تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/11/26 - 13:50
کد خبر: 496701

استفاده بیش از ۴۰میلیون نفر از پیام‌رسان‌های داخلی

استفاده بیش از ۴۰میلیون نفر از پیام‌رسان‌های داخلی

زارع پور گفت: بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور از پلتفرم داخلی استفاده می کنند و این با کار شبانه روزی جوانان متخصص و نخبه داخل کشور اتفاق افتاد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار شهرستان آمل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه تلاشمان این است که این طرح در کل استان مازندران تا سال ۱۴۰۳ همزمان با هفته دولت افتتاح شود و اگر نشد تا یکسال آینده به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه طرح فیبرنوری به صورت ریشه‌ای مسئله‌ی اینترنت در کل کشور را حل خواهد کرد، افزود: این طرح زیرساختی برای چند دهه آینده کشور است، بنابرین سرعت اینترنت را تا ۱۰۰ برابر افزایش خواهد داد.

زارع پور همچنین ضمن بیان این مطلب که همین اکنون مشترکین در هشت شهر استان که از این طرح راه اندازی شده بهره مند می‌شوند و با سرعت هزار مگابایت در ثانیه می‌توانند از سرعت اینترنت استفاده کنند، افزود: این در حالی است که سرعت اینترنت در خطه در گذشته ۱۰ مگابایت بوده است.

وی با بیان اینکه، وظیفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم کردن زیرساخت‌ها است، گفت: طرح‌های زیرساختی و ارتباطات ثابت کشور از ۱۰ سال گذشته تاکنون کارنامه خوبی ندارد و در بین کشورهای جهان در رده ۱۵۰ قرار داریم.

زارع پور با بیان اینکه طرح‌های فیبر نوری می‌تواند بسیاری از مشکلات زیرساختی کشور را حل کند، اظهار داشت: بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور از پلت فرم داخلی استفاده می‌کنند و این با کار شبانه روزی جوانان متخصص و نخبه داخل کشور اتفاق افتاد و وزارت ارتباطات نیز حمایت‌های بی‌سابقه‌ای را انجام داده است و هم اکنون بخش زیادی از کسب و کارها در این حوزه در حال انجام هستند.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها تا دهه‌های آینده نیاز به هیچ زیرساخت جدیدی نخواهد داشت، اضافه کرد: بر روی همین فیبر نوری در آینده می‌شود سرعت میلیون برابری اینترنت را نسبت به وضع موجود ارائه داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که هم اکنون فیبر نوری در کشور ۳۰ درصد پیشرفت داشته که ۶ میلیون خانوار تحت پوشش هستند و امروز سه شهر مازندران نیز این نعمت برخوردار خواهند شد و سایر شهرها نیز تا سال آینده بهره مند می‌شوند.

زارع پور ادامه داد: هدیه دولت سیزدهم به مردم ماندگار خواهد بود و تا دهه‌های آینده به دلیل اینکه کار بزرگ در این دولت انجام شده است و در ذهن‌ها باقی خواهد ماند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز پنجشنبه به مازندران سفر کرد و حضور در گلزار شهدا و آیین بازدید از طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها شهرستان آمل از برنامه‌های وی بود.

بهره برداری از طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها و افتتاح سایت‌های روستایی و ۵ G ایرانسل (شهرستان بابل)، آیین بازدید از طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها (شهرستان ساری - خیابان معلم)، جلسه شورای اداری استان و افتتاح طرح فیبر نوری شهرستان نکا به صورت وبیناری از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر ارتباطات به مازندران است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top