تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/11/25 - 17:22
کد خبر: 496601

سفیر عربستان:

برخی‌ها راضی نیستند ایران و عربستان به یکدیگر نزدیک شوند

 برخی‌ها راضی نیستند ایران و عربستان به یکدیگر نزدیک شوند

سفیر عربستان سعودی در ایران با بیان اینکه افرادی راضی نیستند ایران و عربستان به یکدیگر نزدیک شوند، گفت: عربستان سعودی همیشه دست خود را به سوی صلح جلو می‌برد و به فکر خیر و نیکی برای منطقه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار اصفهان، اظهار داشت: اصفهان شهر بسیار زیبایی است و تلاش می‌کنیم با ابعاد مختلف این شهر آشنا شویم. روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی رو به پیشرفت و این پیشرفت به خاطر اراده قوی میان رهبران دو کشور است. جمهوری اسلامی ایران کشور همسایه و دوست ما و همکاری میان دو کشور بسیار مهم است.

وی ضمن تأکید بر تقویت روابط میان دو کشور گفت: تقویت روابط باعث قوت منطقه و جهان اسلام خواهد بود. ارتباطات میان رئیس جمهور ایران و ولیعهد عربستان سعودی در راستای ایجاد روابط قوی و مستحکم است.

سفیر عربستان سعودی در ایران ادامه داد: در این راه اراده صادقانه‌ای وجود دارد و عواملی مشترک میان دو کشور بسیار زیاد است.برای حل چالش‌های میان دو کشور اراده قوی وجود دارد و درصدد هستیم این خدمات در راستای جهان اسلام باشد.

وی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران کشور دوست و کشوری محوری است و می‌دانیم که احترام متقابل و نزدیکی میان دو کشور اتفاقات خوب آینده را رقم خواهد زد همچنین مصلحت منطقه بر این ارتباط دوگانه است.

سفیر عربستان سعودی در ایران گفت: ایران کشور مسلمان و برادر ماست و همکاری ما باید بر پایه مصلحت باشد تا بتواند باعث خیر و نیکی میان دو کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: حجاج ایرانی با احترام مناسک خود را به جای می‌آورند زیرا موقعیت اسلامی، جغرافیایی و اثرگذاری جهانی ایران قابل احترام است و منجر می‌شود همکاری دو کشور برپایه احترام پیش برود.

سفیر عربستان سعودی در ایران ادامه داد: دور شدن از گفت‌وگوی متقابل دو کشور را از یکدیگر دور خواهد کرد در صورتی که بایستی رو در رو در مورد چالش‌ها صحبت کرد زیرا میان ما اشتراکات و ارزش‌های بسیاری وجود دارد.

عبدالله بن سعود العنزی افزود: افرادی راضی نیستند ایران و عربستان به یکدیگر نزدیک شوند، از این رو باید برخلاف نظر آنان عمل کنیم. عربستان سعودی همیشه دست خود را به سوی صلح جلو می‌برد و به فکر خیر و نیکی برای منطقه است.

سفیر عربستان سعودی در ایران خاطرنشان کرد: از ابتدای حضور در ایران، احترام و محبت از مسئولان و برادران ایرانی خود دیدیم و همیشه مورد توجه و خوشآمد هستیم که این روحیه ایرانیان از اخلاق مسلمانی است.

وی گفت: اصفهان از استان‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و در حوزه‌های اقتصادی توانمند است از این رو می‌تواند زمینه‌ساز تعاملات بسیاری باشد.

سفیر عربستان در ایران خطاب به استاندار اصفهان گفت: شما اهل محبت هستید و برای دریافت این محبت ما در اولویت قرار داریم، به راستی که دو کشور همسایه باید به فکر تقویت روابط باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top