تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/08 - 09:22
کد خبر: 497542

واکنش ریاض به ملاقات وزیر سعودی با مقام صهیونیست

واکنش ریاض به ملاقات وزیر سعودی با مقام صهیونیست

ریاض شامگاه دوشنبه «ادعاهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر برگزاری دیدار میان وزیر بازرگانی عربستان سعودی و یک مقام اشغالگر» را رد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این خبر بر اساس آنچه خبرگزاری عربستان «واس» از یک منبع رسمی ناشناس گزارش کرده، منتشر شده‌است.

به گزارش واس، این اظهارات سعودی در پاسخ به «کلیپ ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره دیدار «نیر برکات» وزیر صنعت و تجارت رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس سازمان تجارت جهانی در ابوظبی با «ماجد بن عبدالله القصبی» وزیر صنعت و تجارت عربستان» بیان شد.

اوایل روز دوشنبه، رسانه‌های عبری از جمله سازمان پخش رسمی گزارش دادند که نیر برکات، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در حاشیه کنفرانسی در ابوظبی با وزیر بازرگانی عربستان دیدار کرد و تصویر و کلیپی از این نشست را به اشتراک گذاشتند.

سازمان پخش رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر این وزیر رژیم صهیونیستی گزارش داد: وزیر برکات و وزیر سعودی با یکدیگر دست دادند و در مورد تمایل به تقویت همکاری‌های اقتصادی بین طرفین گفت‌وگو کردند. اما منبع مسؤول عربستانی «این دیدار را رد کرد».

وی توضیح داد: این ویدیو مربوط به زمانی بود که القصبی در کنار وزیر بازرگانی نیجریه قبل از افتتاح سیزدهمین کنفرانس وزارتی سازمان تجارت جهانی در ابوظبی پایتخت امارات ایستاده بود.

وی افزود: فردی برای خوشامدگویی به وزیر سعودی جلو آمد و پس از آن بدون اطلاع قبلی از هویت فرد، خود را وزیر اقتصاد دولت اشغالگر اسرائیل معرفی کرد.

این منبع بر موضع قاطع عربستان در قبال مساله فلسطین و حمایت از پایداری مردم فلسطین در برابر تجاوزات اشغالگران تاکید کرد و افزود: عربستان بارها تاکید کرده که تا زمانی که روند تشکیل کشور فلسطین وجود نداشته باشد، عربستان با اسرائیل روابط برقرار نخواهد کرد.

اوایل فوریه، وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که به دولت آمریکا اطلاع داده‌است که «هیچ روابط دیپلماتیک با اسرائیل وجود نخواهد داشت، مگر اینکه کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به رسمیت شناخته شده، تجاوز اسرائیل به غزه متوقف شود و نیروهای اشغالگر از غزه عقب‌نشینی کنند».

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top