تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/12/09 - 21:18
کد خبر: 497751

وزیر ورزش: در باد رنکینگ آسیا خوابیده‌ایم

وزیر ورزش: در باد رنکینگ آسیا خوابیده‌ایم

وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه بعد از شکست ژاپن شما و شخص رئیس جمهور با سرمربی تیم ملی تماس گرفتید و این مساله باعث نشد که ملی پوشان خودشان را زودتر در قله ببینند گفت: ما به میزبان مسابقات باختیم میزبانی که قهرمان رقابت ها هم شد اما اگر ضربه جهانبخش به جای تیر دروازه وارد دروازه می شد دیگر این بحث ها نبود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، کیومرث هاشمی در مورد شرایط فوتبال گفت: فوتبال رشته مورد علاقه من است و رشته تخصصی خودم هم فوتبال است و در پست هافبک راست بازی کرده‌ام. خودم فوتبالی هستم ولی بخاطر شرایط خاص فوتبال کمتر اظهار نظر می کنم و از سویی دیگر اعتقاد دارم که باید به نظر کارشناسان احترام گذاشت.

ضمن اینکه هرگونه اظهار نظر فوتبالی من احساس می‌کنم شاید رشته های دیگر را تحت شعاع قرار بدهد و به همین دلیل کمتر در مورد فوتبال اظهار نظر می کنم.وی در مورد شرایط تیم ملی در جام ملت های آسیا گفت: تیم ملی می توانست در جام ملت ها بهتر نتیجه بگیرد. طبق قضاوت کارشناسان تیم ملی روندی سینوسی داشت و در برخی مسابقات خوب و ضعیف بود اما اوجش در مسابقه با ژاپن بود که مردم هم امیدوار شدند.

وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه بعد از شکست ژاپن شما و شخص رئیس جمهور با سرمربی تیم ملی تماس گرفتید و این مساله باعث نشد که ملی پوشان خودشان را زودتر در قله ببینند گفت: ما به میزبان مسابقات باختیم میزبانی که قهرمان رقابت ها هم شد اما اگر ضربه جهانبخش به جای تیر دروازه وارد دروازه می شد دیگر این بحث ها نبود.

برد و باخت در ورزش وجود دارد و مردم با هر بردی خوشحال و با هر باختی ناراحت می شوند اما باید نگاهی عمقی تر نگاه کنیم. اینکه فکر کنیم با یک دوره دوساله می توانیم تیم امید خوبی داشت. هاشمی افزود: یکی از اشتباهات ما در فوتبال کشور این است که در باد رنکینگ آسیا خوابیده ایم و فکر می کنیم اینکه ما در رنک اول یا دوم آسیا هستیم اینجوری هستیم که واقعا این طور نیست.

من در کمیته ملی المپیک هم  در مورد رشته‌های دیگر هم گفتم که قبل از رقابت های المپیک  تمامی تکواندوکاران ما در رنک اول بودند اما بدترین نتایج را گرفتند یا برعکس آنهم وجود دارد.

نباید گول و فریب این چیزها را بخوریم . این رده بندی ها نمادین است که فدراسیون های جهانی از جمله فیفا درست می کنند اما ما باید کار زیربنایی کنیم. باشگاه های ما باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند تا زمانی که باشگاه های ما از بودجه دولتی استفاده می کنند البته واقعا هم این طور نیست یک ریال هم نمی توانیم به استقلال وپرسپولیس کمک کنیم اما بخش خصوصی دلسوزی بیشتری دارد. تیم ملی خوب از باشگاه ها بیرون می آید و تیم های ملی خوب برخی کشورها باشگاه های موفق دارند. باید این ضعف را برطرف کنیم. قانون جامع باشگاه داری به تصویب مجلس محترم برسد مشکلات ما در نظام باشگاهداری برطرف می شود.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص مشکل استقلال و پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: بخشی از آن که به وزارت ورزش و جوانان مربوط می‌شود بحث مالکیت دو باشگاه است و اعتقاد دارم که وظیفه وزارت ورزش باشگاه‌داری و تیمداری نیست.

ما خودمان را جدا می‌کنیم زیرا عملا هم نمی‌توانیم کمکی به این دو باشگاه بکنیم.وی افزود: زمانی که می‌گوییم باشگاه برای ماست باید کمک مالی کنیم تا باشگاه‌ها در تامین حداقل‌های خود مشکل نداشته باشند اما نمی‌توانیم هیچ کمکی بکنیم و این دو باشگاه مردمی هستند و 40 میلیون هوادار و علاقمند دارند و نمی‌توان نظرات آنها را نادیده گرفت.

قبل از موعد مقرر برای صدور مجوز حرفه‌ای مشکل مالکیتی دو باشگاه حل خواهد شد. حداقل مشکل مالکیت یک باشگاه هم حل شود، می‌توانیم نظر AFC را جلب کنیم اما به دنبال واگذاری این دو باشگاه به مردم و بخش خصوصی هستیم. البته دغدغه هم داریم و اینکه این دو باشگاه ورزشگاه آزادی را معرفی می کنند  و جایی که نیاز به حمایت و کمک دارند وارد می‌شویم 2 جلسه هم در این مورد در وزارتخانه داریم اما این دو تیم مردمی باید توسط مردم مدیریت شود و از ظرفیت های  بخش خصوصی استفاده شدود و  من هم به اصل ورزش و سیاستگذاری در ورزش می پردازم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top