تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/11/26 - 11:56
کد خبر: 496680

نحوه ی عیب یابی برد کنترل دیزل ژنراتور

نحوه ی عیب یابی برد کنترل دیزل ژنراتور

به طور کلی پیشنهاد ما برای شما در زمینه ی تعمیر برد کنترلر دیزل ژنراتور مشورت و مراجعه به یک تعمیرکار حرفه ای می باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عیب یابی کنترل دیزل ژنراتور می تواند فرآیند بسیار پیچیده ای باشد. اغلب بهتر است برای راهنمایی های بهتر دستورالعمل های سازنده ی برد کنترلر را دنبال کنید و یا با یک تکنسین حرفه ای تعمیرات مشورت کنید. با این حال در اینجا ما به شما تعدادی روش تشخیصی فوری را برای خرابی های احتمالی و عیب یابی برد کنترلر دیزل ژنراتور می گوییم تا درصورت عدم دسترسی سریع و راحت به موارد بالا کمک حال شما باشد.

  1. دفترچه ی راهنمای دیزل ژنراتور را بررسی کنید تا کاملاً مطلع شوید نحوه عملکرد و امکانات برد کنترلر چگونه و به چه صورت است.
  2. سیم کشی و اتصالات دیزل ژنراتور را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی وصل شده اند.
  3. یک بازرسی بصری از برد کنترلر دیزل ژنراتور انجام دهید. تا علائم آشکار آسیب مانند ترک خوردگی ،یا شکستگی قطعات یا اتصالات شل شده را پیدا کنید.
  4. سیستم سوخت دیزل ژنراتور از جمله مخزن سوخت، خطوط سوخت رسانی و فیلتر ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کنند و هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند.
  5. سیستم ورودی هوای دیزل ژنراتور از جمله فیلتر هوا و کانال های ورودی هوا را بررسی کنید، تا از جریان کافی هوا به سمت موتور اطمینان حاصل کنید.
  6. سیستم اگزوز دیزل ژنراتور را بازرسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که به درستی کار می کند و هیچ مشکلی ندارد.
  7. اگر پس از انجام این بررسی ها، دیزل ژنراتور همچنان به درستی کار نمی کند. ممکن است لازم باشد ماژول های کنترل را جدا کرده و با استفاده از تجهیزات تخصصی آن ها را آزمایش کنید. این یک فرآیند پیچیده است که تنها یک تکنسین ماهر می تواند آن را انجام دهد.

به طور کلی پیشهاد ما برای شما در زمینه ی تعمیر برد کنترلر دیزل ژنراتور مشورت و مراجعه به یک تعمیرکار حرفه ای می باشد.

نحوه ی تعویض برد کنترلر دیزل ژنراتور :

تعویض برد کنترلر دیزل ژنراتور ممکن است حتی از تشخیص عیب آن نیز دشوارتر باشد و حتما باید توسط یک شخص متخصص انجام شود. شما به عنوان اپراتور دیزل ژنراتور تنها می توانید با مراجعه به دفترچه ی راهنمای دیزل ژنراتور اقدام به عیب یابی اولیه برد کنترلر موتور خود کنید و اگر دفترچه ی راهنما نیز اطلاعات مفیدی در اختیار شما نگذاشت، می توانید با فروشنده ی دیزل ژنراتور  تماس گرفته و از او کمک بخواهید. در نهایت اگر برد کنترلر دیزل ژنراتور شما معیوب است آن را تعویض کنید. برای انجام اینکار اگر تخصص لازم را دارید می توانید مراحل زیر را طی کنید:

  1. لطفا در ابتدا منبع تغذیه را قطع کنید تا مطمئن شوید کار روی دیزل ژنراتور ایمن است
  2. برای دستیابی به برد کنترلر دیزل ژنراتور ابتدا اتصالات را از تابلو برق دیزل ژنراتور را جدا کنید. در این مرحله شما نیاز به تعدادی ابزار مانند پیچ گوشتی دارید.
  3. ماژول معیوب را بیابید و هر سیم یا کابل متصل به آن را با دقت جدا کنید.
  4. پیچ ها یا پیچ های نصب را که برد کنترلر دیزل ژنراتور را درجای خود نگه میدارند، بردارید و برد کنترل را با احتیاط از دیزل ژنراتور جدا کنید.
  5. برد کنترل جدید را دقیقاً در محل قبلی خود نصب کنید و مطمئن شوید که آن را با پیچ و مهره در جای خود محکم کرده اید.
  6. هر سیم یا کابلی که از ماژول کنترل قدیمی جدا شده را مجددا در محل صحیح خود وصل کنید.
  7. درپوش کنترل پنل دیزل ژنراتور را تعویض کنید و منبع برق را دوباره به ژنراتور وصل کنید.
  8. دیزل ژنراتور را تست کنید تا مطمئن شوید با برد کنترلر جدید به درستی کار میکند.

دقت داشته باشید که در هنگام خرید ماژول کنترل برای دیزل ژنراتور خود باید مدل و برند موتور و برد کنترلر و همچنین ژنراتور خود را به فروشنده اعلام کنید تا مناسب بودن برد کنترل درخواستی شما برای موتورتان به دقت بررسی شود.

دانلود کاتالوگ فارسی برد کنترلر دیپسی 4520 (DSE4520)

برد کنترلر دیپسی مدل DSE4520 به گونه ای طراحی شده است که که این امکان را فراهم می سازد هم به صورت دستی (Manual) و هم به صورت اتوماتیک (ATS) بین برق شهر و ژنراتور سوئیچ کند. با استفاده از نمایشگر برد کنترلر دیپسی 4520 اپراتور دستگاه می تواند پارامتر های عملکردی و خطاها دستگاه را مشاهده کند که در عیب یابی دیزل ژنراتور بسیار کارآمد است.

