تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/08 - 09:17
کد خبر: 497539

لاریجانی، روحانی و خاتمی از «صدای ملت» حمایت می‌کنند؟

لاریجانی، روحانی و خاتمی از «صدای ملت» حمایت می‌کنند؟

سه روز مانده به برگزاری دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، تنور رقابت‌های انتخاباتی در شهرهای مختلف کشور حسابی داغ شده‌است؛ موضوعی که در تهران و با رقابت فهرست‌های انتخاباتی نیز شاهد آن هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فضای سیاسی – رسانه‌ای کشور در شرایطی حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته‌است که جریان‌های مختلف از گفتمان‌های گوناگون سیاسی، می‌کوشند با جلب نظر افکارعمومی، مسیر حضور خود را در خانه‌ ملت هموار کنند. دراین‌میان برخلاف برخی فضاسازی‌های اخیر با کلیدواژه «رقابتی نبودن انتخابات مجلس»، حضور فهرست «صدای ملت» با رویکرد اصلاح‌طلبی – اعتدالی، نشان می‌دهد حضور طیف‌های مختلف سیاسی در رقابت‌های انتخاباتی، زمینه‌ساز ایجاد فضای رقابتی شده‌است و مردم گزینه‌های متعددی را برای انتخاب پیش روی خود مشاهده می‌کنند.

در چنین شرایطی تفاوت‌های گفتمانی موجود میان فهرست‌های انتخاباتی فعال، از شکل‌گیری رقابتی حکایت دارد که درنهایت سبب مشارکت هرچه بیشتر مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای‌اسلامی خواهد شد.

صدای ملت؛ پیوند جریان اصلاح‌طلبی و اعتدالی

در شرایطی که رقابت‌های انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان تنگاتنگ است، فهرست «صدای ملت» با سرلیستی علی مطهری در قامت نماینده جریانی از اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها ظاهر شده‌است.

درحالی که جبهه اصلاحات از ارائه فهرست انتخاباتی خودداری کرده‌است، حمایت احزاب اصلاح‌طلبی مانند «کارگزاران»، «ندای ایرانیان»، «اعتماد ملی» و «اعتدال و توسعه» از فهرست «صدای ملت» توجه بخش قابل‌توجهی از بدنه مردمی جریان اصلاحات را به خود جلب کرده‌است.

ازسوی دیگر طی روزهای اخیر مسئولان ستاد انتخاباتی فهرست صدای ملت اعلام کردند مذاکراتی با شخصیت‌های اصلاحات و جریان اعتدالی ازجمله علی لاریجانی، حسن روحانی و محمد خاتمی به‌منظور حمایت آنان از این فهرست در جریان است؛ مذاکراتی که چنانچه به نتیجه برسد، احتمالا باید شاهد حمایت‌های گسترده‌تر جریان اصلاحات از فهرست صدای ملت بود.

دراین میان اما فهرست صدای ملت را باید ترکیبی از چهره‌های میانه‌رو جریان اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایان دانست؛ لیستی که از برخی مسئولان دولت گذشته تا نمایندگان ادوار و اساتید دانشگاه در آن حضور دارند.

حفظ کارآمدی نظام

یک عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین اظهارکرد: معتقدم این فهرست، اجتماعی از چهره‌هایی است که اندیشه اصلاح برخی فرایندها را دارند و به‌دنبال حفظ کارآمدی نظام هستند.

منصور حقیقت‌پور با تاکید بر اینکه فهرست صدای ملت بر پایه اندیشه‌های عقلانی – دینی شکل گرفته‌است، افزود: نمایندگان این فهرست در صورت انتخاب ازسوی مردم، رویکردهای اعتدالی خواهند داشت و از تندروی پرهیز می‌کنند. به‌عنوان یکی از اعضای این فهرست، معتقدم ریل‌گذاری برای کشور در قوه مقننه براساس رویکردهای علمی و تخصصی، از مهم‌ترین نکات مدنظر فهرست «صدای ملت» خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مدیران شایسته هستیم، ادامه داد: ما ایران را برای همه ایرانیان می‌خواهیم و به‌دنبال انحصارگرایی نخواهیم رفت. برای اعضای فهرست صدای ملت قانون اساسی و کلام مقام‌معظم رهبری فصل‌الخطاب است.

حقیقت‌پور با اشاره به رویکردهای مدنظر صدای ملت برای پیشبرد امور، عنوان کرد: می‌خواهیم مجلس دوازدهم، مجلسی در تراز مردم ایران باشد و در راس امور قرار گیرد.

اولویت‌های مجلس دوازدهم

این عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های مدنظر این فهرست انتخاباتی اظهارکرد: معتقدم پرداختن به مسائل اقتصادی و بهبود بخشیدن به وضعیت معیشتی مردم، ازجمله اولویت‌های فوری مدنظر نمایندگان فهرست صدای ملت خواهد بود؛ موضوعی که این روزها از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه به‌شمار می‌رود.

حقیقت‌پور با بیان اینکه «تولید امید برای مردم ایران» از دیگر اولویت‌های مدنظر است، اضافه‌کرد: بالا بردن تراز حمکرانی در سطحی که شایسته مردم ایران باشد، از دیگر رویکردهای مورد توجه نمایندگان فهرست صدای‌ ملت خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top