تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/11/25 - 20:47
کد خبر: 496630

چرا سپاه پایگاه هوایی پالماخیم را هدف قرار داد؟

چرا سپاه پایگاه هوایی  پالماخیم را هدف قرار داد؟

اورشلیم پست در گزارشی اذعان کرد: پایگاه هوایی پالماخیم محل استقرار بخش دفاع هوایی نیروی هوایی ارتش اسرائیل است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از همشهری آنلاین ؛ پایگاه خبری اورشلیم پست اسرائیل در گزارشی خبر حمله سپاه به ماکت شبیه‌سازی شده یک پایگاه هوایی اسرائیل را بازتاب داد.

در بخش‌هایی از این گزارش آمده است:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پاسدار را در ۴۵ سالگی انقلاب با شلیک موشک‌های بالستیک به یکی از پایگاه‌های شبیه‌سازی شده نیروی هوایی اسرائیل جشن گرفت.

پایگاه هوایی پالماخیم همچنین محل استقرار بخش دفاع هوایی نیروی هوایی ارتش است که مسئول چتر حفاظتی جامع آن برای مقابله با تهدیدات موشکی فزاینده است.

این شبیه‌سازی به‌عنوان بخشی از یک نمایش و جشن کلی در روز پاسدار به نمایش درآمد، همزمان شلیک موشک‌ها از زیردریایی‌ها و قایق‌ها در ویترین اقدامات روز پاسدار سپاه قرار گرفت. موسسه آمریکایی پژوهش رسانه‌ای خاورمیانه (MEMRI) گزارش داد مدل ماکت این پایگاه هوایی در بیابان ایرانی ساخته شده است.

موشک‌های جدید عماد و قدر به مناسبت تعطیلی ملی آنها اعلام شدند. به گزارش رسانه دولتی ایران، ظاهراً موشک‌ها دقت و برد خود را در میان جنبه‌های دیگر خط تولیدشان افزایش داده‌اند.

رسانه‌های ایرانی مدعی شده‌اند که پایگاه هوایی پالماخیم «محل اصلی استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ رژیم صهیونیستی» است. پالماخیم یک پایگاه حیاتی در جنگ اسرائیل علیه حماس در غزه است.

ماه گذشته، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از پایگاه پالماخیم اعلام کرد که اسرائیل در حمله به ایران تردیدی نخواهد داشت، در پیامی روشن به کشوری که مسئول تامین مالی تمامی حملات گروه‌های نیابتی به اسرائیل و فرستادن مامورانی برای ترور اسرائیلی‌ها و یهودیان در سراسر جهان است.

بنا بر گزارش‌ها، سپاه پاسداران از ابعاد مساحت این پایگاه هوایی برای ساخت اهداف خود و اندازه‌گیری موشک‌های جدید استفاده کرده است.

موسسه آمریکایی پژوهش رسانه‌ای خاورمیانه (MEMRI) به گزارش‌های محلی استناد کرد که «این نمونه‌ای از کاری است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صورت حمله به خاک ایران می‌تواند انجام دهد».

رسانه‌های دولتی همچنین گزارش دادند که موشک‌های سوخت مایع عماد بسیار انفجاری‌تر بودند. این رسانه ادعا می‌کند که این موشک‌ها می‌توانند اهدافی را در هزار و ۷۰۰ کیلومتری با اختلاف فاصله کمی از بین ببرند.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از موفقیت ادعایی در پرتاب موشک‌های بالستیک دوربرد از یک کشتی جنگی برای اولین بار به خود می‌بالید.

وی گفت: «این دستاورد جدید دامنه نفوذ و قدرت دریایی ما را به هر مکان دلخواه افزایش می‌دهد، زیرا کشتی‌های جنگی اقیانوس‌پیمای ما می‌توانند در هر نقطه از اقیانوس‌ها باشند. هیچ مکانی امن برای هیچ قدرتی که بخواهد برای ما ناامنی ایجاد کند، وجود نخواهد داشت.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top