تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/11/25 - 19:30
کد خبر: 496619

کاهش محسوس دما طی روزهای آتی در تهران

کاهش محسوس دما طی روزهای آتی در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای فعال شدن یک سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در استان تهران از آماده باش مدیریت بحران خبرداد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت دو سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در استان تهران، اظهار کرد: سامانه‌های مذکور از اواخر وقت پنجشنبه، ۲۶ بهمن ماه آغاز شده و تا صبح دوشنبه ۳۰ بهمن ماه تداوم خواهد داشت.

ایسنا نوشت که وی با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی باران و مه گرفتگی و کولاک در استان تهران افزود: به همه شهروندان ساکن در آبعلی، پردیس، دماوند، شمیرانات، لواسان و میگون توصیه می‌شود با توجه به احتمال لغزندگی معابر و جاده‌ها از ترددهای غیر ضروری به ویژه در در گردنه‌های برف گیر که با کاهش دید و مه گرفتگی مواجه می‌شوند، خودداری کرده و در صورت ضرورت بر تردد حتماً از همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه در مسیرهای کوهستانی اطمینان داشته باشند چرا که در مواقع صدور هشدار احتمال اختلال در تردد و انسداد بعضی از مسیرها و ریزش بهمن و سقوط سنگ در این نواحی وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به عدم صعود به ارتفاعات نیز هشدار داد و با بیان اینکه سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها نیز محتمل است، ادامه داد: از همه مردم می‌خواهیم از توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها جدا بپرهیزند و مسئولان مربوطه نیز نسبت به پاکسازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و آب روها توجه ویژه داشته باشند.

وی در خصوص کاهش قابل ملاحظه دما نیز هشدار داد و گفت: ضروری است که مردم در خصوص تأسیسات و لوله‌های آبرسانی تمهیدات لازم را بیندیشند همچنین توجه ویژه‌ای نسبت به مدیریت حامل‌های انرژی داشته باشند.

یزدی مهر درباره سامانه دوم و مخاطره وزش باد شدید، نیز هشدار داد و گفت: با توجه به اینکه در مواقع وزش شدید باد امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی پوشش گلخانه‌ها و خطر شکستن درختان کهنسال وجود دارد، توصیه اکید مدیریت بحران اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و عدم توقف در این مکان‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به ابلاغ هشدار به همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی از همه عزیزان می‌خواهیم علاوه بر نیروی انسانی تجهیزات کامل و اورهال در اختیار داشته باشند تا بهترین خدمت رسانی به مردم انجام شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top