تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/12/07 - 23:08
کد خبر: 497513

اعطا نشان ویژه استاد ممتازی به ۹ استاد دانشگاه تهران

اعطا نشان ویژه استاد ممتازی به ۹ استاد دانشگاه تهران

دانشگاه تهران از سال ۱۳۸۶ برنامه اعطای نشان استاد ممتاز را آغاز کرد و پس از دانشگاه تهران، این برنامه در برخی دیگر از دانشگاه‌های کشور نیز اجرا شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، نشان استاد ممتازی دانشگاه تهران شامگاه دوشنبه هفتم اسفندماه به اساتید برجسته دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، دکتر علی اکبر موسوی موحدی، دکتر علی اکبر صبوری، دکتر غلامعلی افروز، دکتر مهدی اخوان بهابادی، دکتر محمود کمره‌ای، دکتر جواد فیض و دکتر عباس مصلی نژاد اعطا شد. 

در این مراسم محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و جمعی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی و سیاسی در محل تالار علامه امینی حضور داشتند.

دانشگاه تهران از سال ۱۳۸۶ برنامه اعطای نشان استاد ممتاز را آغاز کرد و پس از دانشگاه تهران، این برنامه در برخی دیگر از دانشگاه‌های کشور نیز اجرا شد.

با تصویب آیین‌نامه استاد ممتاز و آخرین بازنگری در شیوه انتخاب و معرفی استاد ممتاز در سال ۱۳۹۷ توسط هیات امنای دانشگاه تهران، استادان ممتاز طبق این آیین نامه معرفی و انتخاب می‌شوند.

در انتخاب استاد ممتاز، فرد نمی‌تواند خود را به عنوان نامزد استاد ممتازی معرفی کند و فرآیند انتخاب استاد ممتاز مثل دانشیاری و استاد تمامی نیست که عضو هیات علمی خود را برای احراز رتبه استاد ممتازی معرفی کند، بلکه باید افراد دیگری که استاد تمام هستند، فردی را که بیش از ۱۰ سال رتبه استاد تمامی داشته است، به دبیرخانه معرفی کنند البته این فرایند کاملاً محرمانه است.

پس از دریافت اسامی نامزدهای دریافت درجه استاد ممتازی، بررسی صلاحیت نامزدها برای دریافت این درجه، در سه کمیته جداگانه صورت می‌گیرد.

بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه تهران مصوب ۱۳۹۷، امتیازدهی پرونده در دبیرخانه توسط کمیسیون تخصصی انتخاب استاد ممتاز متشکل از رئیس کمیسیون تخصصی مربوطه هیات ممیزه، نماینده یا نمایندگان دانشکدگان/دانشکده در هیات ممیزه و سه استاد صاحب نظر و سرآمد انجام می شود.

پس از بررسی در کمیته تخصصی، انتخاب استاد ممتاز در شورای انتخاب استاد ممتاز که متشکل از رئیس دانشگاه، معاون پژوهشی، معاون آموزشی، معاون بین‌الملل و معاون فرهنگی و دبیر هیات ممیزه و سه نفر از شخصیت‌های، فرهنگی، علمی و پژوهشی برجسته کشور است، بررسی و استادی که حائز دریافت استاد ممتازی است، معرفی می‌شود و پس از معرفی حکم استاد ممتازی توسط رئیس دانشگاه تهران صادر و در مراسم ویژه‌ای اعطا می‌شود.

در این شورا بیشتر روی شخصیت و برجستگی استاد تاکید می‌شود تا زمانی که نام استادی به عنوان استاد ممتاز معرفی شد، مورد تایید همگان باشد.

اعطای پایه تشویقی، پذیرش دو دانشجوی دکترا در هر سال، تعویق بازنشستگی و اعطای گرنت‌های ویژه به دارندگان عنوان استاد ممتازی از جمله تسهیلات اعطایی ذیل این نشان است.

در آیین نامه استاد ممتازی علاوه بر شاخص‌های کمی و کیفی، اشاره کوتاهی هم به اثربخشی اجتماعی شده است، ولی در بازنگری آیین نامه آنچه که مد نظر و مورد تاکید ریاست دانشگاه بوده اثربخشی اجتماعی باید اصل باشد و اثربخشی اجتماعی به عنوان اصلی‌ترین شاخص درنظرگرفته شده است.

شاخص مرتبط با اثربخشی نیز گسترش یافته است و شاخص‌هایی مثل شاگردپروری، فعالیت‌های فرهنگی و بین المللی و فعالیت‌هایی با اثرگذاری اجتماعی در بازنگری آیین نامه انتخاب استاد نمونه مورد تاکید قرار گرفته‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top