تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/11/18 - 14:03
کد خبر: 495847

ایالت استرالیای جنوبی

ایالت استرالیای جنوبی

پارک ملی یلو راکس یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استرالیای جنوبی است. این پارک ملی در جنوب ایالت واقع شده است و به دلیل صخره های رنگارنگ زرد و قرمز خود، به نام یلو راکس (صخره های زرد) نامگذاری شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ استرالیای جنوبی یکی از ایالت های کشور استرالیا است که در جنوب این کشور قرار دارد. مرکز استرالیای جنوبی شهر آدلاید است. این ایالت با تمام ایالت‌های استرالیا غیر از تاسمانی مرز مشترک دارد و از جنوب به اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب به ایالت استرالیای غربی، از شمال به سرزمین شمالی، از شمال شرق به کوئینزلند و از شرق به ایالت ویکتوریا و نیو ساوت ولز محدود است.

مساحت استرالیای جنوبی ۹۸۴۳۷۷ کیلومتر مربع است که چهارمین ایالت بزرگ استرالیا به حساب می‌آید. بلندترین نقطه آن «کوه وودرُف» با ارتفاع ۱۴۳۵ متر و پست‌ترین نقطه آن دریاچه اِیر با ۱۵- متر ارتفاع است. جمعیت استرالیای جنوبی ۱٬۷۸۱٬۵۱۶ نفر است (۲۰۲۱) که پنجمین ایالت پرجمعیت استرالیا محسوب می‌شود. همانند بیشتر ایالتهای استرالیا، نواحی نزدیک به دریا (در جنوب این ایالت) سرسبز و آباد است و نیمه شمالی آن خشک و تقریباً خالی از سکنه است. بیشترین جمعیت در مرکز آن، آدلاید و دره‌های منتهی به ساحل جنوبی یا کناره‌های رود مورای زندگی می‌کنند. اقتصاد استرالیای جنوبی بیشتر بر پایه کشاورزی است و گوشت، گندم، پشم و شراب فراورده‌های عمده این ایالت هستند.

جاذبه های گردشگری استرالیای جنوبی

استرالیا جنوبی دارای جاذبه های گردشگری طبیعی فراوانی است. برخی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این ایالت عبارتند از:

  • پارک ملی یلو راکس
  • جزیره کانگورو
  • کوه وودرُف
  • دریاچه اِیر
  • شهر آدلاید

پارک ملی یلو راکس یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استرالیای جنوبی است. این پارک ملی در جنوب ایالت واقع شده است و به دلیل صخره های رنگارنگ زرد و قرمز خود، به نام یلو راکس (صخره های زرد) نامگذاری شده است.

جزیره کانگورو یک جزیره بزرگ در سواحل جنوبی ایالت استرالیای جنوبی است. این جزیره به دلیل جمعیت فراوان کانگوروهای خود، به نام جزیره کانگورو نامگذاری شده است.

کوه وودرُف بلندترین نقطه ایالت استرالیای جنوبی است. این کوه در شمال ایالت واقع شده است و دارای مناظر طبیعی زیبا و چشم نوازی است.

دریاچه اِیر بزرگترین دریاچه نمکی در جهان است. این دریاچه در جنوب ایالت واقع شده است و دارای مناظر طبیعی منحصر به فرد و جالب توجهی است.

شهر آدلاید پایتخت ایالت استرالیای جنوبی است. این شهر یک شهر مدرن و پر جنب و جوش است که دارای جاذبه های گردشگری متعددی مانند موزه ها، گالری های هنری، پارک ها و باغ ها است.

گردشگری در استرالیای جنوبی

استرالیا جنوبی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در استرالیا است. این ایالت دارای جاذبه های گردشگری طبیعی فراوانی است و همچنین یک مرکز فرهنگی مهم در استرالیا محسوب می شود.

