تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/08 - 11:08
کد خبر: 497559

لیست جدید دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم ۲۰۲۴ اعلام شد

لیست جدید دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم ۲۰۲۴ اعلام شد

این لیست، شامل دانشگاه‌هایی در داخل و خارج از کشور است که از نظر علمی و آموزشی، در سطح قابل قبولی قرار دارند و مدارک تحصیلی آنها مورد تایید وزارت علوم ایران است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انتخاب دانشگاه، یکی از مهم‌ترین مراحل در مسیر تحصیلی هر فرد است. این انتخاب، نه تنها آینده شغلی و تحصیلی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند تجارب و خاطرات ماندگاری را برای او رقم بزند. از همین رو، انتخاب دانشگاهی معتبر و مورد تایید، از اهمیت بالایی برخوردار است. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به عنوان متولی اصلی آموزش عالی در ایران، هر ساله لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم را منتشر می‌کند. این لیست، شامل دانشگاه‌هایی در داخل و خارج از کشور است که از نظر علمی و آموزشی، در سطح قابل قبولی قرار دارند و مدارک تحصیلی آنها مورد تایید وزارت علوم ایران است.

5 دانشگاه برتر در لیست جدید دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم 2024

لیست جدید دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در سال 2024 منتشر شد و در این لیست، شاهد تغییراتی در رتبه بندی دانشگاه‌ها هستیم. در این میان، 5 دانشگاه برتر بدین شرح هستند. دانشگاه هاروارد در رتبه اول جهان قرار دارد، به دلیل کیفیت بالای آموزش و تحقیقات در رشته‌های مختلف، به خصوص در علوم پزشکی، حقوق و علوم انسانی مشهور است.  دانشگاه آکسفورد در رتبه دوم جهان قرار دارد، رقیب دیرینه دانشگاه هاروارد است و در رشته‌های مختلف، از جمله علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و مهندسی، از برترین دانشگاه‌های جهان به حساب می‌آید.

دانشگاه استنفورد در رتبه سوم جهان قرار دارد، به دلیل نوآوری و خلاقیت در زمینه‌های مختلف، از جمله در زمینه‌های فناوری اطلاعات و کارآفرینی، مشهور است. دانشگاه‌ام.آی.تی در رتبه چهارم جهان قرار دارد، به دلیل تمرکز بر روی رشته‌های مهندسی، علوم طبیعی و فناوری اطلاعات، مشهور است و از پیشگامان در این زمینه‌ها به حساب می‌آید.  دانشگاه کالج لندن در رتبه پنجم جهان قرار دارد، در رشته‌های مختلف، از جمله علوم پزشکی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و مهندسی، از برترین دانشگاه‌های جهان به حساب می‌آید. انتخاب دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل، به عوامل مختلفی از جمله رشته تحصیلی مورد نظر، رتبه بندی دانشگاه، هزینه تحصیل و زندگی و شرایط پذیرش بستگی دارد.

لیست جدید دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم 2024 اعلام شد

شرایط و ضوابط ارزشیابی مدارک دانشگاه‌های خارجی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به طور سالانه لیست جدیدی از دانشگاه‌های مورد تایید خود را منتشر می‌کند. این لیست بر اساس معیارهای مختلفی مانند رتبه‌بندی دانشگاه، کیفیت آموزشی، اعتبار مدارک و سابقه فارغ‌التحصیلان آن دانشگاه تهیه می‌شود. دانشجویانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند، باید قبل از انتخاب دانشگاه، از مورد تایید بودن آن دانشگاه توسط وزارت علوم اطمینان حاصل کنند. در غیر این صورت، مدارک تحصیلی آنها پس از بازگشت به ایران ارزشیابی نخواهد شد.

 دانشگاه مورد نظر باید در لیست جدید دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم باشد. مدارک تحصیلی دانشجو باید توسط مراجع ذیصلاح تأیید شده باشد. دانشجویانی که در حال حاضر در دانشگاه‌های خارجی مشغول به تحصیل هستند، باید قبل از اتمام تحصیلات خود، از مورد تایید بودن دانشگاه خود توسط وزارت علوم اطمینان حاصل کنند. در صورت عدم تطابق مدارک تحصیلی دانشجو با شرایط و ضوابط ارزشیابی وزارت علوم، امکان ارزشیابی مدارک وجود نخواهد داشت.

سخن پایانی

همانطور که مطلع هستید، لیست جدید دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم برای سال 2024 منتشر شده است. این لیست شامل تغییراتی نسبت به سال گذشته است، به طوری که برخی دانشگاه‌ها به گروه‌های بالاتر ارتقا یافته و برخی دیگر به گروه‌های پایین‌تر تنزل پیدا کرده‌اند. همچنین، تعدادی دانشگاه جدید به لیست اضافه شده و تعدادی نیز از لیست حذف شده‌اند. انتشار این لیست، فرصتی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور فراهم می‌کند تا با بررسی دقیق آن، دانشگاه و کشور مناسب خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top