تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/11/24 - 01:54
کد خبر: 496394

۲ ترفند جلوگیری از ریزش مو با روغن زیتون + ۴ خواص روغن زیتون برای مو

۲ ترفند جلوگیری از ریزش مو با روغن زیتون + ۴ خواص روغن زیتون برای مو

یکی از دلایل ریزش مو در زنان و حتی آقایان، شکنندگی موها یا اصطلاحاً مو خوره است. زمانی که موها بافت شکننده‌ای داشته باشند، با استحمام بد و استفاده از شامپوهای نامرغوب ساقه آنها ضعیف شده و دچار ریزش می‌شوند. برای جلوگیری از این مشکل، باید موهای خود را تقویت کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از خواص مهم روغن زیتون، کاربرد آن برای جلوگیری از ریزش مو است. روغن زیتون حاوی ویتامین‌های A و K بوده که به رشد بهتر موها کمک می‌کند. به همین خاطر در بسیاری از ماسک‌ها و شامپوهای شوینده از زیتون و عصاره آن استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره جلوگیری از ریزش مو با روغن زیتون و خواص آن صحبت کنیم.

جلوگیری از ریزش مو با روغن زیتون

یکی از خواص روغن زیتون ، در تقویت موهای سر است. روغن زیتون دارای مواد آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون باعث تقویت فولیکول‌های مو شده و از ریزش آن جلوگیری می‌کند. همچنین استفاده از روغن زیتون در ماسک‌های مو باعث می‎شود تا حالت ارتجاعی موها از بین رفته و موهایی یکدست را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر دچار مو خوره هستید یا از شکنندگی موها رنج می‌برید، می‌توانید از روغن زیتون برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

از دیگر فواید روغن زیتون، نقش آن در رفع خشکی و جلوگیری از وز شدن موهاست. روغن زیتون حاوی ویتامین E، A و K است؛ این ویتامین‌ها باعث می‌شوند ساقه مو نرم شده و درخشندگی بیشتری داشته باشد. و عملا یک درمان خانگی ریزش مو حساب می شود

در ادامه درباره جلوگیری از ریزش مو با روغن زیتون و نحوه مصرف آن صحبت می‌کنیم.

خواص روغن زیتون برای مو | بررسی 4 خاصیت مهم

خواص روغن زیتون برای مو

روغن زیتون حاوی ماده‌ای به نام اسکالون است. این ماده شیمیایی خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی دارد. مواد آنتی اکسیدانی با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و میکروب‌زدایی از پوست، باعث رفع چین و چروک‌های پوستی می‌شوند.

جلوگیری از شکنندگی و مو خوره با استفاده از روغن زیتون

یکی از دلایل ریزش مو در زنان و حتی آقایان، شکنندگی موها یا اصطلاحاً مو خوره است. زمانی که موها بافت شکننده‌ای داشته باشند، با استحمام بد و استفاده از شامپوهای نامرغوب ساقه آنها ضعیف شده و دچار ریزش می‌شوند. برای جلوگیری از این مشکل، باید موهای خود را تقویت کنید. درواقع موی شما نیز مانند دیگر بافت‌های بدن نیاز به تغذیه مناسب و مراقبت دارد. در این مواقع روغن تراپی مو و ماساژ موها با روغن زیتون می‌تواند مفید باشد.

روغن زیتون حاوی ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی متعددی است. با ماساژ روغن زیتون روی موها می‌توانید تا حد زیادی نیازهای تغذیه‌ای آن را رفع کنید و باعث تقویت آن شوید. این کار در درازمدت از بروز بیماری‌هایی مثل موخوره یا ریزش مو جلوگیری می‌کند.

باید یادآوری کرد ویتامین های مختلفی که در روغن زیتون موجود است، برای لاغری موثر است که در مقاله خاصیت زیتون برای لاغری شکم به آن اشاره کردیم.

روغن زیتون، مفید برای موهای خشک و وز

کسانی که موهای خشک و وز دارند، اغلب برای شانه کردن موها به مشکل می‌خورند و دچار ریزش مو می‌شوند. خیلی از افراد برای رفع این مشکل به سراغ ژل‌های شیمیایی یا شامپوهای مرطوب‌کننده می‌روند؛ اما ترکیبات شیمیایی در درازمدت ممکن است خودشان برای موهای شما ایجاد مشکل کنند.

چاره کار جلوگیری از ریزش مو با روغن زیتون است. اسیدهای چرب تک غیراشباع موجود در روغن زیتون تا حد زیادی می‌تواند مشکل خشکی موهای شما را برطرف کند. البته در زمان استفاده نباید اجازه دهید روغن زیتون به پوست سرتان برسد یا زمان زیادی روی موها بماند؛ زیرا روغن زیتون یک روغن سنگین بوده و محل مناسبی برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌هاست. به همین خاطر اگر روی پوست سر بماند، باعث شوره زدن موها می‌شود.

تقویت ریشه‌های مو با استفاده از روغن زیتون

یکی دیگر از خواص روغن زیتون برای مو، تقویت ریشه‌های آن است. روغن زیتون حاوی ماده‌ای به نام پنی فنول بوده که خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد. آنتی اکسیدان باعث تقویت فولیکول‌های مو و ریشه‌ مو می‌شود. به همین خاطر می‌توان از ماسک مو با روغن زیتون یا ماساژ روغن زیتون برای تقویت موها کمک گرفت.

