تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/11/26 - 11:41
کد خبر: 496678

انتقاد شدید ارگان رسانه ملی از دانشگاه آزاد!‌

انتقاد شدید ارگان رسانه ملی از دانشگاه آزاد!‌

امروز نیزمتاسفانه دانشگاه آزاد پا در این مسیر غلط گذاشته است ،مسیری که در نهایت دود آن به چشم دانشجویان این دانشگاه خواهد رفت. رسانه های متعدد وابسته به دانشگاه آزاد این روزها به انحاء مختلف با حمله مستقیم و غیرمستقیم به نهادهای حاکمیتی در صدد پیاده سازی برخی اهداف گردانندگان پشت پرده این رسانه ها هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها دانشگاه آزاد در حال تجربه روزهای سیاسی کاری این دانشگاه در سال های حیات مرحوم هاشمی و مدیریت دکترجاسبی بر این دانشگاه است. زمانی که رسانه های وابسته به این دانشگاه به مثابه رسانه های حزبی عمل میکردند و این دانشگاه با پول پاشی در عرصه رسانه به دنبال تاثیرگذاری درساحت سیاست بود.

امروز نیزمتاسفانه دانشگاه آزاد پا در این مسیر غلط گذاشته است ،مسیری که در نهایت دود آن به چشم دانشجویان این دانشگاه خواهد رفت. رسانه های متعدد  وابسته به دانشگاه آزاد این روزها به انحاء مختلف با حمله مستقیم و غیرمستقیم به نهادهای حاکمیتی در صدد پیاده سازی برخی اهداف گردانندگان پشت پرده این رسانه ها هستند. 

فعالیت دانشگاه آزاد در برخی عرصه‌ها ازجمله در حوزه رسانه و اقتصاد این سؤال را مطرح کرده که آیا دانشجویانی که بودجه دانشگاه را تامین می‌کنند، رضایتی به فعالیت دانشگاه خارج از چارچوب آموزش دارند و آیا آنها می‌پذیرند به‌جای توسعه زیرساخت‌های علمی، دانشگاه آزاد درگیر پروژه‌های سیاسی و جناحی شود؟

به‌تازگی معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفته، ۱۹درصد بودجه دانشگاه از منابع غیرشهریه‌ای تامین می‌شود اما توضیحی نداده که این منابع چیست و چگونه تامین می‌شود یا نحوه هزینه‌کرد آن چگونه است؟

این سوالات وقتی جدی‌تر مطرح می‌شود که بدانیم به گفته قائم مقام دانشگاه آزاد، بودجه دانشگاه فقط در پنج سال از ۵۰۰۰ میلیارد تومان به ۳۳هزار میلیارد تومان رسیده است؛ بودجه‌ای عظیم که درباره ساختارهای نظارتی بر آن ابهاماتی جدی وجود دارد.

سال‌هاست که رهبر انقلاب بر ضرورت شکل‌گیری نهضت تولید علم در کشور تاکید می‌کنند اما جایگاه دانشگاه آزاد در چنین نهضتی چیست و چطور کسی در روندهای توسعه علمی کشور سراغی از این دانشگاه نمی‌گیرد؟

فعلا دانشگاه آزاد توانسته با تکیه بر سابقه گذشته خود به‌عنوان یک جزیره مستقل به فعالیتش ادامه داده و به دور از نظارت موثر، همچون حیاط خلوتی به خدمات خاص آکادمیک بپردازد اما کم نیستند صاحب‌نظرانی که می‌پرسند با روشن شدن شکست استراتژی دانشگاه آزاد برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان برخوردار، وقت آن نرسیده که این دانشگاه به چرخه توسعه علمی کشور اضافه شده و بودجه ۳۳هزار میلیاردی آن با سازوکارهای قانونی به جای هزینه شدن در فغالیت های سیاسی -رسانه ای حزبی در رشد کیفی دانشجویان در سطوح مختلف هزینه شود؟

منبع: جام‌جم

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top