسط رژیم صهیونیستی است.

اقدامات آمریکا دلیل واضحی است که دولت آمریکا مایل است دست رژیم برای ادامه جنایت را باز بگذارد. حمله به دیگر کشورها نقض حاکمیت ملی سوریه، عراق و یمن بوده و تلاش ناشیانه برای انحراف اذهان عمومی از نقطه کانونی بحران فلسطین به دیگر سمت‌ها است. کانون بحران همچنان در فلسطین است و راه حل پایان دادن به نسل کشی است.

اقدامات نظامی آمریکا و انگلیس در منطقه از جمله حملات نظامی به یمن و عراق و سوریه و تداوم حمایت از جنگ طلبی رژیم اسرائیل متناقض با پیام‌ها و شعارهایی است که می‌دهند. آمریکا یا دچار سرگردانی است و یا دچار تناقض در گفتار و عمل است. اقدامات آمریکا علیه تمامیت ارضی کشورها نشان می‌دهد جامعه جهانی نمی‌تواند روی نقش آمریکا برای صلح حساب باز کند. آمریکا و انگلیس به جای انتخاب صلح در منطقه ترجیح می‌دهند رژیم اسرائیل و منافع نتانیاهو را انتخاب کنند و بر منافع ملت‌ها و دولت‌ها ترجیح بدهند. اقدامات آمریکا و انگلیس به ویژه در این اواخر نشان می‌دهد که درک درستی از منطقه و راه حل ندارند و به جای توجه به کانون بحران به حاشیه توجه می‌کنند. این موضوع و رفتار با ادعاهای آنان مبنی بر عدم توسعه جنگ در منطقه ناسازگار است.

دولت آمریکا اقداماتش در منطقه با ادعاهایی که مطرح می‌کنند ناسازگار است. حمله نظامی به یمن با همراهی رژیم انگلیس نشان دهنده این است که این دو کشور در مسیر بی ثباتی و دامن زدن به ناامنی در منطقه حرکت می‌کنند. اینگونه اقدامات محکوم است. تداوم اینگونه اقدامات ماجراجویی است و اقداماتی در جهت گسترش تنش در منطقه است و جامعه جهانی نسبت به بازدارندگی مسیولیت دارد.

لغو روادید ایران با ۲۸ کشور جهان

وی درباره روادید و لغو روادیدهای ایران با کشورهای دیگر گفت: ایران به طور یک طرفه لغو روادید جهان گردی را برای اتباع ۲۸ کشور اعلام کرده و از ۱۵ بهمن این عملا اجرایی شده است. این در چارچوب سیاست‌های دولت ایران برای گسترش مناسبات و ارتباطات به ویژه تقویت ارتباطات مردمی با کشورهای مختلف جهان صورت گرفته و انتظار می‌رود در همین چارچوب و رویکرد شاهد اقدامات مشابهی هم از سوی آن دسته کشورهایی باشیم که چنین تسهیلاتی را برای شهروندان ایران اجرا نکردند.

این اقدام می‌تواند زمینه ساز تقویت ارتباطات مردم با مردم باشد.

حضور نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در تهران

کنعانی در خصوص حضور نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در تهران گفت: این در ادامه مشورت‌های مستمر ایران با نماینده ویژه سازمان ملل به منظور پیشرفت روند سیاسی در کشور یمن انجام شد. آخرین تحولات یمن و روند مذاکرات و گفتگوهای صلح و ثبات در این کشور در این گفتگوها صورت گرفت. ایران اهتمام جدی نسبت به حمایت از روند صلح و ثبات در یمن دارد و در این چارچوب مشورت‌ها با سازمان ملل انجام می‌شود. ایران همچنان بر راهکار سیاسی تاکید کرده و راهکار نظامی را بی‌تاثیر دانسته بود. خرسندیم اکنون بر گفتگو و مذاکره در یمن تمرکز شده و ایران از هرگونه توافقی که منطبق با واقعیت‌های موجود و تایید طرفین باشد و از رنج ملت یمن کم کند، استقبال می‌کند.

