تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/01 - 23:12
کد خبر: 497066

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: آگهی نهایی انتخاباتی از فردا بوسیله فرمانداری‌ها اعلام می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: آگهی نهایی انتخاباتی از فردا بوسیله فرمانداری‌ها اعلام می‌شود

اسلامی در رابطه با تعرفه‌های انتخاباتی نیز گفت: تعرفه‌ای موجود در شعب اخذ رای یک تعرفه یکپاچه است که تعرفه قسمت بالا برای مجلس شورای اسلامی و تعرفه پایین برای مجلس خبرگان رهبری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از دانشجو، محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نشست خبری انتخابات، دانشگاه و مشارکت که امروز در این دانشگاه برگزار شد در خصوص آخرین اخبار انتخاباتی گفت: دیشب از ناحیه شورای نگهبان آخرین فهرست تایید صلاحیت شدگان را دریافت کردیم که به همین واسطه آگهی نهایی انتخاباتی از فردا بوسیله فرمانداری‌ها اعلام می‌شود. همچنین تا ساعت ۸ صبح دهم اسفند یعنی ۲۴ ساعت قبل از انتخابات امکان تبلیغات نامزد‌ها وجود دارد.

وی در خصوص شعب اخذ رای خاطرنشان کرد: چیزی حدود ۵۹ هزار شعبه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری وجود دارد که ۳۵ هزار شعبه شهری و ۲۴ هزار روستایی که ۴۴ هزار شعبه ثابت و ۱۵ هزار شعبه به صورت سیار وجود دارد. همچنین شعب سیار در پارک‌ها و بوستان‌ها و مراکز عمومی در خدمت مردم خواهند بود.

اسلامی با توجه به اعلام رسمی ثبت احوال، جمع رای دهندگان و واجدین شرایط را ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند که این آمار واجدین شرایط داخل کشور را محسوب می‌شوند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: در رابطه با آمار تایید صلاحیت شدگان ۴۹ هزار در پیش ثبت نام شرکت کردند که ۳۸ هزار نفر واجد شرایط برای ادامه روند انتخابات بودند که ۲۵ هزار نفر آن‌ها ثبت نام نهایی کردند و با توجه به عدم احراز صلاحیت برخی افراد و همچنین انصراف برخی دیگر ۱۵ هزار نفر از این جمع تایید صلاحیت شدند که ۲۰ درصد نامزد‌های نهایی را فرهنگیان ودانشگاهیان تشکیل دادند.

اسلامی در رابطه با تعرفه‌های انتخاباتی نیز گفت: تعرفه‌ای موجود در شعب اخذ رای یک تعرفه یکپاچه است که تعرفه قسمت بالا برای مجلس شورای اسلامی و تعرفه پایین برای مجلس خبرگان رهبری است.

وی افزود: به علت تسهیل روند انتخابات دو تعرفه مجلس و خبرگان در یک برگه است و همچنین دو صندوق با درب‌های قرمز برای مجلس شورای اسلامی و آبی برای مجلس خبرگان رهبری مد نظر قرار گرفته است.

اسلامی در رابطه با برگزاری انتخابات الکترونیک با اشاره به اینکه ۴ حوزه انتخابیه آبادان، ملایر، رشت و قم به صورت الکترونیکی است خاطرنشان کرد: هر شعبه ۵ صندوق الکترونیکی دارند و کاملا الکترونیکی است.

وی گفت: این برگزاری انتخابات الکترونیکی آزمایشی است تا بتوانیم در ادوار آینده همه انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

اسلامی در در پایان سخنان خود در مورد شفافیت هزینه‌های انتخاباتی گفت: از همه نامزد‌ها شماره حساب اخذ شدت است که تمامی هزینه تبلیغات باید در سامانه که در این رابطه تعریف شده است ثبت شود.

** امکان حضور و تبلیغ کاندیدا‌های انتخابات مجلس براساس قوانین دانشگاه‌ها

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه قوانین وضع شده برای حضور و تبلیغات کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در دانشگاه‌ها چیست و دارای چه چارچوب و یا خطوط قرمزی می‌شود، گفت: در مورد دستورالعمل تبلیغات در انتخابات به همه نامزد‌ها این دستورالعمل مجاز و غیرمجاز به کاندیدا‌ها ابلاغ شده و در دو عرصه حقیقی و مجازی ان را تشریح کرده ایم. اما در خصوص تبلیغات کاندیدا‌ها در محیط دانشگاهی، چون این محیط از یک نظام آموزشی و فرهنگی برخوردار است این مجموعه دارای آیین نامه‌های خاص خود است.

اسلامی درباره آیین نامه تبیلغات کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در دانشگاه‌ها نیز خاطرنشان کرد: فعالیت کاندیدا‌ها بر مبنای فعالیت تشکل‌ها و آیین نامه‌های آنان در محیط دانشگاه‌ها خواهد بود و می‌توانند فضای تبلیغاتی خود را داشته باشند، اما نکته‌ای که باید در این بین به آن اشاره کنم آن است که ما از دانشگاه‌ها خواسته ایم که بیشتر تامین عرصه مشارکت در انتخابات را برعهده گیرند و براساس ماده ۷۴ کلیه دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند که سالن‌ها امکانات و ظرفیت‌های خود را در اختیار کاندید‌ها قرار دهند.

وی ادامه داد: ما از دانشگاه‌ها درخواست کردیم که تشکل‌های دانشجویی که می‌توانند فضای تبیین را شکل دهند براساس قوانین موجود در دانشگاه افراد با طیف‌های مختلف را برای مناظرات و تبلیغات به دانشگاه‌ها دعوت کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top