تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/11/17 - 13:59
کد خبر: 495718

چگونه مهندس معمار شویم؟

چگونه مهندس معمار شویم؟

برای این که بدانید چگونه مهندس معمار شویم و چگونه باید به درآمد بالا رسید باید مراحل زیر را به بهترین شکل طی کنید. این مراحل عبارتند از:

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر شما هم جز افرادی هستید که آرزوی معمار شدن دارید پیشنهاد میکنیم تا انتهای این نوشته همراه ما باشید زیرا ما در ادامه قرار است مسیر این که چگونه مهندس معمار شویم را به صورت مرحله به مرحله برای شما عزیزان توضیح دهیم تا در این مسیر به موفقیت و کسب درآمد از این شغل پردرآمد برسید.

مهندس معمار کیست؟

در ابتدای امر قبل از این که بدانید چگونه مهندس معمار شویم باید بدانید که یک مهندس معمار چه وظیفه ای دارد. مهندس معمار به کسی گفته می شود که در رشته و گرایش معماری دارای مدرک لیسانس از دانشگاه باشد این رشته دارای دروس ریاضیات، فیزیک، استاتیک، دینامیک و قدرت مواد می باشد همچنین باید با نرم افزار های معماری آشنا باشد که برای این کار میتواند از پکیج های آموزشی مانند پکیج آموزش اتوکد کمک بگیرد. از جمله وظایف یک مهندس معمار می توانیم به ارائه طرح ها برای خانه، واحد اداری دفاتر و... اشاره کنیم. اما مهمترین وظایف یک مهندس معمار عبارت است از:

  • ملاقات کردن و تشکیل جلسه با مشتری و بررسی و تعیین کردن هدف پروژه و میزان بودجه ی مورد نیاز و زمان حدودی اجرای پروژه و الزامات مورد نیاز
  • تدوین کردن برنامه های مورد نیاز ساختمانی که شامل مواردی چون نقشه های مقیاسی، طراحی کردن نقشه های رایانه ای، مدل سازی اطلاعات ساختمان می باشد
  • مذاکره کردن با کارفرما و تنظیم کردن قرارداد ساختمانی
  • میتوانید به عنوان آپشن به کارفرمای خود در خرید مصالح ساختمانی یا موارد دیگر مانند انتخاب کردن پیمانکار مشاوره بدهید.
  • بازدید از پروژه و مطمئن شدن از این که پیمانکار طبق نقشه ها کار را پیش میبرد

چگونه مهندس معمار شویم؟

چگونه مهندس معمار شویم؟

برای این که بدانید چگونه مهندس معمار شویم و چگونه باید به درآمد بالا رسید باید مراحل زیر را به بهترین شکل طی کنید. این مراحل عبارتند از:

مرحله ی اول: تحصیلات

برای این که یک مهندس معمار باشید باید تحصیلات خود را تکمیل کنید که حداقل مدرک مورد نیاز برای این شغل لیسانس می باشد.

مرحله دوم: کارآموزی

برای این که تجربه به دست بیاورید و با پیچ و خم کار آشنا شوید لازم است دوره ی کارآموزی را بگذرانید جالب است بدانید که برخی از نکات و تجربه ها را فقط با حضور در پروژه خواهید آموخت.

مرحله ی سوم: مجوز

شما به عنوان یک مهندس معمار واقعی و کسی که بتواند پروژه انجام دهد نیازمند مجوز های لازمه هستید که هر فردی با توجه به کشوری که در آن زندگی می کند باید مجوز های لازم را دریافت کند.

مرحله ی چهارم: رزومه

برای جلب اعتماد مشتری خود و گرفتن پروژه باید یک رزومه ی کاری داشته باید و تجربیات و سوابق خود را در آن درج کنید همچنین اگر به عنوان اولین کار میخواهید رزومه را تهیه کنید مسئولیت هایی که در دوره ی کارآموزی بر عهده داشته اید را میتوانید در این رزومه قید کنید.

مرحله ی پنجم: فرصت های محلی

اگر به عنوان یک مهندس معمار تازه کار میخواهید وارد بازار کار شوید میتوانید از محله ی خود شروع کنید و تحقیقات لازم را کنید و با ارتباط گرفتن با افراد میتوانید کم کم وارد بازار کار شوید.

چگونه مهندس معمار شویم؟

مهارت های لازم برای یک مهندس معمار

هر فردی میتواند با تهیه ی مدرک از دانشگاه به یک مهندس معمار تبدیل شود اما افرادی موفق هستند و به درآمد های میلیونی و حتی میلیاردی خواهند رسید که مهارت های لازم در این زمینه را به خوبی بیاموزند که برخی از این مهارت ها عبارتند از:

مهارت های محاسباتی : چون رشته ی معماری و نقشه کشی با اعداد و ارقام و محاسبات جبر و هندسه سروکار دارد برای مهارت بیشتر باید به مهارت های محاسباتی مسلط باشید.

خلاقیت: خلاقیت یک مهندس معمار و جسور بودنش در پیاده سازی ایده های نو و به روز میتواند باعث متمایز شدنش با دیگر معمار ها شود و در نتیجه درآمدش نیز بالا رود برای این کار باید سایت های خارجی و اخبار معماری روز دنیا را دنبال کنید و نمونه های زیاد ببینید.

آشنایی با قوانین: یک مهندس معمار حرفه ای شناخت کاملی درباره ی قوانین معماری ساختمان سازی باید داشته باشد علاوه بر شناخت قوانین کلی با قوانین محله و منطقه ای که قصد ساختن سازه را دارید نیز آشنا باشید زیرا برخی از مناطق قوانین متعدد و خاص خودشان را دارند.

مهارت های ارتباط سازی: یک مهندس معمار در طول انجام پروژه با افراد زیادی مانند: وکیل، کارفرما، پیمانکار، نقشه کشان، مدیران و... در ارتباط می باشد به همین منظور باید قدرت ارتباط برقرار کردن و متقاعد سازی را داشته باشد.

قدرت ترسیم: حال که فهمیدین چگونه یک مهندس معمار شویم باید به این نکته نیز توجه کنید که هر چقدر قدرت خلاقیت و تجسم خوب و بالایی نیز داشته باشید به عنوان یک مهندس معمار تا نتوانید به وسیله ی نرم افزار های پیشرفته طرح و ایده ای خود را پیاده سازی نکنید در اصل به عنوان یک مهندس معمار حرفه ای نمیتوانید فعالیت کنید. در این راستا میتوانید از پکیج های مختلف آموزشی مانند پکیج طراحی نما کمک بگیرید.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top