انتظار می‌رود مقامات افغانستان به تعهدات خود در زمینه حق‌آبه ایران عمل کنند

وی درباره موضوع حق آبه ایران از افغانستان گفت: در خصوص حق آبه خبر جدیدی ندارم اما در جدول گفتگوهای ما با مقامات سرپرستی افغانستان مطرح است. تماس‌های ما در سطوح مختلف ادامه دارد.  انتظار می‌رود در چارچوب معاهده موجود مقامات سرپرستی به تعهدات خود عمل کنند.

رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا امکان تجاوز علیه ملت فلسطین را ندارد

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اقدامات آمریکا و انگلیس در یمن گفت: اقدام رژیم‌های آمریکا و انگلیس علیه یمن و هدف قرار دادن اهداف، اقدامی ناشیانه و ناقض قوانین و مقررات بین‌المللی و در جهت انحراف اذهان عمومی از کانون بحران در منطقه است. آنچه که در دریای سرخ در حال رخ دادن است معلول است و علت نیست. تمرکز آمریکایی‌ها بر کشورهای دیگر منطقه و نقض حاکمیت این کشور خلاف ادعاها مینی بر عدم دامن زدن به ناامنی در منطقه است. متاسفانه با نادیده گرفتن کانون بحران به دنبال توسعه دامنه تنش و بحران در منطقه هستند. این امنیت و صلح بین‌المللی را در خطر قرار می‌دهد.
ایران از ابتدای بحران تلاش زاید الوصفی انجام داد تا جنایات متوقف شود. کانون بحران در فلسطین نتیجه استمرار بیش از ۴ ماه جنایت توسط رژیم صهیونیستی است و اگر آمریکا به صلح و امنیت فکر می‌کند باید حمایت‌های خود را از رژیم قطع کنند. ما تاکید می‌کنیم رژیم بدون حمایت آمریکا امکان تجاوز علیه ملت فلسطین را ندارد.

پیام ما به آمریکا رسیده است

وی درباره ادعاهای آمریکا در خصوص اقدامات نیروهای نیابتی ایران در منطقه گفت: ما به دنبال تشدید تنش قطعا نیستیم. عملکرد ایران در طول چهار ماه گذشته اثبات کرده ایران به دنبال ایجاد زمینه‌های ثبات در منطقه و پیشگیری از توسعه بحران در منطقه است. ما به دنبال تنش با هیچ کشوری نیستیم. ایران هیچ نیروی نیابتی در منطقه ندارد. این آمریکاست که از رژیم برای تحقق اهداف نامشروع خود در منطقه استفاده می‌کند.

آنچه که شاهدیم اقدامات دولت‌ها و ملت‌هایی است که نسبت به جنایت جنگی رژیم صهیونیستی اعتراض جدی دارند و نسبت به حمایت تمام قد آمریکا از رژیم اعتراض دارند و حمایت‌های آمریکا را زمینه ساز تداوم بحران در منطقه می‌دانند. پیام ما به آمریکا رسیده و ما پاسخ‌های واضحی دادیم. راهکار کاهش بحران و کاستن از سطح تنش روشن است. کانون بحران مشخص است. آمریکا بخشی از راه حل نیست بخشی از بحران است. این ارزیابی ایران به تنهایی نیست. آنچه که شاهد بودیم نتیجه حمایت آمریکا از رژیم است. آمریکا در شورای امنیت نشان داد که در مقابل کارگرد اصلی و حقیقی شورای امنیت ایستادگی کرده و با وتو و حذف بندهای ضرورت آتش بس فوری مانع توقف جنایات علیه فلسطین شده است. صلح در منطقه منوط به توقف جنایت جنگی علیه فلسطین است.

مانعی در روابط ایران و عراق وجود ندارد

کنعانی درباره مذاکرات با عراق گفت: روابط دو کشور مستحکم است و در زمینه‌های متعدد با وجود اراده قوی بین دو کشور و زیربنای موجود، روابط رو به رشدی را شاهد هستیم. مانعی در روابط ایران و عراق وجود ندارد، ما روابطی با اقلیم کردستان هم داریم. روابط مشترک اقتضا می‌کند ما از موانع احتمالی هم عبور کنیم. توسعه روابط خواست دو دولت و ملت است.