برخی از فعالیت های گردشگری محبوب در استرالیای جنوبی عبارتند از:

  • گردشگری طبیعی
  • گردشگری فرهنگی
  • گردشگری ورزشی

گردشگری طبیعی یکی از محبوب ترین فعالیت های گردشگری در استرالیای جنوبی است. این ایالت دارای جاذبه های گردشگری طبیعی فراوانی مانند پارک های ملی، سواحل، دریاچه ها و بیابان ها است.

گردشگری فرهنگی نیز یکی از محبوب ترین فعالیت های گردشگری در استرالیای جنوبی است. این ایالت دارای تاریخ و فرهنگ غنی است که در موزه ها، گالری های هنری و سایر جاذبه های گردشگری فرهنگی این ایالت به نمایش گذاشته شده است.

گردشگری ورزشی نیز یکی از فعالیت های گردشگری محبوب در استرالیای جنوبی است. این ایالت دارای چندین ورزشگاه و سالن ورزشی بزرگ است که میزبان مسابقات ورزشی مختلف از جمله مسابقات فوتبال، تنیس و کریکت است.

 

شهرهای ایالت استرالیای جنوبی

ایالت استرالیای جنوبی دارای چندین شهر بزرگ و کوچک است. برخی از شهرهای مهم این ایالت عبارتند از:

  • آدلاید، پایتخت ایالت استرالیای جنوبی، بزرگترین شهر این ایالت است. این شهر در سواحل جنوبی ایالت واقع شده است. آدلاید یک شهر مدرن و پر جنب و جوش است که دارای جاذبه های گردشگری متعددی مانند موزه ها، گالری های هنری، پارک ها و باغ ها است.
  • ماونت گامبیر، یک شهر کوچک در جنوب ایالت استرالیای جنوبی است. این شهر در نزدیکی دریاچه گارنیر واقع شده است. ماونت گامبیر یک شهر زیبا و آرام است که دارای جاذبه های گردشگری متعددی مانند سواحل، تفرجگاه ها و پارک ها است.
  • مورای بریج، یک شهر کوچک در جنوب ایالت استرالیای جنوبی است. این شهر در نزدیکی رودخانه مورای واقع شده است. مورای بریج یک شهر زیبا و آرام است که دارای جاذبه های گردشگری متعددی مانند پارک ها و باغ ها است.
  • پورت آگوستا، یک شهر کوچک در شمال ایالت استرالیای جنوبی است. این شهر در نزدیکی ذخایر بزرگ آهن و مس واقع شده است. پورت آگوستا یک شهر مدرن و پر جنب و جوش است که دارای جاذبه های گردشگری متعددی مانند موزه ها، گالری های هنری و پارک ها است.
  • پورت پیری، یک شهر کوچک در شمال ایالت استرالیای جنوبی است. این شهر در نزدیکی ذخایر بزرگ زغال سنگ واقع شده است. پورت پیری یک شهر مدرن و پر جنب و جوش است که دارای جاذبه های گردشگری متعددی مانند موزه ها، گالری های هنری و پارک ها است.

جمعیت ایالت استرالیای جنوبی در سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۱٬۷۸۱٬۵۱۶ نفر بوده است. این ایالت با وجود منابع طبیعی غنی و جاذبه های گردشگری طبیعی فراوان، هنوز یکی از کم جمعیت ترین ایالت های استرالیا است.

اکثریت جمعیت ایالت استرالیای جنوبی در سواحل این ایالت زندگی می کنند. حدود ۷۵ درصد از جمعیت این ایالت در شهر آدلاید و حومه آن زندگی می کنند.

جمعیت ایالت استرالیای جنوبی

جمعیت ایالت استرالیای جنوبی در سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۱٬۷۸۱٬۵۱۶ نفر بوده است. این ایالت با وجود منابع طبیعی غنی و جاذبه های گردشگری طبیعی فراوان، هنوز یکی از کم جمعیت ترین ایالت های استرالیا است.

اکثریت جمعیت ایالت استرالیای جنوبی در سواحل این ایالت زندگی می کنند. حدود ۷۵ درصد از جمعیت این ایالت در شهر آدلاید و حومه آن زندگی می کنند.

