تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/12/10 - 12:34
کد خبر: 497816

قیمت نفت روند نزولی در پیش گرفت

قیمت نفت روند نزولی در پیش گرفت

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا، تحت تاثیر رشد بیش از حد انتظار ذخایر آمریکا که نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد تقاضا را برانگیخت، به روند کاهشی روز گذشته ادامه داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بهای معاملات نفت برنت با ۱۴ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۸۳ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با چهار سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، به ۷۸ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد: ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته افزایش یافت. این افزایش ناشی از اختلالات برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده پالایشگاهها بود که باعث شد در پایین ترین ظرفیت فصلی، فعالیت کنند اما ذخایر بنزین و سوخت‌های تقطیری آمریکا کاهش داشت.

طبق آمار این آژانس، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۳ فوریه، برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافت و با ۴.۲ میلیون بشکه افزایش، به ۴۴۷.۲ میلیون بشکه رسید. این افزایش بسیار بالاتر از پیش بینی تحلیلگران از رشد ۲.۷ میلیون بشکه ای ذخایر در نظرسنجی رویترز بود.

ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالا در شرکت «راکوتن سکیوریتیز» در این باره اظهار کرد: ذخایر بالا، نگرانی سرمایه گذاران را نسبت به کندی اقتصاد و کاهش تقاضا برای نفت در آمریکا برانگیخت. پیش‌بینی تاخیر در کاهش نرخ‌های بهره آمریکا هم بر فضای بازار تاثیر گذاشت زیرا می‌تواند تقاضا برای نفت را ضعیف کند.

هزینه های بالای استقراض معمولا رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت را کاهش می دهد.
معامله گران پس از یک انتشار یک سلسله داده های قوی، از جمله شاخص قیمت مصرف کننده و شاخص قیمت تولید کننده، در انتظارات خود برای کاهش نرخ بهره آمریکا بازنگری کرده اند و اکنون انتظار دارند سیکل کاهش نرخ بهره به جای مارس سال ۲۰۲۴، در ژوئن آغاز شود.

فعالان بازار اکنون منتظر شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی آمریکا هستند که معیار مورد ترجیح فدرال رزرو آمریکا برای ارزیابی وضعیت تورم است.

انتظار می‌رود این شاخص که در روز پنجشنبه منتشر می‌شود، نشان دهد قیمت‌ها بر مبنای ماهانه، ۰.۳ درصد در ژانویه رشد کرده‌اند.

بازار همچنین به تمدید احتمالی کاهش تولید داوطلبانه نفت از سوی اوپک پلاس متمرکز شده که در حال حاضر کاهش قیمت نفت را محدود کرده است.

دانیل هاینس و سونی کوماری، تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی برای مشتریان نوشتند: با نامطمئن بودن چشم انداز تقاضا، بر این باوریم که اوپک، توافق عرضه فعلی را تا پایان سه ماهه دوم تمدید خواهد کرد.

این تحلیلگران افزودند: چشم انداز قیمت بدون تغییر باقی می ماند و میانگین قیمت سالانه نفت برنت در سال ۲۰۲۴ را ۸۶ دلار در هر بشکه و وست تگزاس اینترمدیت را ۸۱ دلار در هر بشکه پیش بینی کردند.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته تحلیلگر راکوتن سکیوریتیز، انتظار می رود درگیری در خاورمیانه هم از کف قیمت نفت حمایت کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top