وی در خصوص سفر علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به عراق گفت: این سفر در برنامه امروز دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است. خبر ورود ایشان هم منتشر شده و در چارچوب برنامه‌های دو کشور برای توسعه مناسبات و تداوم رایزنی‌ها برای همکاری‌های امنیتی است.

سیاست حمایت از رژیم غاصب را کنار بگذارد

کنعانی در خصوص اظهارات مقامات غربی از جمله وزیر خارجه انگلیس علیه ایران گفت: آنهایی که دستشان به خون ملت فلسطین و کودکان فلسطینی آغشته است نمی‌توانند در خصوص ایران که همواره حامی ملت فلسطین و نیز حامی تقویت صلح و ثبات بوده اظهارنظر کنند. تلاش برای نادیده گرفتن تعمدی واقعیت‌ها در منطقه بخشی از ویژگی سیاست خارجی رژیم انگلیس است. این ویژگی متاسفانه بر سنت دیرینه فتنه انگیزی رژیم انگلیس در منطقه اضافه شده است.

انگلیس نباید مسئولیت تاریخی خودش در شکل گیری غده سرطانی را فراموش کند. این روزها این نقش فتنه انگیزانه انگلیس بیش از هر زمان دیگری مورد توجه ملت‌های جهان است. عادت به اتهام زنی و فرار رو به جلو بخشی از اشتباهات انگلیس است. رژیم انگلیس بهتر است که به این اشتباهات خاتمه دهد و پند بگیرد و سیاست حمایت از رژیم غاصب را کنار بگذارد و به جای اتهام زنی به رفتار غلط خود فکر کنند.

نشست بین‌المللی درباره تحولات افغانستان

وی در خصوص نشست هفته پیش کابل و همچنین نشست آتی دوحه در خصوص افغانستان گفت: اندیشه ایجاد گروه تماس منطقه‌ای در ارتباط با افغانستان چهار ماه پیش توسط ایران به اجلاس همسایگان افغانستان پیشنهاد شد و رایزنی‌های مختلفی با مقامات سرپرستی و کشورهای منطقه توسط ایران صورت گرفت. استمرار مذاکرات در نهایت موجب شد تا هسته‌ای به نام گروه تماس منطقه‌ای شامل ایران، چین، روسیه و پاکستان شکل بگیرد و توافق کنند این نشست در کابل برگزار شود. علاوه بر این ۴کشور در چارچوب رایزنی‌های انجام شده، ۸ کشور دیگر نیز در سطح سفرا حضور پیدا کردند و تحولات افغانستان مورد گفتگو قرار گرفت.

این کمیته تماس منطقه یک کانال امن برای جستجو سازوکاری است که الگوهای سنتی و بومی پیشرفت در روندهای سیاسی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی افغانستان را شناسایی کند و شرایط بهتری را برای ملت رنج دیده افغانستان شامل همه مذاهب و اقوام ایجاد کند. در ارتباط با سازوکار دوحه ایران همواره در سازوکارهای منطقه‌ای و بین‌المللی حضور موثر داشته و در این چارچوب‌ها تلاش کرده با همان نگاه برای ایجاد شرایط بهتر در افغانستان و ایجاد شرایط بهتر برای وضعیت زندگی مردم این کشور حضور داشته باشد. قطعیت کامل ندارم ایران در چه سطحی شرکت می‌کند.

ادعاهای ترامپ علیه ایران

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص ادعاهای ترامپ علیه ایران گفت:  شهادت آدم دروغگو و جنایتکار که اکنون به دنبال رقابت انتخاباتی است مسموع نیست.

دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه

وی درباره دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه گفت: فرمایشات مقام رهبری نصب العین دستگاه وزارت خارجه است. استفاده از ظرفیت‌های ممکن جزو اولویت‌های دولت است و وزارت خارجه هم به عنوان مجری سیاست خارجی از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند. ماموریت‌های معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه بر همین اساس متمرکز است.

