تاریخ انتشار: جمعه 1402/11/20 - 16:22
کد خبر: 496021

نشست ریاض: کشور فلسطین باید به رسمیت شناخته شود

نشست ریاض: کشور فلسطین باید به رسمیت شناخته شود

نشست مشورتی وزرای خارجه کشورهای عربی به میزبانی ریاض شب گذشته پنجشنبه ۸ فوریه برگزار شد و اعضای حاضر ضمن تاکید بر ضرورت پایان‌یافتن جنگ غزه و دستیابی به آتش‌بس فوری و کامل، خواستار شناسایی رسمی کشور فلسطین شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، نشست مشورتی وزرای خارجه کشورهای عربی به میزبانی ریاض شب گذشته پنجشنبه ۸ فوریه برگزار شد و اعضای حاضر ضمن تاکید بر ضرورت پایان‌یافتن جنگ غزه و دستیابی به آتش‌بس فوری و کامل، خواستار شناسایی رسمی کشور فلسطین شدند.

نشست ریاض: کشور فلسطین باید به رسمیت شناخته شود
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی تاکید می‌کنیم و نوار غزه بخش جدایی ناپذیر اراضی اشغالی فلسطین است»، این بخشی از بیانیه نشست ریاض درباره وضعیت غزه بود.

در ادامه این بیانیه ضمن محکومیت قاطعانه کوچ اجباری فلسطینیان از نوار غزه، آمده است که باید از آنروا حمایت کنیم و از حامیانش نیز بخواهیم که مسئولیت خود را در کمک به پناهجویان و آوارگان انجام دهند؛ لازم است تمامی محدودیت‌هایی که مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شود، برداشته شود.

باوجود گذشت ۱۲۶ روز از جنگ علیه غزه که طی آن جنگنده‌های رژیم اسرائیل، منازل مسکونی را ویران، مراکز پزشکس و بیمارستان‌ها را بمباران و زیرساخت‌های حیاتی این باریکه را هدف قرار می‌دهند، هنوز کشورهای عربی و نهادهای بین‌المللی قادر به توقف جنایات اشغالگران نشده‌اند.

از چند روز گذشته و با افزایش تلفات میدانی نظامیان اسرائیلی در نبردهای زمینی با نیروهای مقاومت فلسطین، رایزنی‌ها برای توافق آتش‌بس و مبادله اسرا بین تل‌آویو و حماس در جریان است؛ هم‌زمان با پیشرفت این گفت‌وگوها رسانه‌های آمریکایی گزارش‌هایی مبنی بر آمادگی ریاض برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل در مقابل شناسایی رسمی دولت فلسطین منتشر کردند.

نشست مشورتی شب گذشته وزرای خارجه کشورهای عربی در خصوص تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه شب گذشته به میزبانی وزیرخارجه عربستان فیصل بن فرحان و همتایان او از قطر، مصر، اردن و امارات برگزار شد؛ وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین حسین الشیخ هم مهمان این نشست بود.

وزارت امور خارجه عربستان پیش از این نشست اعلام کرد که به واشنگتن اطلاع داده است قبل از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ هیچ روابط دیپلماتیکی بین ریاض و تل‌آویو وجود نخواهد داشت و تجاوز علیه این کشور با عقب‌نشینی کامل از نوار غزه باید متوقف شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top