تاریخ انتشار: جمعه 1402/12/04 - 11:04
کد خبر: 497199

هنگام خرید کانتینر دست دوم به چه نکته‌هایی دقت کنیم؟

هنگام خرید کانتینر دست دوم به چه نکته‌هایی دقت کنیم؟

مروزه با توجه به حجم بالایی از کالاها که توسط کانتینرها حمل می‌شود، هیچ کسی در این موضوع شک ندارد که سیستم حمل‌ونقل جهانی بدون کانتینرها هرگز نمی‌تواند ادامه دهد. در واقع، به دلیل مزیت‌های زیادی که کانتینرها برای حمل هر گونه کالایی دارند، آن‌ها را هرگز نمی‌توان به این زودی‌ها از سیستم حمل‌ونقل امروزی کنار گذاشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه با توجه به حجم بالایی از کالاها که توسط کانتینرها حمل می‌شود، هیچ کسی در این موضوع شک ندارد که سیستم حمل‌ونقل جهانی بدون کانتینرها هرگز نمی‌تواند ادامه دهد. در واقع، به دلیل مزیت‌های زیادی که کانتینرها برای حمل هر گونه کالایی دارند، آن‌ها را هرگز نمی‌توان به این زودی‌ها از سیستم حمل‌ونقل امروزی کنار گذاشت. برای همین، شما در هر جایگاهی که باشید، حتماً باید از کانتینر برای حمل کالای خود استفاده کنید و این جا است که خرید یک کانتینر مناسب برای هر شرکتی مهم می‌شود. چه نکته‌هایی را باید هنگام خرید یک کانتینر نو یا کارکرده (دست دوم) بدانیم و رعایت کنیم؟

آن چیزی که باید بیشتر از همه برای ما مهم باشد، این است که چه کانتینری را انتخاب کنیم که برای حمل کالاهای ما مناسب باشد؟! بعد، باید به این فکر کنیم که هنگام خرید کانتینر دست دوم (کارکرده) چه نکته‌هایی را باید رعایت کنیم و باید چه چیزهایی را در نظر بگیریم؟! بعد، باید بر سر قیمت خرید کانتینر تمرکز کنیم و تا جایی که امکان دارد، هزینه‌های خرید را کم کنیم. یعنی چطور یک کانتینر دست دوم ارزان را بخریم؟

هر کدام از این موردهایی که گفتیم، در واقع، یک مرحله از خرید یک کانتینر کارکرده است که برای خرید باید در نظر داشته باشیم. بنابراین، نمی‌توان یکی از آن‌ها را نادیده گرفت. برای مثال، نمی‌توان بهترین کانتینر دست دوم را پیدا کنیم، ولی به قیمت کانتینر هیچ توجهی نداشته باشیم؛ چون بالاخره هر چیزی به هزینه ختم می‌شود که باید آن را کاهش داد.

هنگام خرید کانتینر دست دوم باید به چه نکته‌هایی توجه کنیم؟

اولین پرسش که شما باید از خودتان بپرسید، این است که چه نوع کانتینری برای حمل کالاهای شما مناسب است. برای نمونه، اگر کالاهای شما نیاز به سرما دارد (مواد غذایی، دارویی، و...) شما باید به دنبال یک کانتینر یخچالی باشید تا کالاهای شما در طول مسیر فاسد نشود! یا اگر شما می‌خواهید دستگاهی را حمل کنید که دارای ارتفاع بیشتر از نرمال است، باید از یک کانتینر روباز (اپن تاپ) استفاده کنید. اما آن چیزی که ما در ادامه بیان می‌کنیم، بیشتر برای خرید یک کانتینر استاندارد دست دوم (20 و 40 فوت) خوب است.

برای خرید یک کانتینر استاندارد دست دوم حتماً باید به صورت حضوری از آن بازدید کنید و پیشنهاد می‌کنیم که به روش زیر عمل کنید:

(۱) بررسی سلامت ظاهری

ابتدا کانتینر را از نظر سلامت ظاهری ببینید و به صورت چشمی، میزان ضربه‌های وارد شده به کانتینر را بررسی کنید.

(۲) بررسی درب‌ها و لولاها

سپس، از بیرون و از داخل کانتینر، درب‌ها را ببندید و باز کنید تا از سالم بودن درب‌ها و لولاها مطمئن شوید.

(3) بررسی نفوذپذیری آب

سپس، به درون کانتینر بروید و درب‌ها را ببندید. زمانی که روز باشد، در زیر نور آفتاب می‌توانید بفهمید که آیا کانتینر سوراخ دارد یا نه تا از عدم نفوذ آب مطمئن شوید.