میدان گازی آرش و ادعاهای کویت و عربستان

کنعانی در خصوص میدان گازی آرش و ادعاهای کویت و عربستان گفت: در موضعی که داشتم دیدگاه ایران را با شفافیت بیان کردم. معتقدیم آنچه که مطرح است در چارچوب سازوکار حقوقی میان دو کشور قابل پیگیری است و طرح موضوعات فنی در رسانه‌ها کمکی به حل و فصل نخواهد کرد.

شهروندان آمریکایی منعی برای سفر به ایران ندارند

وی درباره سفر شهروند آمریکایی به ایران گفت: هیچ اطلاعی در خصوص سفر شهروندان دیگر کشورها ندارم. شهروندان آمریکایی منعی برای سفر به ایران ندارند.

استمرار گفتگوهای وزیر خارجه ایران با رهبران مقاومت

سخنگوی وزارت خارجه درباره رایزنی وزیر خارجه با رهبران حماس گفت: گفتگوهای آقای وزیر با هنیه و زیاد نخاله در استمرار مشورت‌های ما با رهبران مقاومت در ارتباط با وضعیت فلسطین و راه‌های تحقق اهداف ملت فلسطین و پایان دادن به جنایات جنگی است. این گفتگوها از ابتدا شکل گرفته و تاکنون ادامه داشته است. وزیر  گفتگوهای دیگری هم داشته‌اند. هم با آقای بورل و هم آقای سامح شکری گفتگوهایی را در خصوص آخرین تحولات داشتند. ایران دیدگاه روشنی نسبت به فلسطین دارد و بارها اعلام کردیم که توقف فوری جنگ، شکست محاصره و ورود فوری کمک‌های انسانی جزو خواسته‌های ایران از ابتدای جنگ بود. آینده فلسطین می‌بایست توسط ملت فلسطین و در قالب گفتگوهای فلسطینی ترسیم شود. آنچه که می‌تواند به پایان دادن به بحران کمک کند توقف فوری جنگ است.

ایران حضورش در سوریه مستشاری است

وی در خصوص جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله آمریکا گفت: ما در سطح نماینده دائم در سازمان ملل حضور خواهیم داشت. در خصوص ادعاهای آمریکا علیه ایران، آنچه که اتفاق افتاد تجاوز به حاکمیت سه کشور در منطقه است. ایران حضورش در سوریه مستشاری با هدف مبارزه با تروریسم و در چارچوب دعوتی است که از ایران به عمل آمده است. حضور ما رسمی است، ادعاهای آمریکایی‌ها باطل است. آنها نمی‌توانند با برخی اتهام زنی‌ها آنچه که به عنوان نقض حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها است را توجیه کنند. فرافکنی‌ها را ما نمی‌پذیریم.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص ترورهای رژیم صهیونیستی علیه شخصیت‌ها در منطقه گفت: حضور نظامیان ما در سوریه مستشاری است و در چارچوب حمایت از دولت سوریه و ارتش این کشور برای مقابله با تروریسم است. آنچه که رژیم انجام داد ضربه زدن به نیروهایی است که علیه تروریسم نقش دارند.

سفر وزیر خارجه سودان به تهران

کنعانی درباره سفر وزیر خارجه سودان به تهران گفت: ما در گذشته روابط نزدیک داشتیم. متاسفانه دولت قبلی سودان بر اساس یک دلایل واهی روابط با ایران را قطع کرده بود. خوشبختانه با تحرکات دیپلماتیک، اعلامیه از سرگیری روابط در مهر ماه صادر شد و دو کشور در حال زمینه سازی برای بازگشایی سفارتخانه‌هایشان هستند و این سفر در چارچوب تقویت هماهنگی‌های اولیه برای بازگشت روابط دو کشور انجام می‌شود. متاسفانه ما شاهد درگیری داخلی در سودان هستیم. سیاست ایران کمک به ثبات و امنیت بوده است. بر ضرورت توقف درگیری و گفتگوهای سودانی سودانی تاکید داریم.

پرونده آفریقا جنوبی علیه اسرائیل

وی درباره پرونده آفریقا جنوبی علیه اسرائیل گفت: ما از اقدام آفریقای جنوبی در اقامه شکایت حمایت کردیم و دیگر کشورها را برای حمایت از این کشور ترغیب کردیم. نحوه ورود ما به عنوان طرف این شکایت به عنوان موضوع حقوقی و با توجه به نگاه ما به هویت نامشروع رژیم صهیونیستی در دست بررسی است.

