تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/11/26 - 13:39
کد خبر: 496698

برای شستن فرش در منزل می‌توان از چه موادی استفاده کرد؟

برای شستن فرش در منزل می‌توان از چه موادی استفاده کرد؟

شما هم می‌توانید خودتان در منزل با استفاده از روش‌های مختلفی که وجود دارد فرش‌هایتان را شستشو داده و یا از خدمات مرکز قالیشویی معتبر شهر خود استفاده کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از مهمترین بخش‌های دکوراسیون منزل ما ایرانی‌ها فرش‌ها هستند که استفاده از آنها جذابیت و زیبایی محیط را دوچندان می‌کند. به همین دلیل نظافت و شستشوی آن‌ها و تمیز نگه داشتنشان اهمیت زیادی دارد و حتماً باید به فکر آن باشید. شما هم می‌توانید خودتان در منزل با استفاده از روش‌های مختلفی که وجود دارد فرش‌هایتان را شستشو داده و یا از خدمات مرکز قالیشویی معتبر شهر خود استفاده کنید.

برای مثال اگر در شهر قدس ساکن هستید می‌توانید با سرچ ساده‌ای در فضای وب، لیستی از معتبرترین مراکز قالیشویی شهر قدس را در اختیار داشته و به انتخاب از خدمات یکی از مراکز موجود استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم بهترین مواد شستشوی فرش را در منزل برایتان بیان کنیم، با ما همراه باشید.

بهترین مواد شوینده چه ویژگی دارند؟

اگر در شهر بابل ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات قالیشویی بابل را دارید می‌توانید با کمی پرس و جو، معتبرترین مرکز قالیشویی اسلامشهر را انتخاب کرده و از خدمات آنان استفاده کنید.

در ادامه باید بیان کنیم انواع مختلفی از مواد شوینده وجود دارد که می‌توانید از هرکدام برای شستن فرش خود استفاده کنید، اما برای انتخاب ماده شوینده مناسب، بهتر است ابتدا با ویژگی‌های یک ماده شوینده خوب آشنا شده و سپس با توجه به نوع الیاف فرش خود بهترین نوع شوینده را انتخاب کنید، چراکه با آگاهی از این ویژگی‌ها و انتخاب ماده شوینده مناسب، از آسیب‌ به فرش خود جلوگیری و سلامت فرش شما نیز کامل حفظ می‌شود. نمونه‌هایی از این ویژگی‌ها عبارتند از :

  • داشتن قیمت مناسب
  • عدم ایجاد آسیب به فرش و پوسیدگی آن
  • داشتن رایحه و بوی خوب و مطبوع
  • عدم ایجاد آلرژی و حساسیت در افراد
  • عدم آسیب به بافت فرش
  • قابل استفاده بودن در مراکز قالیشویی پیشرفته
  • قابل استفاده برای شستن فرش به روش سنتی و مکانیزه
  •  امکان آبکشی راحت و آسان
  • اسیدی و قلیایی نبودن آن‌ها( بهترین نوع مواد شوینده، شوینده ای است که PH خنثی داشته باشد)
  •  داشتن قابلیت نرم کنندگی  و از بین بردن الکتریسیته‌ای که به علت استفاده از برس بر روی فرش ایجاد شده است.

بهترین و رایج‌ترین مواد شوینده فرش کدام‌اند؟

برای شستن فرش در منزل می‌توان از چه موادی استفاده کرد؟

مواد شوینده بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آنها برای شستن فرش خود بهره گیرید اما در این قسمت از مقاله قصد داریم رایج‌ترین و بهترین مواد شوینده‌ای که می‌توانید برای شستن فرش خود از آنها استفاده کنید را برای شما بیان کنیم.

شامپو فرش

امروز بسیاری از افراد برای شستن فرش خود در منزل شامپو فرش‌ها استفاده می‌کنند. در واقع می‌توانیم بیان کنیم شامپو فرش‌ها از جمله موادی هستند که به طور تخصصی برای شستشوی فرش تولید شده‌اند. به همین دلیل بسیار برای شستشوی فرش مناسب هستند، چراکه این نوع شوینده‌ها قدرت اسیدی مناسبی داشته به همین دلیل می‌توانید اطمینان حاصل کنید که به هنگام استفاده نمی‌شود همچنین شما می‌توانید برای شستن فرش‌های دستباف خود نیز از آنها استفاده کنید. اگر حوصله شستن فرش در منزل را ندارید و می‌خواهید شستن فرش خود را به دست مراکز قالیشویی بسپارید از کیفیت کار آنان مطمئن شده و سپس خدمات آنان استفاده کنید. برای مثال اگر در آمل ساکن هستید و قصد استفاده از مراکز قالیشویی آمل را دارید می‌توانید با سرچ ساده‌ای در فضای وب لیستی از مراکز قالیشویی معتبر در آمل را در دست داشته و با سر زدن به وب سایت آنان و مطالعه نظرات کاربران  از نحوه کار آنان مطلع شوید مطلع شوید.