(۴) بررسی سال ساخت

سال ساخت و تولید کانتینر را بررسی کنید. این طور می‌فهمید که چند سال عمر کرده است و تا چند سال دیگر می‌توان روی آن حساب کرد. نکته‌ی دیگر، این است که شما باید بر اساس نوع بار کانتینر خود را انتخاب کنید. اگر بار شما، حجم بالا و وزن کمی دارد، کانتینری با سال ساخت پایین‌تر مناسب است؛ ولی اگر وزن بار شما زیاد است، باید از کانتینرهای با سال ساخت نزدیک‌تر استفاده شود.

(۵) بررسی برگ سبز کانتینر

باید برگ سبز کانتینر استاندارد و مجوزهای آن از مراجع قانونی بررسی کنید تا برای حمل کالا دچار مشکل نشوید.

هنگام خرید کانتینر دست دوم به چه نکته‌هایی دقت کنیم؟

عوامل اثرگذار بر قیمت خرید کانتینر استاندارد دست دوم

همه‌ی این‌ها موردهایی هستند که نباید نادیده گرفت. البته مورد دیگری که هنگام خرید یک کانتینر دست دوم باید در نظر گرفت، قیمت آن کانتینر است. مانند هر کالای دیگر، برای خرید کانتینر استاندارد (کانتینر کالای خشک) هم نمی‌توان یک قیمت واحد را اعلام کرد؛ چون با توجه به شرایط هر کانتینر، قیمت آن هم متفاوت خواهد بود. عوامل و پارامترهای گوناگونی هستند که روی قیمت کانتینر استاندارد اثرگذار هستند. مانند سال تولید، شرکت تولیدکننده، و…

مورد دیگری که روی قیمت کانتینرها تاثیر دارد، قیمت ارز است؛ چون معمولاً کانتینرها به قیمت دلار یا دیگر ارزهای جهانی خرید و فروش می‌شوند. ابعاد کانتینرها هم در قیمت آن‌ها اثرگذار است. مثلاً قیمت کانتینر ۲۰ فوت نسبت قیمت کانتینر ۴۰ فوت کمتر است و دلیل آن، ابعاد کمتر و اندازه‌ی کوچک‌تر آن است.

تازه یا کارکرده بودن کانتینر هم روی قیمت آن تایر می‌گذارد. اگر به دنبال یک خرید ارزان‌تر هستید، باید از کانتینر دست دوم استفاده کنید. قیمت کانتینر 20 فوت دست دوم نسبت به کانتینر 20 فوت نو بسیار کم‌تر است؛ البته اگر کانتینر از نظر ظاهری، سالم باشد و کارایی لازم برای حمل‌ونقل را داشته باشد.

در کل، عوامل زیر روی قیمت کانتینر دست دوم اثرگذار هستند:

  • سلامت کانتینر
  • ابعاد و اندازه
  • شرکت تولیدکننده
  • سال ساخت
  • سالم و تمیز بودن
  • پوسیده نشدن کفی کانتینر
  • نبود سوراخ و روزنه در سقف کانتینر

· و…

بنابراین، اگر همه‌ی فاکتورها یکسان باشند، یک کانتینر 40 فوت ارتفاع بلند قیمت بیشتری نسبت به یکی کانتینر ۴۰ فوت استاندارد دارد. همچنین، کانتینرهای که اصطلاحاً فاکتور یا مجوز ترخیص دارند، قیمت و اعتبار بیشتری هم در بازار دارند.

همه این موردها را که گفته شد باید هنگام خرید یک کانتینر دست دوم در نظر گرفت؛ چون هر کدام از آن‌ها روی قیمت کانتینر دست دوم تاثیرگذار هستند (مثلاً قیمت کانتینر 40 فوت دست دوم). بنابراین، خرید یک کانتینر کارکرده یا نو، یک کار تخصصی است که باید در آن زمینه تجربه داشته باشید و برای آن وقت بگذارید. برای همین، پیشنهاد می‌کنیم که اگر تجربه‌ی کافی و وقت کافی را برای این کار ندارید، حتماً این کار را به یک کارشناس بسپارید. ما در شرکت «سالیان کانتینر» می‌توانیم این کار را به بهترین حالت برای شما انجام بدهیم.

شما با شرکت «سالیان کانتینر» می‌توانید انواع کانتینرها را با قیمت مناسب تهیه کنید و آن را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید. این شرکت دارای چهار شعبه‌ی مهم در استان‌های تهران، اصفهان، مشهد و بندرعباس است و می‌تواند خدمات خود را در سراسر ایران ارائه کند. فقط کافی است که با کارشناس‌های شرکت تماس بگیرید و از آن‌ها به‌صورت رایگان مشورت بگیرید.

همچنین، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر از انواع کانتینرهای قابل ارائه، نشانی شرکت، شماره‌های تماس، و... می‌توانید به وب‌سایت سالیان کانتینر به نشانی www.saliancontainer.com مراجعه کنید. برای خرید و استعلام قیمت کانتینر نو و دست دوم با ما ارتباط بگیرید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top