جلوگیری از جذب آب به بافت مو

زمانی که حمام می‌کنید، بافت موهای شما مقدار زیادی آب را به خودش جذب می‌کنند. جالب است بدانید که جذب شدن آب و سپس تبخیر شدنش با استفاده از دستگاه‌های حرارتی مثل سشوار یا اتوی مو باعث شکنندگی موها و وز شدن آن‌ها خواهد شد. یکی از عوارض جانبی این شکنندگی، ریزش مو است.

برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از ماساژ روغن زیتون استفاده کنید. زمانی که از روغن زیتون برای ماساژ موی سر استفاده می‌کنید، باعث کاهش آب جذب شده به موها می‌شوید؛ این کار از شکنندگی موها و وز شدن‌ آن‌ها جلوگیری می‌کند.

درمان ریزش مو با روغن زیتون | 2 شیوه استفاده

خواص روغن زیتون

تا اینجا از خواص روغن زیتون برای مو صحبت کردیم؛ اما سوال اینجاست که برای جلوگیری از ریزش مو با روغن زیتون چگونه باید آن را مصرف کرد؟ در ادامه پاسخ این سوال را ارائه خواهیم داد.

روغن تراپی مو با روغن زیتون

ساده‌ترین راه استفاده از روغن زیتون برای جلوگیری از ریزش مو، ماساژ آن روی موها قبل از استحمام است. البته دقت کنید که نباید از مقدار زیادی روغن زیتون استفاده کرد. روغن زیتون، یک روغن سنگین محسوب می‌شود و می‌تواند روی پوست سر و بافت موها باقی بماند. به همین خاطر باید به اندازه چند قطره روغن زیتون را روی کف دست‌ها ریخته و به خوبی موها را ماساژ دهید. در هنگام ماساژ دقت کنید که روغن به کف سرتان نرسد. سپس بعد از چند دقیقه (حدود نیم ساعت) می‌توانید به حمام رفته و موهای خود را با شامپو و آب گرم بشویید.

نکته مهم باقی نماندن روغن زیتون روی سطح پوست سرتان است. زیرا روغن زیتون حاوی ترکیبات کربوهیدراتی و مواد مغذی بالایی است که اگر روس پوست سرتان باقی بماند، به محل خوبی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها تبدیل می‌شود. این مسئله در درازمدت باعث شوره زدن سرتان خواهد شد که از عوارضش ریزش مو خواهد بود.

حالت دهی به موها با روغن زیتون

به جز در مواقع استحمام، در دیگر مواقع روز هم می‌توان از روغن زیتون برای تقویت موها استفاده کرد. برای مثال اگر قصد دارید از خانه خارج شوید و موهایتان به خاطر خشکی حالت نمی‌گیرد، به جای استفاده از ژل‌ها و اسپری‌های شیمیایی می‌توانید از روغن زیتون بدون بو کمک بگیرید. البته دقت داشته باشید که مقدار کمی از روغن زیتون را استفاده کنید. در حدی که مقداری حالت خشکی موها را برطرف کرده و به حالت گرفتن بهتر آن کمک کند. استفاده از روغن زیتون در این مواقع باعث نرم‌تر شدن موها شده و حالت درخشنده‌ای هم به آن‌ها می‌دهد.

البته فراموش نکنید که پس از برگشت به خانه حتماً به حمام بروید و خوب موهایتان را با شامپو و آب گرم بشویید. باقی ماندن روغن زیتون در ساعات طولانی روی بافت موها مضر بوده و باعث شوره زدن سرتان می‌شود.

سخن آخر

از خواص روغن زیتون برای مو می‌توان به تقویت ریشه و فولیکول‌های مو، تغذیه موها با مواد معدنی و ویتامین‌ها، جلوگیری از نفوذ آب به بافت مو و حالت دهی بهتر به موها اشاره کرد. برای جلوگیری از ریزش مو با روغن زیتون کافی است قبل از استحمام مقداری روغن زیتون را روی موها ماساژ داده و پس از چند دقیقه آن را بشویید. این کار باعث می‌شود تا بافت موها نرم‌تر شده و دیگر حالت شکننده و وز بودن نداشته باشد. اگر سوال دیگری درباره فواید روغن زیتون برای مو دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تونسی‌ها سفیر ایتالیا را از نمایشگاه کتابشان بیرون کردند
کدام داروها ارز ترجیحی می‌گیرند؟
وزیر علوم در اجتماع دانشجویان: دنیای سلطه و استکبار حق طلبی دانشجویان را بر نمی‌تابد
رئیسی: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است
بورل: تقسیم اراضی تنها راه جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی است
فرانسه: تشدید درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل به نفع هیچ کسی نیست
موج همبستگی با فلسطین از پاریس و لندن تا ژنو، وین و برلین
صادرات فرش دستباف ایران به ۴۰ میلیون دلار رسید
برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و عراق
تامین ۴.۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در سال جاری
واکنش رئیس پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها
برنامه امسال تولید ۱۰۰ میلیون تن محصول پتروشیمی است
دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
آرسنال دربی لندن را برد و در صدر ماند
اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را که از دست داد؛ قدم بعدی چیست؟
تمرکز اعتراضات جهانی علیه اسراییل؛ دستاوردی برای مردم فلسطین
حرفهای جالب مدیر عامل حذف پرسپولیس با یکسال قرارداد!
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top