تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/11/18 - 13:46
کد خبر: 495842

راهنمای خرید سماور گازی

سماورها معمولاً دارای انواع گازی، زغالی و برقی هستند که خرید سماور گازی توصیه می‌شود. البته قبل از خرید باید به نکات بسیار مهمی دقت کنید که تمامی آن‌ها را در ادامه مقاله ذکر می‌کنیم تا بتوانید یک خرید خوب انجام دهید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سماور گازی از جمله دستگاه‌هایی است که بودن آن در هر خانه‌ای لازم خواهد بود. تهیه چای، این نوشیدنی موردعلاقه ایرانی‌ها، با سماور، بدون دردسر است و با سرعت بالا انجام می‌شود. سماورها معمولاً دارای انواع گازی، زغالی و برقی هستند که خرید سماور گازی توصیه می‌شود. البته قبل از خرید باید به نکات بسیار مهمی دقت کنید که تمامی آن‌ها را در ادامه مقاله ذکر می‌کنیم تا بتوانید یک خرید خوب انجام دهید.

ظرفیت سماور گازی

سماورها در ظرفیت‌های مختلفی وجود دارند که باید آن‌ها را مطابق با جمعیت خانواده و یا مجلس‌های خود انتخاب کنید. البته سماورها حجم و ظرفیت بیشتری نسبت به قوری، فلاسک و حتی چای‌سازها دارند و برای استفاده خانواده‌های پر جمعیت مناسب‌تر هستند.

سماورها معمولاً در ظرفیت‌های 4 تا 20 لیتری وجود دارند. در صورت استفاده در محافل و مهمانی‌های بزرگ می‌توانید سماورهای با حجم ده لیتر به بالا را انتخاب کنید. در صورت استفاده در خانواده‌های کم جمعیت و یا فردی می‌توانید سماور گازی با ظرفیت 4 لیتر را انتخاب نمایید.

بهترین لوازم خانگی در رباطکریم

توجه به جنس سماور گازی

سماورهای گازی دارای جنس بدنه مختلفی هستند. بیشتر آن‌ها دارای جنس استیل هستند. استیل در مقابل زنگ‌زدگی و رطوبت مقاومت بالایی دارد. برخی از انواع سماورها بدنه‌ای از جنس برنج، نیکل و حتی کروم دارند. این نوع سماورها جنبه تزیینی هم دارند. سماورهایی که دارای جنس نیکل و کروم هستند استحکام بسیار بالایی خواهند داشت.

در هنگام خرید دقت کنید که کف سماور گازی ضخامت بالایی داشته باشد؛ در غیر این صورت ممکن است زود آسیب ببیند.

حال سؤال بسیاری از افراد این است که سماورهای برنجی بهتر هستند یا نوع استیل؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که هر دو نوع خصوصیات خود را دارند؛ اما سماورهای برنجی معمولاً مقاومت بیشتر و رسوب کمتری نسبت به نوع استیل دارند. ضمن این که استفاده از محصولات برنجی برای افزایش سطح سلامت افراد توصیه می‌شود.

توجه به امکانات ایمنی سماور گازی

سماورهای قدیمی امکانات ایمنی زیادی ندارند. یک سماور گازی خوب باید دارای ترموکوپل و سوئیچ خودکار باشد. ترموکوپل قطعه‌ای در سماور است که در صورت خاموش‌شدن سماور، جریان گاز را قطع می‌کند و از نشت گاز جلوگیری به عمل می‌آورد.

سوئیچ خودکار نیز قطعه‌ای در سماورهای جدید است که در صورت تمام‌شدن آب، دستگاه خاموش می‌شود تا از صدمه دیدن سماور و ایجاد مشکلات ایمنی جلوگیری به عمل آید.

توجه به‌ظاهر سماور گازی

علاوه بر توجه به نکات فنی و کیفیت سماور باید به‌ظاهر آن هم توجه شود. سماورهای زیبا و خوش‌طرح و نگار می‌توانند ظاهر بسیار زیبایی به دکوراسیون آشپزخانه شما بدهند.

سماورها معمولاً در رنگ‌های طلایی و استیل در بازار وجود دارند. رنگ طلایی سماورها معمولاً بعد از مدتی از بین می‌رود؛ به همین دلیل بهتر است محصولات با رنگ استیل را انتخاب کنید که جلوه زیبایی هم دارند. البته درصورتی‌که سماور با رنگ طلایی نیز کیفیت خوبی از لحاظ رنگ داشته باشد، می‌توانید آن را خریداری کنید.

توجه به قیمت سماور گازی

قیمت از مهم‌ترین عواملی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. معمولاً در بازار، سماورهای گازی ارزان‌قیمت وجود دارند که بی‌کیفیت هستند. در واقع شما نباید پول خود را صرف خرید این محصولات بی‌کیفیت کنید. شما باید به دنبال خرید بهترین سماور با قیمت مناسب و متناسب با بودجه خود باشید. البته برخی از فروشگاه‌های معتبر، سماور گازی جدید باکیفیت را هم با قیمت پایین عرضه می‌کنند. برای اطلاع از قیمت سماور گازی باید به‌صورت روزانه استعلام بگیرید.

توجه به برچسب استاندارد سماور

سماور باید دارای برچسب استاندارد کالا باشد. اگرچه هر کالایی که دارای برچسب استاندارد باشد نمی‌تواند به‌صورت صددرصدی خوب باشد؛ اما احتمال باکیفیت بودن آن بسیار بالا است.

