تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/12/06 - 11:52
کد خبر: 497351

منصوری: ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران آغاز می‌شود

منصوری: ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران آغاز می‌شود

معاون اجرایی رییس جمهور گفت:در آینده نزدیک، ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران، با همکاری شهرداری این شهر با وزارت راه و شهرسازی و دیگر سازمان‌های ذی‌ربط، آغاز خواهد شد. این سیاست، در شهرهای دیگر نیز دنبال می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور، در تشریح دستاوردهای دولت گفت: در حوزه مسکن، مستحضرید که ما به لحاظ تعداد پروژه‌های مسکونی‌ای که وارد چرخه ساخت شده است، از تعداد ۲ میلیون و ۵۰ هزار واحد عبور کرده‌ایم. بعلاوه، کار دولت در این حوزه،  توسط آقای بذرپاش و همکارانشان، با جدیت در حال پیگیری است.

وی، با بیان این نکته که یکی از افتخارات دولت، حوزه بهداشت و سلامت است، گفت: در این دولت، بیش از ۱۲ میلیون هموطن عزیزمان، تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفته‌اند. معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: در این دولت، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان، از بدهی‌های دولت به مجموعه‌های مختلف ،مانند صندوق‌های تامین اجتماعی، بازنشستگان و مجموعه‌هایی که دولت، متاسفانه از سال‌های قبل به آنها بدهی داشت، پرداخت شده است؛ که این‌ها، دستاوردهای بزرگی می‌باشند.

منصوری بیان داشت: با تلاش دولت در حوزه‌های تولیدی، بیش از ۷۰۰۰ مرکز تولیدی راکت و یا نیمه فعال، به چرخه تولید بازگشته‌اند. تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی نیز از دستورکارهای دولت بوده و با جدیت در حال دنبال شدن است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: به عنوان آخرین دستاوردها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام‌، آقای رئیس جمهور در اسفند ماه همین سال، با حضور در استان گیلان، اتوبان تهران - رشت، حد فاصل رودبار - منجیل را افتتاح خواهند کرد. در پایان امسال، مسافران و مردم عزیز استان گیلان، بویژه شهر رشت، به راحتی خواهند توانست که از این مسیر تردد کنند و بار ترافیکی، کاهش خواهد یافت.

همچنین، وی ضمن اشاره به همکاری شهرداری تهران با دولت، در راستای ساخت مسکن، بیان داشت: شهرداری‌ها، بازوی اجرایی دولت هستند. ما از سال‌های قبل، با شهرداری‌های مختلف مذاکره می‌کردیم. شهرداری‌ها، هم صاحب زمین هستند و هم بهترین سازنده می‌باشند. طبیعتاً در بین شهرداری‌ها شهرداری تهران در اوج توانمندی قرار دارد؛ هم از نظر مالی و هم از نظر طراحی و توان مهندسی.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه کرد: با همکاری‌های آقای زاکانی با وزارت راه و شهرسازی، و پیگیری‌های ایشان و اختصاص زمین‌های مناسب، عدد بیش از ۱۰۰ هزار مسکن، هدف‌گذاری شده است؛ یعنی در آینده نزدیک، ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران، با همکاری شهرداری این شهر با وزارت راه و شهرسازی و دیگر سازمان‌های ذی‌ربط، آغاز خواهد شد. متولی این امر، شهرداری تهران خواهند بود. منصوری تصریح کرد: این سیاست، در شهرهای دیگر نیز در حال دنبال شدن است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top