پودر مخصوص قالیشویی

پودرهای در بازار وجود دارد که مخصوص شستشوی فرش هستند می‌توانید از آن‌ها برای شستشوی انواع فرش‌های خود استفاده کنید این نوع پودرها فرمولاسیون ویژه‌ای دارند همین دلیل می‌توانند به راحتی تمامی آلودگی‌های فرش شما را از بین ببرند و آن را بسیار تمیز و براق کنند. این شوینده‌ها دارای ترکیباتی مانند کلر هستند که به همین دلیل خاصیت پاک کنندگی بالایی دارند و بسیار کاربردی هستند.

پودر لباسشویی

از رایج‌ترین مواد شستشوی فرش‌ها پودر لباسشویی است که برای شستشوی فرش به روش سنتی کاربرد زیادی دارد از آن بسیار استفاده می‌شود. درواقع پودر‌ها لباسشویی دارای قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی هستند و می‌توانند فرش شما را از انواع آلودگی‌ها پاک کنند. البته بهتر است برای شستن فرش های دستباف خود از این نوع ماده شوینده استفاده نکنید. درواقع این نوع ماده شوینده برای شستن فرش های ماشینی‌با الیاف مصنوعی کارایی بیشتری دارد.

برای شستن فرش در منزل می‌توان از چه موادی استفاده کرد؟

شوینده‌های خانگی

علاوه بر تمامی مواد شوینده‌ای که برای شما بیان کردیم، شما می‌توانید از دیگر مواد شوینده نیز استفاده کنید، این نوع مواد شوینده، خانگی هستند مانند پودر صابون یا حتی مایع ظرفشویی و دیگر موارد که هرکدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند پس ممکن است برای هر نوع الیاف فرش که استفاده می‌شوند اثرات متفاوتی بر جای بگذارند. به همین علت بهتر است نه تنها برای این نوع از مواد شوینده بلکه برای دیگر مواد شوینده که نام بردیم  روی فرش خود تست انجام دهید تا اگر با نوع الیاف فرش شما همخوانی نداشت قبل از شروع فرایند شست و شو متوجه شوید و ماده شوینده را تعویض کنید. لازم به ذکر است برای تست ماده شوینده روی فرش خود حتما آن را در نقطه‌ی گوشه‌ای فرش تست کنید اگر دچار تغییر رنگ نشد در اینصورت می‌توانید عملیات شست و شو را آغاز کنید.

جمع بندی نهایی

همانطور که در ابتدا نیز بیان کردیم شما می‌توانید از مواد شوینده‌ی مختلفی برای شستن فرش‌های خود استفاده کنید که تک به تک مواد شوینده‌ای که وجود دارند دارای ویژگی‌های و قابلیت‌های منحصر به فرد هستند پس در میان تمامی شوینده های که وجود دارند شما باید آن ماده شوینده ای را انتخاب کنید که با الیاف فرش شما همخوانی داشته و به آن آسیب وارد نکند علاوه بر این ماده شوینده مورد انتخاب شما باید دارای قدرت پاک کنندگی بالایی باشد تا بتواند میزان زیادی از آلودگی‌های فرش شما را از بین ببرد. در آخر امیدواریم تمام آنچه در این مقاله برای شما بیان کردیم براش شما مفید بوده و از آن استفاده لازم را کرده باشید

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیرانوند به بازی پرسپولیس رسید
کاریکاتور| خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه +عکس
کاریکاتور| گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
مستمری والدین شهدا افزایش یافت
آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب
محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
حسینی: لزوم تبیین ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان
برگزاری اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم +اسامی اعضا
رستمی: ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
۵ تکنیک [تست شده] برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی
سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟
معلم‌های سلبریتی که نمی‌شناسید! +فیلم
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top