توجه به جنس دسته سماور گازی

متأسفانه، بیشتر افراد هنگام خرید سماور گازی به جنس دسته و پایه سماور بی‌توجه هستند.

بسیاری از سماورهای موجود در بازار دارای جنس دسته پلاستیکی و بی‌کیفیتی هستند که پس از مدتی در اثر حرارت از بین می‌رود. توصیه می‌شود سماوری خریداری کنید که دارای جنس باکیفیت مانند برنج و یا حداقل باکالیت باشد.

سماورهای با پایه آلومینیومی و یا سرب خشک بسیار بی‌کیفیت هستند و ممکن است پس از مدتی در اثر فشار دچار شکستگی شوند. شکستگی پایه سماور گازی پر از آب می‌تواند فاجعه‌بار و خطرات بسیار زیادی در پی داشته باشد. به‌هیچ‌عنوان نباید پایه سماور از سیلیسیم و زاماک نیز تشکیل شود؛ زیرا این مواد نمی‌توانند فشار و وزن سماور پر از آب را برای مدت‌های طولانی نگه دارند.

سماورهای گازی با پایه برنجی می‌توانند برای خرید مناسب باشند؛ زیرا دارای دوام بالایی هستند و به‌خوبی می‌توانند وزن و فشار بالا را هم تحمل کنند.

توجه به روکش بدنه سماور گازی

برخی از مدل‌های قدیمی‌تر سماورها روکش بدنه ندارند؛ به همین دلیل در برابر رطوبت و عوامل محیطی آسیب‌پذیر بودند. بسیاری از مدل‌های جدیدتر دارای یک روکش کروم براق هستند. این روکش علاوه بر دادن جذابیت زیاد به بدنه، باعث می‌شود تا به بدنه در مقابل رطوبت و زنگ‌زدگی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهد.

خرید سماور گازی با برند معتبر

سماورهای با برند خوب و معتبر معمولاً گران‌قیمت‌تر از محصولات دیگر هستند؛ اما شما با خرید آن‌ها این اطمینان را خواهید داشت که یک محصول خوب خریداری می‌کنید.

سماورهای دارای برند معتبر امتحان خود را پس داده‌اند؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از خرید حتماً نظرات خریداران در مورد سماورهای گازی مختلف را مطالعه و سپس اقدام به خرید نمایید.

توجه به برچسب انرژی سماور گازی

توجه به برچسب انرژی سماور نیز اهمیت زیادی دارد. البته برای خانوارها و افرادی که از سماور در زمان‌های کمی استفاده می‌کنند، انتخاب سماور گازی و برقی تفاوتی ندارد؛ اما خانوارهایی که به‌صورت مداوم از این دستگاه استفاده می‌کنند، بهتر است سماور گازی را خریداری کنند.

سماورهای گازی معمولاً از لحاظ مصرف انرژی و هزینه تحمیلی به خانوار شرایط بهتری خواهند داشت و سماورهای برقی معمولاً پرهزینه‌تر خواهند بود.

توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش

در پایان، علاوه بر توجه با کارایی، کیفیت فنی و قیمت سماور گازی باید به ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش نیز توجه کنید. محصولات دارای ضمانت معمولاً باکیفیت هستند و مشتری با خیال آسوده اقدام به خرید آن‌ها می‌کند. برای خرید سماور گازی ارزان قیمت و البته باکیفیت برترین فروشگاه‌های اینترنتی را انتخاب کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مصطفی
1403/03/31 - 17:22

بهترین مارک سماور گازی چیه؟
تورهای مسافرتی آفری
رافائل گروسی برای پزشکیان پیام فرستاد +جزئیات
ساعات فعالیت بانک‌ها برای شنبه و یکشنبه اعلام شد
واکنش کنعانی به اتهام‌زنی اسرائیل علیه ایران در مورد المپیک
دادگستری استان تهران: این داروها را مصرف نکنید
حضور شهردار تهران در محل فرونشست خیابان ولی‌عصر(عج)
حضور شهردار تهران در محل فرونشست خیابان ولی‌عصر(عج)
ایمن سازی ترکیدگی لوله آب در خیابان ولیعصر به سرعت در حال انجام است
حمله آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
در انتظار آمدن «چریک»
حضور فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن در مراسم تخلیف پزشکیان
وضعیت خودرو ها در جاده امامزاده داوود بعد از ریزش کوه
بی‌اعتنایی ترامپ به نتانیاهو سوژه رسانه‌ها شد
مجلس بر تداوم سیاست خارجی انقلابی دولت شهید رئیسی اصرار دارد
۵ گل آبی در اولین بازی فصل استقلال و گلسازی یامگا
همکاری استقلال و رضاوند تمدید شد
اردوی پرسپولیس در هلند لغو شد؟
مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور فردا برگزار می‌شود
امکان تسویه خرید شمش طلا با تغییر ساعت کاری بانک‌ها‌
۴۲ هزار میلیارد تومانِ دیگر به گندم‌کاران پرداخت می‌شود
دیدار نمایندگان اردبیل در مجلس با مسعود پزشکیان
پزشکیان: هر تلاشی برای حمایت از ورزشکاران انجام خواهم داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top