تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/11/22 - 15:51
کد خبر: 496217

جشنواره نسل های انقلابی؛ کنشگران سیاسی کوچک

جشنواره نسل های انقلابی؛ کنشگران سیاسی کوچک

جشنواره نسل های انقلابی؛ کنشگران سیاسی کوچکحضور رنگارنگ نسل قبل و پس از انقلاب در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب گواه از آرمان‌های بدون مرز انقلاب اسلامی دارد که نسل جوانان و نوجوانان دهه هشتاد و نودی آن را به عنوان یک تکلیف و مسئولیت به آغوش کشیده اند، انقلابی که به فرموده امام خمینی(ره) باید به خارج از مرزها هم صادر شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، امروز چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیش از هرچیز به جشنواره نسل‌ها شباهت دارد که مُهر باطلی بر مرزبندی سنی انقلاب سال ۵۷ است، مساله ای که بدخواهان برای ایجاد شکاف میان نسل نخست انقلاب و نسل زاده شده و پرورش یافته در دامن انقلاب همواره بر طبل آن می کوبند.

خیابان‌های پایتخت و بسیاری از شهرهای کشور امروز جشنواره نسل های متفاوت به خصوص دهه نودی ها بود. نودی هایی که از لحاظ فیزیکی هیچ قرابتی با انقلاب اسلامی ندارند، اما بیش از هر قشری در صحنه حضور داشتند. با پرچم ایران ، فلسطین و لبنان در دست، مشت های کوچک اما محکم و گره کرده، فریاد و شعار مرگ بر آمریکا با تمام توان با نَفَس‌های ناب و پرشور و جلوتر از والدین؛ باید گفت دهه نودی ها امروز جلوداران راهپیمایی ۲۲ بهمن بودند.

این نوجوانان که بسیاری از آنها حتی از لحاظ قوانین به سن کنش سیاسی هم نرسیده‌اند، حضور در جشن انقلاب را تکلیف خود دانسته و تاکید دارند نباید میدان را خالی کرد، زیرا خلاً در میدان «همان است که دشمن می‌خواهد». دهه نودی هایی که حتی در موقع بازگشت از راهپیمایی با غیرت فریاد الله اکبر، هیهات منا الذلة، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را فریاد میزدند.

کودک ۱۲ ساله حاضر در چهل و پنجمین راهپیمایی پیروزی انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مهم ترین دلیلش را در عباراتی چون «برای ایران»، « برای انقلاب»، «برای اسلام» عنوان کرد و افزود: امروز با هم کلاسی هایم به راه‌پیمایی آمده ایم؛ این با هم بودن و اتحاد جمعیت در یک صحنه را دوستدارم چون احساس غرور و امنیی می‌دهد.

دختربچه پنج ساله ای که بادکنکی در دست دارد و دست دیگرش در دست مادرش نیز با زبان شیرین کودکانه یک شعر مهمانم می کند: «یه روز تو ماه بهمن/خنده نشست رو لبها/چونکه اومد به میهن/امام و رهبر ما». شعری که می گوید در مهد یاد گرفتم.

از آیلین می پرسم امام را می شناسد؟ با انگشت تصویر امام را که در یکی از پرچم های مسیر راهپیمایی است نشانم می‌دهد.

به گزارش ایرنا، راهپیمایی ۲۲ بهمن امروز با حماسه حضور اقشار مختلف ملت ایران و با رنگ بوی انتخاباتی در سراسر کشور برگزار شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top