تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/11/30 - 22:32
کد خبر: 497009

سخنگوی وزارت خارجه در نمایشگاه رسانه‌های ایران: نمایشگاه رسانه‌های ایران میدان نمایش توان‌مندی رسانه‌هاست

سخنگوی وزارت خارجه در نمایشگاه رسانه‌های ایران: نمایشگاه رسانه‌های ایران میدان نمایش توان‌مندی رسانه‌هاست

بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، که از دیروز (یک‌شنبه، ۲۹ بهمن) آغاز شده، تا چهارشنبه، دوم اسفند در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد بود

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن بازدید از بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی این نمایشگاه، دربارۀ اهمیت برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: از همکاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می‌کنم. هم‌چنین از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران در معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که همت کردند و پس از شش‌سال وقفه این نمایشگاه را مجدد برگزار کردند.

وی افزود: اهمیت حوزۀ رسانه و مطبوعات امروز بر کسی پوشیده نیست، نقشی که رسانه‌ها در تحولات جهان ایفا می‌کنند امروز بیش از هر زمان دیگری برجسته است و عنصر رسانه در خبررسانی به‌موقع در جهت‌دهی به افکار عمومی و در اطلاع‌رسانی و تبیین عقاید و نقش روایتگری و تأثیر آن در ایجاد تحولات بین‌المللی و هدایت آنها بر همگان آشکار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران همواره در معرض هجوم رسانه‌ای نظام سلطه بین‌المللی و رسانه‌های وابسته به امپراتوری رسانه‌ای غرب بودیم، تلاش آن‌ها برای روایت‌ مجعول از واقعیات جمهوری اسلامی در عرصۀ بین‌المللی تلاشی وافر و تمام‌عیار بوده است.

کنعانی ادامه داد: تلاش این رسانه‌ها برای ایجاد اختلاف و دوگانگی میان جامعۀ ایران و ایجاد فاصله میان ملت و نظام هم‌چنین دولت و ملت تلاش آشکاری بوده تلاش می‌کردند تا حقایق را وارونه‌نمایی کنند. این یک واقعیت است که بخش مهمی از جنگ موجود در عرصۀ رقابت‌های ژئوپلیتیکی امروز در حوزۀ جنگ رسانه و جنگ روایت‌ها تعریف می‌شود. از این این منظر ما به‌عنوان جمهوری اسلامی با درک اهمیت نقش رسانه‌ها در معادلات بین‌المللی باید تلاش بکنیم رسانه‌های ما از حوزۀ حرفه‌ای و توانایی‌های تکنیکی و فنی روزبه‌روز ارتقا دهیم.

وی گفت: رسانه‌های ما باید بتوانند در حوزۀ روایت‌گری قوی و صحیح جایگاه خود را در منطقه و نظام بین‌المللی پیدا کنیم و در عرصه‌ای که رسانه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در تحولات بین‌المللی و در نظم جهانی و معادلات فرهنگی و اجتماعی دنیا دارند طبیعتاً لازم هست رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران در حجم و مقیاس اهمیت رسانه خود را ارتقا دهند و بتوانند نقش تعیین‌کنندۀ خودشان را در این عرصه پرتلاطم ایفا بکنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: از حیث اهمیت رسانه‌ها در معادلات بین‌المللی باید گفت برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران به‌عنوان یک میدان که رسانه‌ها توانایی‌های خود را عرضه می‌کنند. هم‌چنین نسبت به توانایی‌های یک‌دیگر آگاه می‌شوند. این نمایشگاه عرصۀ بسیار خوبی‌ست و ما ازاین‌گونه نمایشگاه‌ها استقبال می‌کنیم و مجدد از دوستان‌مان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنم.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، که از دیروز (یک‌شنبه، ٢٩ بهمن) آغاز شده، تا چهارشنبه، دوم اسفند در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top