تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/12/07 - 09:44
کد خبر: 497412

زلنسکی از درز اطلاعات اوکراین به روسیه خبر داد

زلنسکی از درز اطلاعات اوکراین به روسیه خبر داد

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ادعا کرد اطلاعات مربوط به ضدحمله این کشور در تابستان ۲۰۲۳ پیش از اجرا، به روسیه درز پیدا کرده بود و اکنون در حال آماده‌سازی چندین استراتژی مختلف است تا از وقوع مجدد آن جلوگیری کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز شنبه مصادف با بیست و چهارم فوریه جنگ اوکراین ۲ ساله شد و هنوز هیچ چشم‌انداز روشنی برای مذاکرات صلح میان مسکو و کی‌یف وجود ندارد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در کی‌یف بیان کرد: «برنامه‌های ضدحمله ما پیش از شروع، روی میز کرملین بود.»

به گزارش ایسنا، اگرچه ولودیمیر زلنسکی جزئیات دیگری را از درز اطلاعات ضدحمله اوکراین به روسیه ارائه نداد، اما متعاقبا دفتر او در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تایید کرد که رئیس‌جمهور اوکراین به روسیه جهت دستیابی به اطلاعات حساس برنامه‌ریزی ‌شده نظامی اشاره می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اوکراین تلاش دیگری برای ضدحمله در سال جاری خواهد داشت یا خیر، گفت: «ما برنامه‌ای داریم. برنامه‌ای روشن. به دلیل احتمال درز اطلاعاتی، چندین برنامه آماده‌سازی خواهند شد.»

برنامه‌های احتمالی اوکراین برای سال ۲۰۲۴، پیش از توسط وزیر دفاع این کشور نیز مطرح شده است. «رستم اومروف» وزیر دفاع اوکراین اواسط روز یکشنبه با اشاره به کمبود مهمات در این کشور گفت نیمی از کمک‌های نظامی غربی با تاخیر به کی‌یف می‌رسند و همین امر موجب پیشرفت نیروهای روسیه می‌شود؛ اما اوکراین برای سال ۲۰۲۴ «برنامه‌ای قوی و قدرتمند دارد.»

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به بن‌بست کمک‌های آمریکا به اوکراین خاطرنشان کرد: پیروزی اوکراین به حمایت‌های غربی بستگی دارد و امیدوارم ایالات متحده بسته مهم کمک‌های نظامی برای اوکراین را به تصویب برساند.

اخیرا مجلس سنا آمریکا کمک ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین را تصویب کرد، اما این اقدام با مخالفت سرسختانه جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مواجه شده است. از طرفی، انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و بازگشت احتمالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به عنوان چهره‌ جمهوری‌خواه می‌تواند تغییرات اساسی برای این جنگ و کمک‌های واشنگتن به کی‌یف به دنبال داشته باشد.

ولودیمیر زلنسکی هم‌چنین اذعان کرد: تاکنون ۳۱ هزار سرباز اوکراینی در جنگ کشته شده‌اند. شکست اوکراین برای ما بسیار دشوار خواهد بود و آمار تلفات زیاد به شما، به شرکای ما و جهان غرب بستگی دارد.

ولودیمیر زلنسکی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ایتالیا باید روادید افرادی را که دیدگاه‌های «حامی پوتین» دارند لغو کند تا مطمئن شود که آنها در ارسال کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف اختلالی ایجاد نمی‌کنند.

این اظهارات او یک روز پس از امضای توافق امنیتی با «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا در جریان سفرش به کی‌یف، پایتخت اوکراین عنوان شد.

زلنسکی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا مبنی بر اینکه آیا مردم اروپا که با «ولادیمیر پوتین» هم‌دردی می‌کنند، می‌توانند جریان تسلیحات به اوکراین را پیچیده کنند، به انگلیسی گفت: من از نخست‌وزیر شما بسیار سپاسگزارم. او در کنار ما است و من از توافقی که دیروز امضا کردیم خوشحالم، اما حق با شماست؛ در ایتالیا حامیان پوتین زیاد هستند. اول از همه، شما باید ویزای آنها را لغو کنید. ما هم‌چنین از ایتالیا می‌خواهیم تسلیحات بیشتری از جمله سیستم‌های موشکی ضد هوایی ارائه کند.

وی در ادامه مجددا تاکید کرد: اکنون سخت‌ترین لحظه برای اتحاد ما فرا رسیده است. اگر ما در خارج یا خدایی نکرده در داخل از هم فرو بپاشیم، ضعیف‌ترین لحظه برای ما خواهد بود که هنوز رخ نداده است. سومین سال جنگ یک نقطه عطف است. چالش‌هایی در داخل و خارج وجود دارد و معتقدم که فرمت چگونگی پایان این جنگ به امسال بستگی داشته باشد. نسبت به اقدام کنگره ایالات متحده آمریکا امید داریم. مطمئنم اقدامی مثبت خواهد بود. آنها می‌دانند که ما در عرض یک ماه به کمک آنها نیاز داریم. وقتی در مورد کمک‌های آمریکا صحبت می‌کنیم، باید این درک را داشته باشیم که مساله ذخایر مالی نیست بلکه بحث تسلیحات است. ما فقط در میدان جنگ ضعیف خواهیم شد.

رئیس‌جمهور اوکراین هم‌چنین با اشاره به نشست صلح با اوکراین تصریح کرد: «امیدوارم نشست صلح این بهار برگزار شود. ما نباید این ابتکار بین‌المللی را از دست بدهیم. ما مساله‌ای را پیشنهاد خواهیم داد که براساس آن پوتین می‌تواند موافقت کند که این جنگ را باخته و مرتکب اشتباه بزرگی شده است.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شهادت امام صادق(ع) هیأت کجا برویم؟
آغاز رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
آتش‌سوزی مهیب در شهرک چوبی گیلان
بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند +فیلم
دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش» فردا برگزار می‌شود
اعطای «گرنت» به تشکل‌های دانشجویی تصویب شد
«بازداشت اتوبوسی» دانشجویان آمریکایی! +فیلم
ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد +جزئیات
سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
فیلم سیاه مرد بدهکار از زن طلبکار
شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
کرمان باز هم لرزید/ زلزله ۴.۷ ریشتری در فاریاب
حمله مسلحانه به هنگ مرزی +جزئیات
تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد + جزئیات
بارش‌های فراوان بهاری ادامه دارد؛ صدور هشدار نارنجی برای این استان‌ها
مرد بحث و درس/ به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
پول بیت‌المال پس گرفته شد حامیان بابک زنجانی شاکی شدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top