آدلاید پایتخت ایالت استرالیای جنوبی است و بزرگترین شهر این ایالت است. این شهر در سواحل جنوبی ایالت واقع شده است. آدلاید یک شهر مدرن و پر جنب و جوش است که دارای جاذبه های گردشگری متعددی مانند موزه ها، گالری های هنری، پارک ها و باغ ها است.

اقتصاد استرالیای جنوبی

اقتصاد استرالیای جنوبی بر پایه کشاورزی، خدمات و گردشگری استوار است.

کشاورزی یکی از بخش های مهم اقتصاد استرالیای جنوبی است. این ایالت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گندم، انگور، میوه و سبزیجات در استرالیا است.

خدمات بخش بزرگی از اقتصاد استرالیای جنوبی را تشکیل می دهد. این بخش شامل بخش های دولتی، خصوصی و غیرانتفاعی است.

گردشگری یکی از بخش های رو به رشد اقتصاد استرالیای جنوبی است. این ایالت دارای جاذبه های گردشگری طبیعی فراوانی مانند پارک ملی یلو راکس، جزیره کانگورو و شهر آدلاید است.

در سال ۲۰۲۳ میلادی، تولید ناخالص داخلی ایالت استرالیای جنوبی ۱۱۲ میلیارد دلار استرالیا بوده است. این رقم معادل ۲٫۶ درصد از تولید ناخالص داخلی کل استرالیا است.

نرخ بیکاری در ایالت استرالیای جنوبی در سال ۲۰۲۳ میلادی ۴٫۸ درصد بوده است. این رقم پایین تر از میانگین نرخ بیکاری در استرالیا است که ۵٫۲ درصد بوده است.

برخی از چالش های پیش روی اقتصاد استرالیای جنوبی عبارتند از:

  • وابستگی زیاد به صادرات
  • جمعیت کم
  • فاصله زیاد تا بازارهای جهانی

دولت ایالت استرالیای جنوبی در تلاش است تا با سرمایه گذاری در بخش های فناوری، آموزش و زیرساخت ها، اقتصاد این ایالت را متنوع تر و پایدارتر کند.

کلام پایانی

استرالیا جنوبی یکی از ایالت های متنوع و جذاب استرالیا است. این ایالت دارای جاذبه های گردشگری طبیعی فراوانی مانند پارک ملی یلو راکس، جزیره کانگورو و شهر آدلاید است. اقتصاد این ایالت بر پایه کشاورزی، خدمات و گردشگری استوار است. برای اطلاعات بیشتر با سایت ویزاپیک همراه باشید و فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل فرمایید تا کارشناسان ما را در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برنامه مسابقات هفته‌های اول تا سوم لیگ برتر اعلام شد
رویداد ملی مجازی آرمان ما تمدید شد + جزئیات
ایران پرچمدار تحریم اسرائیل در المپیک
قرارداد مهاجم استقلال ۲ سال تمدید شد
جزئیات مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد
همکاری وزارت نیرو با وزارت صمت‌ برای عبور از پیک مصرف برق
بازار آرام خودرو چطور با واکنش خودروسازان متلاطم شد
رشد بهای دلار و کاهش قیمت سکه در معاملات امروز
ایران‌خودرو دوباره گران کرد‌
عضو شورای راهبری: فهرست وزرا تا ۳ روز آینده تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود
مخبر: برای پشتیبانی از دولت جدید آمادگی داریم
جبهه انقلاب و دولت پزشکیان
ترکیب هیئت‌ رئیسه سه کمیسیون مجلس خبرگان مشخص شد
آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم از فردا +جزئیات مراسم تنفیذ
زاکانی: وظیفه همه ما کمک و همکاری با دولت است
راز ممنوعه خربزه و عسل: افسانه یا واقعیت؟
پیشنهادات مجمع دانشگاهیان به پزشکیان برای انتخاب کابینه
معرفی برترین و بهترین برند های تولید کننده سالت نیکوتین
چطور یک صفحه html بدون کدنویسی بسازم؟
معرفی شرکت نهاد سیویل (سازنده قطعات پیش ساخته بتنی)
نحوه ساخت پروفیل قوطی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top