نحوه ی عیب یابی برد کنترل دیزل ژنراتور

جهت ارتباط کنترلر دیپسی 4520 با کامپیوتر یه پورت USB در نظر گرفته شده است که با نصب برنامه DSE PC Configuration این امکان را فراهم می سازد که از طریق این درگاه ارتباطی بتوانید علاوه مانیتورینگ آنلاین دستگاه و ارسال دستورات کنترلی، بتوانید پارامتر های گسترده ای را تنظیم نمایید. سیم رابط استفاده شده جهت ارتباط بین کنترلر دیپسی 4520 و کامپیوتر (سیستم عامل) از نوع یک سر USB_A و سر دیگر USB_B می باشد. در این حالت طول سیم رابط نمی تواند بیشتر از 10 متر باشد.

نحوه ی عیب یابی برد کنترل دیزل ژنراتور

همچنین برد کنترلر دیپسی 4520 قابلیت ارتباط با سیستم ECU را از طریق CAN فراهم می سازد که می تواند اطلاعات بسیار کار آمدی از عملکرد و پارامتر های موتور در اختیار اپراتور قرار دهد و به هنگام سرویس نگهداری دیزل ژنراتور و یا عیب یابی بسیار می تواند کار آمد باشد.

از جمله موارد مهم که از طریق کنترلر توسط اپراتور می بایست چک شود و محدوده هشدار برای آن تنظیم کنند مربوط به سنسور دمای آب و سنسور فشار روغن می باشد. جدول و زمان بندی مربوط سرویس نگهداری و یا تعویض روغن را می توان در کنترلر تنظیم کرد تا در زمان مشخص با چراغ LED و هشدار صدا اپراتور را مطلع سازد.

به هنگام دریافت خطا یک بیزر (Buzzer) داخلی در نظر گرفته شده است که با به صدا در آمدن اپراتور را متوجه مشکلی خواهد کرد، شاید این ابزار پیش فرض هشدار دهنده چندان کارآمد نباشد با توجه به اینکه توان بالایی در تولید صدا و آشکار سازی خطا ندارد. به همین جهت یک خروجی کمکی جهت اتصال به ادوات هشدار دهنده مختلف در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن می توانید هشدار را به یک لامپ و یا آژیر قوی تر متصل کنید. همچنین یک ورودی آلارم برای قطع هشدار تعبیه شده است که می توان آن را به یک کلید سبز متصل کرد که توسط اپراتور استفاده می شود.

توجه : تنظیمات مربوط به ورودی و خروجی آلارم فقط از طریق برنامه DSE PC Configuration قابل برنامه ریزی است.

کاتالوگ برد کنترلر دیپسی 4520 دیزل ژنراتور می بایست با دقت توسط اپراتور خوانده شود تا از امکانات آن کاملاً مطلع شود و بتواند بهترین کاربری را از دستگاه دریافت کند و همچنین به هنگام عیب یابی با تسلط کامل بر نحوه عملکرد کنترلر دیزل ژنراتور بتواند به خوبی عمل کند. کاتالوگ فارسی برد کنترلر دیپسی 4520 از طریق سایت شرکت پایور دیزل آسیا قابل دانلود می باشد.

دکمه Stop/Reset در برد کنترلر دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور را در حالت توقف قرار می دهد. به طور مثال اگر دیزل ژنراتور در حال کار باشد با زدن این دکمه دستگاه خاموش می شود به عبارتی می توان عملکرد آن را مانند دکمه Emergency Stop قرار داد که در وضعیت اضطرار آن را فشار می دهید تا دستگاه به حالت توقف فعالیت درآید. همچنین با فشردن این دکمه می توانید وضعیت آلارم های نمایش داده شده روی کنترلر را پاک کنید (البته نه دائمی) به صورت موقتی خطا ها پاک می شوند و اگر آن ها را رفع نکرده باشید مججد آلارم خواهد داد.

دکمه Auto Mode در برد کنترلر دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور را در حالت نظارت خودکار قرار می دهد. به این صورت که با قطع برق شهر، کنترلر تشخیص خواهد داد و با فرمان استارت موتور و قرار گرفتن دیزل ژنراتور در شرایط زیر بار، کلید کنتاکتور را تغییر وضعیت می دهد تا برق از مسیر دیزل ژنراتور تأمین شود. همین فرایند برای حالت وصل برق شهر صورت می پذیرد و با برگشت برق شهر، بلافاصله فرمان تغییر وضعیت کنتاکتور و خاموش شدن دیزل ژنراتور صادر می شود.

همچنین کاربری دیگر این دکمه جهت اجرای زمانبندی خاموش و روشن شدن دیزل ژنراتور از برنامه از پیش تعیین شده می باشد که از طریق برنامه کنترلر دیزل ژنراتور دیپسی و کامپیوتر امکان پذیر می باشد.

دکمه Manual/ Start Mode در برد کنترلر دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور را به حالت استارت بدون بار می برد. اگر برق شهر وصل باشد و دکمه را فشار دهید دیزل ژنراتور روشن می شود ولی زیر بار نمی رود معمولاً از این دکمه در شرایط برق شهر وصل برای تست دیزل ژنراتور استفاده می شود.

اماما در صورتی که برق شهر قطع باشد با زدن دکمه ضمن روشن شدن دیزل ژنراتور بعد از رسیدن به ولتاژ و فرکانس مناسب زیر بار می رود و برق را تأمین می کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
سعید هاشمی
1402/11/26 - 17:05

بسیار مفید و عالی بود ممنون از شما
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top