تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/11/18 - 10:40
کد خبر: 495808

این وزاری نتانیاهو بلای جان بایدن شده اند

این وزاری نتانیاهو بلای جان بایدن شده اند

ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی دو وزیری هستند مه با انتقادات و تندروی خود تمام نقشه‌های بایدن را بر آب می‌کنند و بلای جان او هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بر اساس گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی، وزرای تندرو در دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با انتقاد صریح خود از جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا، برای واشنگتن دردسر ایجاد می‌کنند.

با وجود تلاش کاخ سفید برای کاستن از تنش‌ها در روابط خود با رژیم صهیونیستی و منطقه، بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی دو فرد در کابینه نتانیاهو تهدید اصلی در روابط رژیم صهیونیستی با متحد مهم آمریکایی خود به حساب می‌آیند.

ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که جنجالی‌ترین اعضای کابینه نتانیاهو به حساب می‌آیند. این دو شخصیت که از احزاب افراطی صهیونیست‌ها هستند تندروترین چهره‌ها در دستگاه سیاسی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند. این افراد به دلیل اظهارنظرهای تند علیه سایر کشورها و به خصوص نقد صریح و بی‌سابقه خود از ایالات متحده، مورد انتقاد قرار می‌گیرند و به طوری که یکی از این وزیران چند هفته پیش به صراحت در مورد انتقاد وزیر امور خارجه بایدن از رژیم صهیونیستی گفته بود که «اسراییل» ستاره دیگری از ایالات آمریکا بر پرچم این کشور نیست که بخواهد برای ما تصمیم بگیرد.

گذشته از این اسموتریچ و بن گویر در هفته‌های اخیر به طور مکرر از رییس جمهور آمریکا انتقاد کرده‌اند و او را برای دخالت در امور رژیم صهیونیستی متهم می‌کنند.

بن گویر از بایدن به دلیل آنچه که به زعم خودش تلاش برای تسهیل انتقال کمک به فلسطینیان در نوار غزه می‌دانست، به شکل بی‌سابقه‌ای انتقاد کرد. اسموتریچ نیز رییس جمهور ایالات متحده را به رهبری یک کارزار یهود ستیزانه در کاخ سفید متهم کرد.

در واقع بن گویر را باید همان وزیری معرفی کرد که هزاران تفنگ را بین شهرک نشینان صهیونیست توزیع کرد. این دو وزیر هر نوع توافق و پذیرش «راه حل دو کشوری» را که برخی از مقامات کشورها پیشنهاد می‌دهند به شدت و جدیت نفی کرده‌اند و در این باره نیز بایدن را به دخالت در امور رژیم صهیونیستی متهم می‌کنند.

گنجاندن افرادی چون اسموتریچ و بن‌گویر در کابینه نتانیاهو که به او اجازه می‌داد با اکثریت محدود پارلمانی حکومت کند، نگرانی اصلی هزاران صهیونیستی بود که در سال ۲۰۲۲ اعتراضات خود را به دلیل تلاش‌های نخست‌وزیر این رژیم برای تضعیف نظارت دستگاه قضایی آن در پی داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
امتحانات نهایی لغو شد؟ +جزئیات
واکنش‌ هنرمندان به شهادت رئیس‌جمهور کشور +عکس
حضور مردم در بیت آیت‌الله آل‌هاشم +فیلم
سینماها و تئاترهای کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند
اطلاعیه فدراسیون فوتبال در مورد لغو دیدارهای لیگ برتر
امام جمعه‌ای که امام تمام روز‌ها بود
لبنان سه روز عزای عمومی اعلام کرد
ظریف مقصر حادثه بالگرد رئیسی را گفت +فیلم
تعطیلی کلاس درس آیت‌الله جوادی آملی به دلیل شهادت رئیسی و همراهانش
لحظه‌ی اعلام شهادت رئیس جمهور در حرم حضرت معصومه(س) +فیلم
همه چیز درباره نخستین وزیر امور خارجه «شهید»
لحظه انتقال پیکر شهدای هلی‌کوپتر رئیس‌جمهوری +فیلم
پیام روحانی: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد
اسامی شهدای خلبان و فنی هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور اعلام شد
پرچم گنبد رضوی به رنگ سیاه درآمد +عکس
رئیس جمهوری که افتخارش روضه خوانی بود +فیلم
نخستین عکس از دو خلبان شهید در سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور
اولین واکنش مردم به خبر شهادت رئیس جمهور +فیلم
آقا سید وقت استراحت رسید +فیلم
پاکستان عزای عمومی اعلام کرد
شهادت رئیسی برنامه مجلس را تغییر داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top