تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/11/18 - 10:33
کد خبر: 495803

نظر جالب روس ها درباره حضور خودروهای ایرانی در روسیه

نظر جالب روس ها درباره حضور خودروهای ایرانی در روسیه

نتایج نظرسنجی دو نهاد روس حاکی از آن است که ۴۸ درصد مردم روسیه معتقدند خودروهای ایرانی می‌توانند موفق به جلب اعتماد مشتریان روس در بازار این کشور شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نتایج این نظرسنجی که توسط بانک و.ت.ب (VTB) روسیه و مؤسسه «آتکریتیه آفتو» انجام شده است، روز چهارشنبه از سوی بانک و.ت.ب در اختیار دفتر ایرنا در مسکو قرار گرفت.

در این نظرسنجی، دیدگاه یک هزار و ۴۵۷ شهروند روس در سنین ۱۸ تا ۶۵ سال درباره وضعیت خودروهای ایرانی و میزان اقبال روس‌ها به آن‌ها مورد پرسش قرار گرفته است.

بنا به نتایج این نظرسنجی، تنها ۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان از امکان خرید خودروهای ایرانی در بازار اتومبیل روسیه اطلاع دارند و بیش از دو سوم روس‌ها از حضور خودروهای ایرانی در روسیه مطلع نیستند.

۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعتقاد دارند که خودروهای ایرانی می‌توانند در جلب اعتماد خریداران روس موفق ظاهر شوند. ۲۲ درصد از این تعداد نیز معتقدند این مهم تنها در صورت حضور خودروهای ایمن، مدرن و پیشرفته ایرانی در بازار خودروی روسیه محقق خواهد شد.

۱۴ درصد از روس‌های حاضر در این نظرسنجی نیز به دلیل قیمت‌ پایین خودروهای ایرانی آینده خوبی برای آنها در بازار روسیه متصور هستند. در این میان تنها ۱۶ درصد از شرکت‌کنندگان نظرسنجی اطمینان دارند که خودروهای ایرانی شانس چندانی در جلب اعتماد روس‌ها نخواهند داشت چرا که تنوع این خودروها در روسیه چندان زیاد نیست و این موضوع خریداران را با مشکل مواجه می‌کند.

طبق نتایج این نظرسنجی، هماهنگی کیفیت و ارزش و قیمت خودرو از مهم‌ترین دلایل جذابیت خودروهای ایرانی برای خریداران روس به شمار می‌آید. از سوی دیگر، عمده شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی سطح پایین ایمنی خودروهای ایرانی را مهم‌ترین نقطه ضعف آنها می‌دانند.

به گفته ۲۵ درصد از روس‌های حاضر در این نظرسنجی، خودروهای ایرانی تا پایان سال ۲۰۲۴ موفق به کسب سهم یک تا دو درصدی در بازار روسیه خواهند شد. برخی از شرکت‌کنندگان نیز سهم خودروهای ایرانی را تا پایان سال جاری میلادی سه تا پنج درصد پیش‌بینی می‌کنند.

در تابستان سال جاری، برخی رسانه های روس در گزارش‌هایی با اشاره به آغاز فروش خودروی پژو ۲۰۷i در روسیه اعلام کردند که هم اینک سه خودروی تولید ایران در معرض انتخاب مشتریان یک هلدینگ روس قرار دارد. پیش از این، گروه خودروسازی سایپا نیز اعلام کرده بود که قرارداد عرضه خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا در بازارهای روسیه و بلاروس را به‌میزان ۴۵ هزار دستگاه و طی سه سال منعقد کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top