ایران نشان داده با هرگونه تهدیدی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی قاطعانه برخورد کرده است

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا برای احتمال حمله به ایران گفت: ایران به دنبال تشدید تنش و بحران در منطقه نیست. از تنش و بحران حمایت نکردیم. ایران نشان داده با هرگونه تهدیدی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی قاطعانه برخورد کرده و در بکارگیری از توانایی‌های خود برای هرگونه پاسخ پشیمان کننده ذره‌ای تردید نخواهد کرد. اقتدار ایران را دیگران قبلا درک کردند.

تداوم گفتگوهای ایران و مصر

وی درباره گفتگوی تلفنی وزیر با همتای مصری و تداوم دیدارها و رایزنی‌ها گفت: موضوع روابط دو جانبه هم در گفتگوهای دو وزیر و در ادامه گفتگوهای دیپلماتیک مطرح شد. توافق برای تداوم گفتگو به منظور تحقق نقشه راه دو رئیس جمهور وجود دارد. این گفتگوها می‌تواند در چارچوب توافقات دو کشور انجام شود.

عدم همراهی کشورها با ائتلاف آمریکایی نشان دهنده عدم توافق کشورها در خصوص وضعیت منطقه است

سخنگو در خصوص تشکیل ائتلاف دریایی غربی‌ها گفت: ما تشکیل این ائتلاف‌های توهمی را کمک کننده به صلح تلقی نمی‌کنیم. عدم همراهی تعداد زیادی از کشورها ازجمله اروپایی‌ها با ائتلاف آمریکایی نشان دهنده عدم توافق کشورها در خصوص وضعیت منطقه است. بعد از ائتلاف خودخوانده آمریکا اینها ایجاد تشکل‌ها و ساختارهای وهمی است که صرفا با نگاه معلول و نه علت به ثبات در منطقه کمک نمی‌کند.

مخالفت با سیاست‌های واشنگتن در حمایت از رژیم اسرائیل در آمریکا بالا گرفته است

کنعانی در خصوص ادعاهای سناتورهای آمریکایی گفت: مخالفت با سیاست‌های واشنگتن در حمایت از رژیم اسرائیل در آمریکا بالا گرفته است. سیاست‌های آمریکا مخالف جدی در داخل دارد، رویکردی که بعد از گذشت چهار ماه برای آمریکایی‌ها اثبات شده است. نظرسنجی‌ها نشان دهنده ضدیت نگاه به سیاست‌های آمریکا حکایت دارد.

حضور نیروهای آمریکایی در منطقه مخل امنیت است

کنعانی در پاسخ به سوال تسنیم درباره حضور نیروهای آمریکایی در منطقه و اقدامات عراق برای اخراج آنان گفت: موضع ایران روشن است. حضور نیروهای آمریکایی مخل امنیت است. رویکرد آمریکا نشان داده به جای سرمایه گذاری بر امنیت بر ناامنی سرمایه گذاری کردند. آمریکایی‌ها حضورشان امنیت ساز نبوده است. این کشورهای منطقه هستند که بایستی تصمیم بگیرند. صدای مجلس و دولت عراق نسبت به حضور نیروهای آمریکایی مشخص است. حضور آنان را ما امنیت ساز نمی‌دانیم.

ما به دنبال تنش با هیچ طرفی نیستیم

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر تسنیم در خصوص اظهارات وزیر خارجه ترکیه درباره تنش بین ایران و آمریکا گفت: ما به دنبال تنش با هیچ طرفی نیستیم. ایران به دنبال تقویت ثبات است. ایران رویکردش حمایت از امنیت در منطقه و پیش‌گیری از ناامنی است. رویکرد ایران سرمایه گذاری بر امنیت است و ایران معتقد است این نوع سرمایه گذاری سودمندترین است. آنچه که می‌تواند به امنیت کمک کند اعمال فشار بر رژیم برای پایان دادن به جنایات و قطع حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top